• Beste users!

    Hier onder staan de 10 users die door zijn naar de volgende ronde! Zij hebben elk een stukje geschreven, om jou te overtuigen. Hier kan je gebruik van maken voor je je stem uitbrengt.

    * De namen van deze kandidaten staan op alfabetische volgorde.
    * De 10 kandidaten wisten niet van elkaar dat zij door waren, en hebben hun stukje dus helemaal zelf geschreven en ingestuurd.
    * De kandidaten mogen zichzelf alleen in dit topic promoten door vragen te beantwoorden. Stel dus vooral veel vragen, in het algemeen of aan een specifieke kandidaat, in dit topic! Stem-op-mij topics zijn dus niet toegestaan, net als elke andere promotie op Quizlet of buiten Quizlet.
    * We controleren de stemmen op fraude.
    * We weten nog niet hoeveel kandidaten bemiddelaar worden.
    * We weten nog niet precies tot wanneer jullie mogen stemmen, maar in ieder geval één week. Je hoeft dus niet gelijk te stemmen! De definitieve laatste dag dat je kan stemmen word nog bekend gemaakt.

    Klik HIER voor de poll!

    Lieve Q-ers,
    Wat voel ik me vereerd dat ik door de ronde heen ben!
    Ik kan niet wachten om jullie te helpen. Het lijkt me geweldig om te doen!
    Ik heb het idee dat ik hiervan ga leren. Iedereen heeft natuurlijk een (net) andere manier van communiceren. Het zoeken naar de juiste woorden tijdens het bemiddelen geven mij de uitdaging om mensen op andere manieren te benaderen. Het is belangrijk dat users met gemak op iemand af kunnen stappen, zonder te aarzelen, dat er iemand is die ze in vertrouwen kunnen nemen. Ik ben er graag voor jullie! (:

    2. BLOF
    Quizlet is een plaats waar veel vrienden elkaar hebben ontmoet en waar mensen steun kunnen verlenen aan elkaar. Het is er gezellig, maar met zo veel mensen bijeen, is het naïef om te verwachten dat alles altijd vredig zal verlopen. Daarom zou ik graag bemiddelaar willen zijn, om er samen met anderen voor te zorgen dat het ook zo blijft. Het oplossen van conflicten mag dan wel de taak van een bemiddelaar zijn, we hebben zelf in de hand hoe we iemand behandelen.

    Hallo mede-Quizletters! Ik ben Freya en ik zou heel graag bemiddelaar worden om de sfeer hier op Q goed te houden, zodat het voor iedereen aangenaam is. Ik ben een eerlijk, maar altijd rustig en zo beleefd mogelijk persoon. Ik kan er helemaal niet tegen dat er veroordeeld wordt door mensen die er niets van weten, dus luister ik altijd eerst naar iedereens verhaal en probeer een zo goed mogelijke compromis te sluiten voor beide partijen. Verder kunnen jullie met al je problemen –in de functie of niet – bij mij terecht, ik zal altijd luisteren en proberen helpen! Succes iedereen!

    Let’s start with hello,
    Mijn naam is Stephanie, maar iedereen spreekt me aan met Em. Ik ben een schrijver, een dromer en een fervent piano speler. De reden dat ik graag bemiddelaar wil worden is omdat ik ervan hou om problemen op te lossen tussen mensen op een manier dat beide partijen er baat bij hebben. Ook wil ik gigantisch graag iets bijdragen aan quizlet en meer specifiek aan de sfeer op quizlet. Voor de rest valt er niet zoveel meer te vertellen over mij, ik hou van lezen, geschiedenis en muziek.

    Wel hallo,
    ik ben Junns. Ik ben 17 jaar, streef er ooit naar een boek te schrijven en heb een enorme liefde voor koekjes.
    Quizlet is voor mij de plek waar ik mezelf kan zijn en me daar niet voor hoef te schamen. Hier wordt ik geaccepteerd zoals ik ben. En ik wil graag dat anderen zich hier ook geaccepteerd voelen en dat niemand zich hoeft te schamen voor wie diegene is en dat Quizlet voor anderen net zo'n veilige haven is als voor mij. En ik zou heel graag daarbij helpen.

