• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    - Amused
    - Ephesus (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    - Junns (I can almost touch you, almost
    - Memoria
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    - Journalist
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Gilmore (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    - Souvenir (Als de trein vertrekt)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Alduin (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity
    - Ahri
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - PeaceKeeper (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner)
    - Insurgent
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Waerloga
    - Tjiftjaf


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 6 okt 2012 - 18:37 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Merrow schreef:
    Ik ben nog altijd bezig met het vinden van een verrekte naam :'D Ik vind niet hetgeen dat ik zoek, maar uiteindelijk zal ik er wel één vinden ^_^
    Ik lief Kailyn op het moment, maar die naam gebruik ik momenteel al en ik gebruik niet graag dezelfde naam voor verschillende personages xD

    namen altijd vervelend.
    Wat voor iemand is het?

    I'm signing up for this (:


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Aotearoa schreef:
    (...)
    namen altijd vervelend.
    Wat voor iemand is het?


    Goh, dat is een lastige... over het algemeen is ze een sterk persoon, weet zichzelf en anderen altijd wel onopzettelijk in de problemen te brengen. Redelijk eigenwijs en soms zelfs wat naïef.
    Haar oorspronkelijke naam is Shana, maar het verhaal is behoorlijk verouderd en ik wil het graag veranderd zien omdat ik de naam echt brak vind :'D. Het was mijn allereerste serieuze verhaal dus hij is gauw een 8 jaar oud en ik wil hem al zoooo lang herschrijven. Het is een fantasy verhaal waar het om meermensen en Atlantis draait (ik gebruik wel het geschiedenisverhaal omtrent de benaming Cidonya) Zij is dan wel een mens en het speelt zich in deze tijd af.
    De namen Celeste, Brooke, Jayden, Iris en Lexi zijn inmiddels ook gepasseerd, maar dat zijn ze ook weer net niet. Ik neig er naar om dus toch de naam Kailyn te pakken en dan in het andere verhaal te veranderen... nahja even bezien wat er nog gaat komen (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Ik ben nog altijd bezig met het vinden van een verrekte naam :'D Ik vind niet hetgeen dat ik zoek, maar uiteindelijk zal ik er wel één vinden ^_^
    Ik lief Kailyn op het moment, maar die naam gebruik ik momenteel al en ik gebruik niet graag dezelfde naam voor verschillende personages xD


    Meisjesnamen
    Jongensnamen

    Ik gebruik zulk soort sites altijd. De meeste hebben betekenis bij de naam staan (op bovenstaande sites kun je op de naam klikken voor betekenis). Er zijn nog wel andere sites. Je kunt ze gewoon zoeken via Google.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Camel schreef:
    (...)

    Meisjesnamen
    Jongensnamen

    Ik gebruik zulk soort sites altijd. De meeste hebben betekenis bij de naam staan (op bovenstaande sites kun je op de naam klikken voor betekenis). Er zijn nog wel andere sites. Je kunt ze gewoon zoeken via Google.


    Ik heb al behoorlijk wat sites afgestruind en ben nu bezig met deze wat door te spitten

    www.20000-names.com

    Google voor alles, maar je moet de juiste naam maar net tegenkomen ^_^

    [ bericht aangepast op 5 okt 2012 - 20:21 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Oeh, next word-war is going to start.
    Who's joining me? (A)

    omg, waarom ben ik plots int engels bezig? xD


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Fuck, de word war begint, maar ik weet niks om te beginnen!


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    katl1 schreef:
    Oeh, next word-war is going to start.
    Who's joining me? (A)

    omg, waarom ben ik plots int engels bezig? xD

    nee deze niet, ik heb de vorige gedaan :) werkte echt!

    Kaller schreef:
    Fuck, de word war begint, maar ik weet niks om te beginnen!

    gewoon schrijven, er schiet je vast iets te binnen als je de eerste regels op papier/word hebt

    Die 500 woorden komen er wel, maar ik ga nu geen word war doen :3. Succes iedereen!


    i put the fun in funeral

    ik vroeg me eigenlijk af hoe je het aantal woorden van iedereen bij gaat houden, of moeten we dit zelf doen? Of heb ik ergens iets gemist en is het al gezegd?


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    ik heb al 1257 binnen, kan ik morgen me concentreren op een boekverslag en nog ander huiswerk.

    Merrow schreef:
    ik vroeg me eigenlijk af hoe je het aantal woorden van iedereen bij gaat houden, of moeten we dit zelf doen? Of heb ik ergens iets gemist en is het al gezegd?


    Zelf, denk ik


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    (...)

    Zelf, denk ik


    Opzich is het wel leuk om ergens bij te houden hoeveel woorden iedereen heeft. Alleen veel werk voor Frodo om bij te houden.


    i put the fun in funeral

    Is het anders niet een idee om een word count topic te openen (of hoe je zoiets noemt), waar mensen enkel hun eindgetal van woorden plaatst aan het eind van de dag?

    [ bericht aangepast op 5 okt 2012 - 20:56 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”