• Hallo,
    Ik zit heel erg in een dip wat betreft waar mijn ouders in geloven. Ze blijven me maar proberen om me weer te laten geloven, maar ik geloof niet meer. Dan had 'god' me maar moeten helpen toen ik hem echt nodig had. Sorry dat ik het zo bot zeg. Verder ben ik het niet eens met hoe de kerk het allemaal doet en het vrouwonvriendelijke in de bijbel. Mijn ouders luisteren gewoon niet naar me en het vreet me op dat ik mee moet blijven gaan naar de kerk zonder dat ik er iets bij voel en dat ik eigenlijk gewoon een soort van zit te faken. Ik haat het zo fucking erg.

    Iemand tips?


    26 - 02 - '16

    De vriend van me zus heeft ook zulke ouders, helemaal mee naar de kerk. Hij loopt gewoon weg. xD Net voordat je erheen moet weglopen, en laat een bericht achter op hun mobiel, met iets van, ik ga niet naar de kerk enzo.


    even a white rose has a black shadowx

    Chanteren mag niet. Serieus. :/
    Ik geloof zelf niet in het Christendom (of welk geloof dan ook), maar ik vind dat je ouders ontzettend overdrijven.


    Destroy what destroys you.

    Intan schreef:
    De vriend van me zus heeft ook zulke ouders, helemaal mee naar de kerk. Hij loopt gewoon weg. xD Net voordat je erheen moet weglopen, en laat een bericht achter op hun mobiel, met iets van, ik ga niet naar de kerk enzo.


    Als ik zoiets zou doen zou ik mijn vriend de komende tijden niet meer mogen zien. Ik weet hoe mijn ouders zijn. Ze hebben zelfs een gedreigd dat ze me desnoods thuis zouden houden van school en dat is de enige plek naast social media en afspreken waar ik hem zie. En die drie dingen kunnen ze me allemaal onmogelijk maken.


    26 - 02 - '16

    Gewoon meegaan, het zijn maar een paar uurtjes in de week. Over een paar jaar laten ze je heus wel zelf kiezen en zo scheelt het veel drama. Ook kun je proberen het mooie ervan wel in te blijven zien, het geloof heeft namelijk ook veel mooie inzichten.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Voel wat je voel, dat zeggen ze ook in het nummer Grease van Franki Valli. Best toevallig dat ze zeggen:
    ''We take the pressure and we throw away
    Conventionality belongs to yesterday
    There is a chance that we can make it so far
    We start believing now that we can be wo we are''
    Ik bedoel niet ermee dat je Grease bent of je ouders per definitie confessionelen zijn, maar wel een beetje over jezelf zijn en andere dingen voelen en geloven. Ik kan je niet goed helpen, vanuit huis ben ik niet godsdienstig opgevoed en op relgieus gebied laten mijn ouders mij vrij. Ik geloof zelf niet serieus, wel dat er iets is, maar niet religieus. Ik kan je alleen zeggen dat je best mag tegen mij aan praten erover als het je dwars zit. Ik vind het heel erg klote voor je. I'll send you some support.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Cloelia schreef:
    Gewoon meegaan, het zijn maar een paar uurtjes in de week. Over een paar jaar laten ze je heus wel zelf kiezen en zo scheelt het veel drama. Ook kun je proberen het mooie ervan wel in te blijven zien, het geloof heeft namelijk ook veel mooie inzichten.


    Dat is wel heel makkelijk gezegd. o.0 Ze zit er echt mee, ik denk dat ze dit echt wel gedaan had als ze het nog kon hebben.


    Numbers.

    Feline schreef:
    (...)

    Nope, dat laatste mag helaas niet. M'n ouders hebben nu een afspraak met de dominee gemaakt en ik moet met hem gaan praten. Dat ga ik ook doen. Ik ga zeggen dat mijn ouders me chanteren en dat ik ruimte wil voor mijn keuzes. Ook wil ik dat hij misschien met hen gaat praten zodat zij wat hulp kunnen krijgen om ermee om te gaan, want zo kan het niet langer meer.


    Bij hem slapen, of bij hem slapen tot zondag?

    Goed idee om de dominee met je ouders te laten praten (: Ik hoop echt dat dat helpt!

    Ik vind niet dat je iemand moet dwingen in iets, dat werkt averechts. Je ouders moeten idd snappen dat je volwassener word en je eigen keuzes kan maken. Die van mij snappen dat helaas niet zo goed.

    Wat geloven je ouders eigenlijk? En dan bedoel ik de richting. Mijn ouders zijn gereformeerd vrijgemaakt.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2012 - 20:08 ]

    zeg dat het Gods wil was dat jij niet geloofd?

    Aotearoa schreef:
    zeg dat het Gods wil was dat jij niet geloofd?

    Dat is zo waar.
    God -als die idd bestaat- heeft voor iedereen een eigen pad. En misschien is het die van jou om niet te geloven, maar wel goed terecht te komen later.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2012 - 20:11 ]

    Bagoly schreef:
    Sorry, daar kan ik je niet mee helpen. Ik ben zelf zo Atheïstisch as fuck en mijn ouders accepteren dat.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Creationist schreef:
    (...)

    Bij hem slapen, of bij hem slapen tot zondag?

    Goed idee om de dominee met je ouders te laten praten (: Ik hoop echt dat dat helpt!

    Ik vind niet dat je iemand moet dwingen in iets, dat werkt averechts. Je ouders moeten idd snappen dat je volwassener word en je eigen keuzes kan maken. Die van mij snappen dat helaas niet zo goed.

    Wat geloven je ouders eigenlijk? En dan bedoel ik de richting. Mijn ouders zijn gereformeerd vrijgemaakt.


    Het bij hem slapen op zondag gedeelte. Het mag op zich wel maar dan moet ik in het begin van de middag terug zijn zodat ik mee kan naar de kerk.

    Mijn ouders zijn geloof ik ook gereformeerd vrijgemaakt.


    26 - 02 - '16

    Bagoly schreef:
    Sorry, daar kan ik je niet mee helpen. Ik ben zelf zo Atheïstisch as fuck en mijn ouders accepteren dat.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    ja, herkenbaar, maar in milde mate; ik: 'ik geloof niet in Jezus!' pappie: 'maar Jezus wel in jou :)'
    zo irritant!


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Dit vraagt om een goed, open, eerlijk gesprek. En anders kan je dingetjes naar hen beginnen quoten uit de bijbel die in jouw voordeel werken.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Feline schreef:
    (...)

    Het bij hem slapen op zondag gedeelte. Het mag op zich wel maar dan moet ik in het begin van de middag terug zijn zodat ik mee kan naar de kerk.

    Mijn ouders zijn geloof ik ook gereformeerd vrijgemaakt.

    Wat vreselijk irritant. En ik dacht dat ik het slecht had :O Bij jou is het nog strenger..

    Dringen ze jou de 'regels van het geloof' ook zo op? Zoals niet werken of mensen voor je laten werken op zondag, geen seks enzo voor het huwelijk?
    Die laatste hoor ik elke keer als mn vriend bij mij is en ik naar hem ga.
    Mag je trouwens wel naast hem slapen bij hem? En als hij bij jou is?