    Ik ben Alwin, 20 jaar en ik wil graag bemiddelaar worden. Sommigen van jullie zullen misschien twijfelen of ik dat kan, maar ik heb ook een serieuze kant. Bemiddelen is voor mij een uitdaging, een kans om dingen op te lossen die mis gaan. Er komen regelmatig ruzies voorbij of heftige reacties op het forum en er zijn nog veel meer ruzies die via privebericht en gastenboek gevoerd worden. Mensen worden gepest en vriendschappen gaan verloren. Ik wil op die momenten kunnen bemiddelen en de ruzies beëindigen, tot tevredenheid van alle partijen.

    Vorig academiejaar was ik Scriptor bij een studentenvereniging dus ik weet wat werken is. Je bent de hele tijd bezig om het beste voor je leden te verwezenlijken en ik wil dat op Quizlet ook kunnen doen. Wanneer iemand om hulp vraagt, sta ik dus zeker klaar om deze persoon te helpen. Zelf met een mod heb ik al serieuze en leerrijke conversaties gehad. Dit pakte ik op een volwassen en rustige manier aan. Door op een aangename manier met de users te praten, leg je het vertrouwen en dat is nu net het belangrijkste; je moet een vertrouwenspersoon zijn.

    Ten eerste wil ik even vermelden dat ik ongelooflijk blij ben dat ik deze kans krijg en ik zou me dan ook 100% inzetten voor een functie als bemiddelaar. Ik zal jullie, alle users, niet teleurstellen en op elk moment voor jullie klaarstaan! Ik ben iemand die het werk als bemiddelaar altijd serieus behandel en het vol enthousiasme blijft doen.
    Verder ben ik onpartijdig en betrouwbaar, eigenschappen die toch wel belangrijk zijn bij een taak als bemiddelaar.
    Ik hoop dat ik jullie de volgende keer kan aanspreken als bemiddelaar! Dank jullie wel!

    Als er iets in mijn oerinstinct zit, is dat ik haat als er ergens een rotsfeer is. Ik deins dan ook het liefst niet terug om als ‘bemiddelaar’ op te treden tussen twee mensen, als deze ruzie hebben. Daarom ook dat ik voor een gezellige sfeer op Quizlet ga en dus hard mijn best zal doen om dat te behouden!

    Mensen zeggen vaak dat één van mijn sterkste eigenschappen behulpzaamheid is. En dat ik een creatieve denker ben en zoek naar oplossingen die soms out of de box zijn. Ik ben koppig en eigenwijs; wil alles zelf doen en ontdekken, ongeacht hoe lang ’t duurt. Met interesse en een niet aflaatbaar enthousiasme heb ik mij ingeschreven voor de Bemiddelaarverkiezingen. Mijn drive om mensen te helpen als toevoeging aan mijn hobby, mijn sterke eigenschappen optimaal benutten en nóg meer plezier in Quizlet dan ik nu al heb? Zeker weten dat ik ervoor ga!

    Succes!!

    Silverlance schreef:
    (...)
    In dat geval zouden we er al snel achter komen, denk je niet?
    Ben in ieder geval benieuwd naar wie het nu gaan worden en of ze hun uitspraken waar maken.


    Plus dat er heus wel is gekeken hoe users zich gedragen, ik heb nog niet van kandidaten gemerkt dat ze zich anders gedragen. Daarbij zou iedereen op een bepaalde manier reageren, alsnog als jezelf, maar uiteindelijk wil je ook de functie. Ik heb iedereen als zichzelf zien reageren tot nu toe. c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Audacity schreef:
    (...)

