• Ik heb net een hele brief geschreven aan een 'vriend' van mij. Ik zet het nu extra tussen haakjes, omdat de brief die ik schreef (ofja, eigenlijk heb ik het alleen opgeschreven om het van me af te schrijven) gaat over onze vriendschap.
    Hij neemt namelijk geen initiatief, bij belt of smst niet, vraagt niet om eens een keer wat af te spreken, zelf geen berichtje op facebook, terwijl de social media juist zo makkelijk is om even wat te laten weten.

    Iniedergeval, hij zei dat er verandering in zou komen, hij zou meer initiatief tonen en we zouden wat afspreken. Dat was negen maanden geleden. Hij heeft me in die tijd alleen een verjaardagskaart gestuurd.
    Nou heb ik het helemaal van me af geschreven, maar ik ben er niet zeker van wat ik er mee moet doen.
    Mijn idee was om nu zijn nummer te bellen, te vragen of hij thuis is en of ik even langs mag komen. Ik wil de brief dan meenemen, aan hem geven (zodat ik er zeker van ben dat hij 'm leest), en vraag hem of hij de brief wilt lezen en vooral om antwoord te geven. Dan wil ik meteen weer terug naar huis. Zodat ik zelf niet met hem hoef te praten, maar dat de brief alles uit zal leggen.

    Als ik nu een beslissing neem, kan ik hem nu nog bellen en eventueel de bus van 4 uur nog nemen. Anders moet ik een uur wachten en kan ik pas de bus om 5 uur nemen.
    Of zou ik nu een overhaaste beslissing maken?

    Wat zouden jullie doen als jullie in deze sitatie zaten?

    Kleine edit: Ik las vandaag dat hij in Leiden gaat studeren (wat dus hoogstwaarschijnlijk morgen of volgende week maandag begint), terwijl we beide in Zuid Limburg wonen. Als ik nog lang wacht, wordt het dus alleen maar moeilijker om de brief aan hem te kunnen geven, of om überhaupt met hem af te spreken..

    [ bericht aangepast op 26 aug 2012 - 16:04 ]


    Inspiration can hit you any time

    Ikzelf zou even wachten, en de rust in mijzelf even terug laten keren, voor ik zijn kant op zou gaan. Succes! :)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Ik doe geen moeite voor mensen die geen moeite doen voor mij.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik zou hem niet de brief geven.


    -

    Ik denk dat je het moet doen. Als hij altijd maar blijft beloven en toch niets doet, dan moet je gewoon vertellen (of in jou geval het neerpennen) wat er je dwars zit en je mag er absoluut niet lang mee wachten om het hem te vertellen (de brief dus te geven).
    Natuurlijk als hij daarna weer geen moeite doet, niets afspreekt etc dan zou ik hem gewoon links laten liggen en verder gaan met je leven.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2012 - 15:38 ]

    Het ligt eraan hoe close jullie zijn. Je kunt het ook laten gaan, maar het zit je zo te zien erg dwars. Ik ben zelf niet van de confrontaties, dus ik mail dat soort dingen altijd - met de vraag of ze willen antwoorden (dan weet je ook gelijk of ze het lezen of niet).
    Als het je dus zo dwars zit moet je kijken of je er nog iets aan kunt doen, in dit geval met die brief. Als dat niet lukt moet je het van je afzetten. Vrienden komen en vrienden gaan, daar is niets raars aan of mis mee. Het kan af en toe lastig zijn, maar soms kun je er niets aan doen.
    Sterkte!


    I can't even think straight.

    Persoonlijk zou ik het niet doen. Ik had ook zo'n vriend, hij nam zelf nooit initiatief en ik ben er zelf ook mee gestopt. Ik heb besloten om gewoon geen enkele aandacht meer aan hem te besteden, omdat hij mijn vriendschap niet waard was. Daarom zou ik dus ook geen moeite doen om zo'n brief te geven.

    Maar het is jouw beslissing. Doe wat je hart je ingeeft en waarin je gelooft dat goed is.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2012 - 15:43 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ik zou hem die brief geven, zelf vind ik het ook makkelijker om iets papier te zetten of iemand een e-mail te sturen dan het degene recht in zijn of haar gezicht te zeggen. Op deze manier kan je hem wel laten merken dat je echte verandering wil en geen loze beloftes.


    Physics is awesome

    Occhi schreef:
    Ik zou hem die brief geven, zelf vind ik het ook makkelijker om iets papier te zetten of iemand een e-mail te sturen dan het degene recht in zijn of haar gezicht te zeggen. Op deze manier kan je hem wel laten merken dat je echte verandering wil en geen loze beloftes.


    You are beautiful, you are love.

    Uneventful schreef:
    Ik doe geen moeite voor mensen die geen moeite doen voor mij.

    Dankjewel voor jullie reacties.

