• ... is mijn begeleidster toch.
    Ik zit nu in het 3e jaar van mijn opleiding en ben gewoon op schema met mijn opdrachten. Nou had ik vandaag voor het eerst een gesprek met mijn nieuwe begeleidster. Ze is twee jaar weg geweest, omdat ze borstkanker gehad heeft en moet er daardoor weer even in komen, wat begrijpelijk is.
    Ze vroeg aan mij of er nog bijzonderheden waren die ik haar moest vertellen, dus ik vertelde dat ik sinds de 3e klas van de middelbare school schildklierproblemen heb en dat ik daar medicijnen voor slik. Toen begon ze een heel verhaal over hoe vervelend dat voor me is en dat zij ook ziek geweest is. Ze heeft zeker tien minuten gepraat over haar ziekte, terwijl het gesprek toch echt over míj zou moeten gaan. Na het verhaal over borstkanker begon ze over mijn opdrachten. Ik zou veel te ver achterlopen en het zeker niet redden om in februari te beginnen met afsturderen. Hoe ik het allemaal dacht te gaan aanpakken en of ik plande de opleiding met een half jaar of een heel jaar vertraging af te ronden. WHATT? Bij mijn weten loop ik helemaal niet achter. Ik moet nog wel even flink aanpoten om in februari te kunnen afstuderen, maar dat betekend niet dat ik het niet ga halen!
    En bij alles wat ze verkeerd doet draagt ze het excuus aan dat ze twee jaar niet gewerkt heeft, waarna ze weer begint over de tijd dat ze borstkanker had. Ik word er knettergek van! Het is begrijpelijk dat zo'n ziekte impact heeft, maar daarom hoeft ze mij er niet continu mee lastig te vallen!
    En dat moet mij dus nog een jaar gaan begeleiden...

    Excuus voor dit zeiktopic, maar ik moest het even kwijt. Het is begrijpelijk als je ver hiervoor al gestopt bent met lezen (;


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Hmm, dat lijkt me inderdaad kut. Ik snap dat ze het moeilijk heeft gehad, maar ze moet dat niet op jou uitlaten. Ze is een begeleider en dat is wat ze moet doen, begeleiden. Ik zou het ook dood irritant vinden als mensen tegen me gaan zeggen dat ik het niet zou halen. Zij vraagt zelfs hoeveel uitloop je plant, dat vind ik echt nergens op slaan.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dat vind ik raar, ze hoort je te begeleiden en niet 10 keer hetzelfde te vertellen over zichzelf. Daarnaast had ze gewoon moeten vragen hoe ver je met je opdrachten bent. Maar zeg volgende keer gewoon dat je volgens jou prima op schema bent en gewoon in februari wil af studeren. Luistert ze er niet naar dan kan je dat misschien bij iemand anders terecht die haar er misschien op kan aan spreken.

    In ieder geval veel succes en sterkte!


    Physics is awesome

    Pardon? Ze moet je juist helpen en begeleiden. Dan moet ze niet telkens hetzelfde verhaaltje vertellen van wat zij heeft doorgemaakt, want zij heeft haar tijd gehad en het is het verleden (hoe erg het ook is). Dit gaat over jou en ze schiet er niets mee op om telkens datzelfde te zeggen. Heb je dit ook tegen haar gezegd?
    Oh, trouwens; Lijkt net alsof ze er nog niet over is en ze dit allemaal uitlaat bij jou. Heeft ze niemand waar ze me kan praten? Want ze moet je juist helpen met je opleiding en alles ipv. haar problemen en alles vertellen over zichzelf.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2012 - 17:03 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind dat je gelijk hebt (: Misschien kan je het haar voorzichtig proberen duidelijk te maken, dat je het niet op prijs stelt als ze enkel over zichzelf praat en niet doet wat van haar verwacht wordt (nl. jou begeleiden).


    The truth may be orange!

    Ehh, misschien wilde ze gewoon een beetje kletsen om kennis te maken en vertelde ze daarom dat ze ziek was? Zij moet jou niet alleen leren kennen, jij ook haar.
    En tja, zij zegt ook alleen maar wat zij denkt. Gaat niet zeggen dat je meteen moet stoppen met proberen. Twee jaar niet werken is niet niets, misschien was ze een beetje zenuwachtig of iets en wees ze je daarom steeds op het feit dat ze ziek was. Om haar nu meteen een dom mens te noemen na 1 gesprekje...


    i put the fun in funeral

    Het lijkt er inderdaad op dat ze het nog niet helemaal verwerkt heeft. Ik ben niet de enige die ermee lastiggevallen wordt. Ik heb het al van meer studenten gehoord.
    Ik ga me in ieder geval beter voorbereiden op het volgende gesprek. Ik wist nu echt even niet wat me overkwam en heb het voor een groot deel over me heen laten komen, maar dat gaat de volgende keer niet gebeuren!


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    CyberLord schreef:
    Hmm, dat lijkt me inderdaad kut. Ik snap dat ze het moeilijk heeft gehad, maar ze moet dat niet op jou uitlaten. Ze is een begeleider en dat is wat ze moet doen, begeleiden. Ik zou het ook dood irritant vinden als mensen tegen me gaan zeggen dat ik het niet zou halen. Zij vraagt zelfs hoeveel uitloop je plant, dat vind ik echt nergens op slaan.


    Tijd voor koffie.