    En waar ligt voor jou de grens dat je het jezelf niet meer kwalijk zou nemen om echt boos te worden? /Wat maakt je nou echt boos?
    Mijn grens ligt heel ver, ik ben nog nooit écht boos geweest. Ik kan me wel redelijk snel irriteren aan mensen die arrogant, egoïstisch, aanstellerig of bitchy zijn. Maar ik houd me dan altijd in en dat lukt me altijd redelijk goed (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Barnabas schreef:
    (...)
    Tja, als je iemand uitscheldt voor moron, is het een logische reactie dat iemand daar boos op reageert.
    Maar ja. Ruziezoekers heb je overal. (cat)


    Bemiddelaars in spe... bemiddel!
    *faal* maar goed, ik vind hem gewoon grappig. Ruzie zoeken in het topic waar bemiddelaars zichzelf mogen 'promoten' :'D

    Ik heb nog absoluut geen idee op wie ik moet stemmen. Ik ben dan ook nog niet zo heel lang hier op Quizlet dus ik ken eigenlijk maar weinig mensjes. Naar mijn idee geldt het voor iedereen in het kandidatenlijstje dat ze behulpzaam zijn en voor anderen willen klaar staan, willen helpen zover hun mogelijkheden reiken. Anders had je je ook niet ingeschreven voor bemiddelaar.
    Ik hou ook de woorden van Assassin in m'n achterhoofd, een persoon kan zich anders voordoen dan dat hij/zij werkelijk is. Je wilt ten alle tijden je goeie kant en eigenschappen laten zien opdat er op jou gestemd wordt.

    Dus ik heb ook een vraag en misschien zal het niet de meest originele zijn, maar wat zijn je slechte eigenschappen, hetgeen waar je niet goed in bent of vreest te zijn - met betrekking tot het bemiddelen?


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Audacity schreef:
    (...)

    Als je 'zo weinig' vrienden hebt (niet gemeen bedoeld hoor :3 ) en zo weinig ruzie hebt, hoe weet je dan hoe je het best moet bemiddelen bij ruzies? Niet uit ervaring klaarblijkelijk.


    Omdat ik behalve die twee mensen die echt mijn beste vrienden zijn ook nog een kring van gewone vrienden heb (stfu, het is moeilijk uit te leggen D:) zoals jij bijvoorbeeld. Nynke en Nancy en al die andere mensen met wie ik vaak spreek. In het verleden nog meer.

    Om de een of andere reden zijn het allemaal meisjes (cat) maar die mensen, om wie ik ook geef maar die ik niet tot mijn allernabijste vrienden reken hebben soms ook ruzie of gewoon problemen en vaak komen ze naar mij toe. Ik weet niet waarom. Ik heb echt geen flaaaauw idee. Maar het gebeurt dus. Vroeger vond ik dat frustrerend maar uiteindelijk heb ik er vrede mee gevonden. Blijkbaar vertrouwen mensen mij snel of veel. (mss heeft het iets te maken met mijn liefde voor hamsters?)

    Enfin, die kring van vrienden heeft dus ook problemen, kan van alles zijn. en als ze naar mij toe komen dan help ik hen daarmee, zo goed en kwaad als het kan. En (voor zover ik kan merken) helpt het. En dat is de ervaring die ik heb. In mijns inziens is het beter.

    Mijn ervaring komt namelijk niet uit het ruzien met vrienden maar uit het oplossen van andermans problemen waar ik zelf eigenlijkbuitensta. En net als bij het bemiddelen kan ik die problemen niet voor hen oplossen. Ik kan hen alleen helpen zelf een oplossing te vinden, iets wat niet kan als je zelf ruzie hebt met iemand (aangezien de oplossing dan wel binnen jezelf zit)
    en dat is dus (voor zover ik weet) een situatie die eigenlijk best wel veel lijkt op bemiddelen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Gancanagh schreef:
    Gefeliciteerd allenegen (flower)

    Ik twijfel tussen enkele mensjes dus die ga ik deze week maar eens goed in de gaten houden (bat).

    En trouwens, degenen die reageren met dingen als "ik weet op wie ik niet stem"; lame. Echt lame. Kan best dat je het niet eens bent met die lijst, maar hou dat soort opmerkingen voor jezelf en geef een ander eens het voordeel van de twijfel.


