• Ik heb zelf ook stories geschreven hier, momenteel niet, maar toen vond ik het altijd vervelend dat ik geen reacties kreeg. Terwijl als ik dan ging kijken ik zag dat ik wel een aantal kudo's had gehad, maarja, ikzelf vond dat toch minder prettig.

    Mij leek het dus wel een goed idee om het aantal reacties in een verhaal mee te nemen in de top 5, in plaats van alleen kudo's (:
    Dus bijvoorbeeld, een kudo telt als één punt, een reactie als twee. Diegene met de meeste punten staat logischerwijs bovenaan.

    (En dat je dan max. 1 bericht per hoofdstuk mag plaatsen)

    Het motiveert mensen dan ook om een reactie te schrijven en ikzelf vind dat als je een verhaal echt leuk vind, dan is het toch niet erg om net even wat meer te doen dan op zo'n stom knopje drukken?

    Voordelen:
    - Vals spelen wordt sneller ontdekt.

    - Schrijvers krijgen wss vaker een berichtje
    met een complimentje of opbouwend kritiek,
    wat toch motiverender werkt dan gewoon kudo's denk ik.

    - Je kan zien wie het plaatst, kudo's zijn anoniem,
    dus dan zou je bijvoorbeeld diegene kunnen vragen
    wat er volgens hem/haar beter kan aan je verhaal.


    Nadelen:
    - Je kan dus valsspelen.

    - Misschien is het lastig te programmeren?

    [ bericht aangepast op 23 aug 2012 - 17:48 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Dezelfde stories blijven gewoon in de top staan hoor :') en ik zet soms meerdere reacties als ik het verhaal herlees, dubbel tegen.


    Olive

    Kerslake schreef:
    (...)
    Hoezo is dat ondankbaar?
    Tegenwoordig sta ik elke dag in de top als ik een hoofdstuk activeer, terwijl ik niet meer vraag om kudo's en soms zelfs vraag om het eens een keer niet te doen.
    Mij lijkt het veel eerlijker als mensen die niet zo veel lezers hebben, ook een kans verdienen door een keer in de top te staan, zodat degenen die al eens in de top gestaan hebben hun kans al gehad hebben, zij ook meer lezers krijgen.
    Daar gaat het tenslotte toch om, een verhaal is toch niet beter, omdat het elke dag in de top staat?


    Pff, als je het zo zegt, kan je de top net zo goed afschaffen :/.
    Het kan mij eigenlijk geen ruk schelen, aangezien ik geen fanfics lees en atm niet actief schrijf op Q. Maar er zijn wel OP stories van users hier die echt een plek in de top verdienen, maar er toch nooit in komen zolang fanfiction en OP dezelfde top delen. Daarom wil ik twee toppen.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    @Mitchell: over die twee toppen: je noemt allemaal dingen op over codes die te doen moeten zijn, maar van te voren bij je verhaal aangeven of hij OP of fanfic is, is te lastig? Dat lijkt me juist helemaal niet zo moeilijk.

    Hahaha, nee zo bedoelde ik het niet. En als ik dat gezegd heb trek ik dat terug. Ik bedoel dat twee toppen toch geen zin heeft. Want dan gaan mensen op een Fanfic een OP tag zetten zodat die alsnog veel gelezen word. Natuurlijk kun je dat melden, maar dat duurt vaak ook weer even en je storie word er daardoor niet uitgehaald


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Nee. Ik zet graag meerdere reacties per hoofdstuk. Als ik achteraf het nog eens lees ofzo. Of als ik een tweede reactie nodig vind. Daarbij de mensen met meeste kudo's en abo's hebben toch de meeste reacties.

    Audacity schreef:
    (...)

    Pff, als je het zo zegt, kan je de top net zo goed afschaffen :/.
    Het kan mij eigenlijk geen ruk schelen, aangezien ik geen fanfics lees en atm niet actief schrijf op Q. Maar er zijn wel OP stories van users hier die echt een plek in de top verdienen, maar er toch nooit in komen zolang fanfiction en OP dezelfde top delen. Daarom wil ik twee toppen.

    Wel, ik ben ook voor twee toppen.
    Maar dan toch hou je alsnog dat er altijd zo'n tien dezelfde verhalen in zouden staan.
    Daarom zou het mij beter lijken dat je maar eens in de zoveel tijd in die/één van die twee toppen kunt komen.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Viviee schreef:
    Dezelfde stories blijven gewoon in de top staan hoor :') en ik zet soms meerdere reacties als ik het verhaal herlees, dubbel tegen.

    Ja dat zei ik dus ook :d great minds think alike

    Kerslake schreef:
    Sorry, ik heb nog niet het hele topic gelezen, dus ik weet niet of dit idee al voorgesteld is;
    Maar wat nu als je eenmaal meer dan dertig kudo's gehaald hebt (want dan heb je wel in de top gestaan, eventueel met een bepaalde tijd), je er de rest van de week niet meer in kunt komen te staan?
    Zo komen ook niet elke dag dezelfde stories in de Top Vijf.

    Dit vind ik wel een goed idee!
    Of gewoon iets heel simpels: de top afschaffen, heb je gelijk dit gedoe ook niet meer.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2012 - 21:07 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Invaesion schreef:
    (...)
    Ja dat zei ik dus ook :d great minds think alike


    High five blondie!


    Olive

    Het idee dat je maar één keer per week (of per maand) in de top kan staan vind ik wel een goed idee. Elke story heeft toch een nummer, dus misschien kan Rutger daar iets mee instellen. (dat elk nummer maar één keer per week in de top kan terecht komen, hoeveel kudo's de story ook krijgt).
    Ik zal het eens voorstellen aan de andere mods..


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Voor, voor, voor!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oké, voor dat laatste ben ik óók voor. Ik ben evenveel voor de twee toppen, maar dit laatste is zéker een goed voorstel. Ik hoop echt dat het er door komt :'D.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Feline schreef:
    Als het 1 reactie per hoofdstuk is vind ik het goed. Dan kan er ook niet gespamd worden, dus voor!


    What's so bad about being different?

    Tegen, daar zijn kudo's al voor.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Amused schreef:
    Het idee dat je maar één keer per week (of per maand) in de top kan staan vind ik wel een goed idee. Elke story heeft toch een nummer, dus misschien kan Rutger daar iets mee instellen. (dat elk nummer maar één keer per week in de top kan terecht komen, hoeveel kudo's de story ook krijgt).
    Ik zal het eens voorstellen aan de andere mods..

    Dan heb je alleen wel het "probleem" dat als iemand gelijk na twaalven een kudo krijgt, diegene er maar drie seconden in staat; vandaar dan ook het idee dat je er pas na dertig kudo's uit gaat.
    Maar ik hoop dat er iets mee gedaan kan worden.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Kerslake schreef:
    (...)
    Dan heb je alleen wel het "probleem" dat als iemand gelijk na twaalven een kudo krijgt, diegene er maar drie seconden in staat; vandaar dan ook het idee dat je er pas na dertig kudo's uit gaat.
    Maar ik hoop dat er iets mee gedaan kan worden.


    Nu je het zegt, inderdaad, wanneer zou je de definitieve top 5 van de dag moeten bepalen? Ik zie 't plan niet echt zitten...


    i put the fun in funeral