    Het is gewoon allemaal zo ingewikkeld. Ik las vandaag op facebook (ook dat heeft hij me dus niet verteld) dat hij in Leiden gaat studeren, terwijl we in Zuid Limburg wonen. Als hij dus straks met zijn opleiding start (wat, schat ik, morgen of volgende week maandag zal beginnen), kan ik niet meer zeggen 'ik ga even langs om die brief te geven'.
    Daarbij komt, dat ik het hem al eens recht in zijn gezicht gezegd heb, dat was toen hij zei dat er verandering in zou komen. Ik dacht dat het hem zou confronteren als ik ineens bij hem aan de deur zou staan, maar blijkbaar had dat geen effect.

    En Anhysbys, voor mij is deze vriendschap wel close. Ik beschouw hem als een speciale vriend (er is veel tussen ons gebeurd), maar ik heb soms de indruk dat ik het specialer vind dan hij (niet dat ik verliefd op hem ben, meer dat ik dus meer moeite doe in deze vriendschap dan hij)


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    Dankjewel voor jullie reacties.

    Het is gewoon allemaal zo ingewikkeld. Ik las vandaag op facebook (ook dat heeft hij me dus niet verteld) dat hij in Leiden gaat studeren, terwijl we in Zuid Limburg wonen. Als hij dus straks met zijn opleiding start (wat, schat ik, morgen of volgende week maandag zal beginnen), kan ik niet meer zeggen 'ik ga even langs om die brief te geven'.
    Daarbij komt, dat ik het hem al eens recht in zijn gezicht gezegd heb, dat was toen hij zei dat er verandering in zou komen. Ik dacht dat het hem zou confronteren als ik ineens bij hem aan de deur zou staan, maar blijkbaar had dat geen effect.

    En Anhysbys, voor mij is deze vriendschap wel close. Ik beschouw hem als een speciale vriend (er is veel tussen ons gebeurd), maar ik heb soms de indruk dat ik het specialer vind dan hij (niet dat ik verliefd op hem ben, meer dat ik dus meer moeite doe in deze vriendschap dan hij)


    Unie of HBO? Ik studeer ook aan die uni in Leiden, volgens mij beginnen studies (introductiedagen tenminste) pas op 4 september. Dus inderdaad volgende week maandag, tenzij hij niet naar introductiedagen zou gaan, dan is het 10 september.

    Maar als jij het echt zo belangrijk vindt, zou ik het gewoon doen. Dan heb je het tenminste duidelijk gemaakt. En wat hij er dan nog mee doet, is zijn beslissing. Dan heb je in ieder geval alles eraan gedaan wat je kon doen. Hoe het ook afloopt.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2012 - 16:03 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Lancelot schreef:
    (...)

    Unie of HBO? Ik studeer ook aan die uni in Leiden, volgens mij beginnen studies (introductiedagen tenminste) pas op 4 september. Dus inderdaad volgende week maandag, tenzij hij niet naar introductiedagen zou gaan, dan is het 10 september.

    Maar als jij het echt zo belangrijk vindt, zou ik het gewoon doen. Dan heb je het tenminste duidelijk gemaakt. En wat hij er dan nog mee doet, is zijn beslissing. Dan heb je in ieder geval alles eraan gedaan wat je kon doen. Hoe het ook afloopt.

    Geen idee. Ik denk unie, hij heeft vwo hiervoor gedaan, dus dan lijkt me dat een logische stap, maar ik weet het niet zeker.

    Ja klopt. Het hele idee van de brief geven gaat ook vooral om het duidelijk maken van mijn gevoelens naar hem toe, en voor mezelf de geruststelling dat ik nu alles er aan gedaan heb. Eerlijk gezegd, ben ik nu op het punt gekomen dat het me minder pijn doet als voorheen, als deze vriendschap uiteindelijk helemaal kapot gaat. Natuurlijk zou ik het jammer vinden, maar stel hij wilt er niks meer aan doen en hij zegt dat tegen mij, dan weet ik dat, en daar gaat het voor mij nu om. Dat ik duidelijkheid heb.
    Maar ik ben bang dat ik nu overhaaste beslissingen ga nemen als ik vandaag nog naar hem toe ga, omdat hij dus straks naar Leiden gaat. Als dat niet was geweest, had ik er nog even over nagedacht. Nu denk ik alleen maar 'oohh en dalijk zit hij in Leiden, dan kan ik de brief helemaal niet meer geven, hoe moet ik dat nou doen?!'
    (even voor de duidelijkheid: omdat ik het hem al eens recht in zijn gezicht gezegd heb, wil ik het nu op een andere manier duidelijk maken. De brief posten wil ik eigenlijk niet doen, omdat het al eens is voorgekomen dat ik er zeker van was dat ik een brief gepost had naar hem, en dat hij het niet gelezen had, wat volgens hem kwam omdat de brief nooit was aangekomen)


    Inspiration can hit you any time

    JackyD schreef:
    Ik zou hem niet de brief geven.


    26 - 02 - '16

    Ik zou hem de brief wel geven.


    Life is full of fake people

    Inifinity schreef:
    Ik zou hem de brief wel geven.


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.