    Hoezo lame? Ik weet nu ook al op wie ik niet stem. Dat is heus niet omdat ik diegene(n) niet mag, want volgens mij zijn dit allemaal gewoon leuke, gezellige mensen. Niet iedere user vind ik gewoon even geschikt om bemiddelaar te zijn.


    i put the fun in funeral

    Gancanagh schreef:
    Gefeliciteerd allenegen (flower)

    Ik twijfel tussen enkele mensjes dus die ga ik deze week maar eens goed in de gaten houden (bat).

    En trouwens, degenen die reageren met dingen als "ik weet op wie ik niet stem"; lame. Echt lame. Kan best dat je het niet eens bent met die lijst, maar hou dat soort opmerkingen voor jezelf en geef een ander eens het voordeel van de twijfel.

    Hey, dat ik niet weet op wie ik wél ga stemmen betekent niet dat er geen goede kandidaten tussen zitten. Lame om meteen zo'n conclusie te trekken. (cat)
    't Wordt trouwens denk ik Mordin. Not sure, maar waarschijnlijk.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Merrow schreef:
    (...)

    Bemiddelaars in spe... bemiddel!
    *faal* maar goed, ik vind hem gewoon grappig. Ruzie zoeken in het topic waar bemiddelaars zichzelf mogen 'promoten' :'D

    Ik heb nog absoluut geen idee op wie ik moet stemmen. Ik ben dan ook nog niet zo heel lang hier op Quizlet dus ik ken eigenlijk maar weinig mensjes. Naar mijn idee geldt het voor iedereen in het kandidatenlijstje dat ze behulpzaam zijn en voor anderen willen klaar staan, willen helpen zover hun mogelijkheden reiken. Anders had je je ook niet ingeschreven voor bemiddelaar.
    Ik hou ook de woorden van Assassin in m'n achterhoofd, een persoon kan zich anders voordoen dan dat hij/zij werkelijk is. Je wilt ten alle tijden je goeie kant en eigenschappen laten zien opdat er op jou gestemd wordt.

    Dus ik heb ook een vraag en misschien zal het niet de meest originele zijn, maar wat zijn je slechte eigenschappen, hetgeen waar je niet goed in bent of vreest te zijn - met betrekking tot het bemiddelen?

    Ik heb eerder al gezegd dat ik erg eigenwijs kan zijn, maar ik weet dit heel makkelijk aan de kant te zetten als het niks met mij persoonlijk te maken heeft.
    Vind je het erg als ik hier nog héél even over nadenk? Ik weet namelijk zat slechte eigenschappen op te noemen, maar geen in betrekking tot bemiddelen (dit klinkt heel egoïstisch, volgens mij :x).


    Deep inside, I've never felt alive

    Sapientia schreef:
    (...)
    Ha, info waar ik iets aan heb ^^ Dit was niet sarcastisch en dat meen ik :')

    Eh, als ik zelf een ruzie heb, wil ik het eigenlijk zsm oplossen. Iig erover praten en wat ik dan precies verkeerd heb gedaan (als diegene boos is op mij) of de ander ermee confronteren dàt diegene iets verkeerd doet, wat bij mij niet door de beugel kan (dit meer bij persoonlijke vriendinnen).

    Als twee of meerdere vriendinnen ruzie hebben, hoor ik het liefst altijd van twee kanten, zodat ik niet van één iemand alles hoor en daardoor misschien een verkeerd beeld krijg van de ander. En ik ga nooit mijn eigen mening ertussen gooien, aangezien dat dan weer door van de twee partijen kan gebruikt worden, en dan heb je al helemáál de poppen aan het dansen. Wat ik wel altijd probeer, is duidelijk maken aan beide partijen dat ze het er sowieso niet gezelliger op maken door de ander bij mij de hele tijd te gaan af te kraken en elkaar te gaan afbekken als ze elkaar tegenkomen.
    Oplossing zoeken ligt eraan of ik zelf kan inschatten of het nog goed gaat komen of niet. Zo wel: ga ik ze helpen. Zo niet: probeer ik ervoor te zorgen dat ze beide bedaren en elkaar zo min mogelijk tegenkomen en àls ze elkaar tegenkomen, wel normaal tegen elkaar zouden doen.
    Ja, ik heb een vriendinnenruzie meegemaakt vorig jaar. Ben alleen wel blij dat ze dit jaar weer normaal tegen elkaar doen ^^


    Klinkt goed. Thanks :Y).


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Klinkt goed. Thanks :Y).

    Alstu ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Aurorae schreef:
    Ik heb een vraagje aan Mordin.
    Want jij kunt namelijk behoorlijk bot overkomen op mensen; juist door jouw objectiviteit. Dit is iets waar mensen best chagrijnig op kunnen worden omdat ze het of niet begrijpen, of het te aanvallen vinden, waardoor er vaak wel echt flinke discussies kunnen ontstaan. Terwijl je in de kern duidelijk wel echt gelijk hebt.

    Maar als er nou echt een ruzie is, waar jij na continu objectief te zijn toch een oplossing moet bedenken. Hierbij komt dan waarschijnlijk ook kijken dat jij tegen mensen moet zeggen dat ze echt fout zaten. Zou je dat op een manier kunnen doen dat iemand niet kwaad op je wordt en het bovenal goed begrijpt aan het eind? En hoe?


    Ik kan er niet voor zorgen dat iemand niet boos op me word. Ik vermoed dat dat juist als je iemand verteld dat hij of zij echt fout zit dat diegene dan boos word. Dat zal meestal gebeuren. Maar mensen hebben over het algemeen wel een gevoel van wat goed en fout is, en zullen meestal dan ook later inzien dat ze onredelijk zijn geweest. En dan laten ze die woede varen, hoewel het niet altijd met een excuus aan de ander gepaard gaat. Maar dat hoeft van mij ook niet. Uiteindelijk hoeft niet iedereen me aardig te vinden, maar alleen dat ze niet twijfelen aan mijn capaciteiten. Als ik even zo brutaal mag zijn: Nikki vind me een moron, maar ze vind dat ik wel enige capaciteiten van een bemiddelaar bezit. En dat is voor mij genoeg. het zou natuurlijk leuker zijn als ik beste vriendjes was met iedereen maar dat gaat nou eenmaal niet.

    Ik kan er wel voor zorgen dat mensen het begrijpen. en hoe ik dat doe is vrij simpel: Door gewoon helder uit te leggen hoe het zit, en bij boze protesten verder uitleggen. Ik denk dat je heel erg zelfverzekerd moet zijn om iemand zijn woorden gelijk te verwerpen zonder ze te overwegen, zeker als er misschien een kern van waarheid inzit. Want je weet het als je ongelijk hebt, ook al wil je het niet toegeven. Maar als iemand dan je kalm uitlegt dat je fout zat, hoe je fout zat en hoe dat de volgende keer beter kan, (en het volgende is zeer belangrijk) en dat allemaal zonder een oordeel te vellen of te laten blijken denk ik dat er slechts weinigen zijn die mijn woorden zouden verwerpen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Sandrachips schreef:
    (...)Pfff, doe je dit om mij te pesten? :W hahaha!

    Altijd toch freggol ^^
    Ik stem op degene naar wie ik toe wil gaan als ik ooit problemen heb, dat is toch een zeer logische beredenering? ;3

    [ bericht aangepast op 8 okt 2012 - 16:31 ]


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Camui schreef:
    Ik hoop dat deze vraag nog niet gesteld is, alhoewel ik er al een klein beetje antwoord op heb gekregen.

    Aan iedereen,
    Stel je voor: Eén van de users is je beste vriend(in) heeft ruzie met een andere user hierop quizlet en juist jij wordt (natuurlijk) gevraagd om te bemiddelen tussen de 2(of meerdere), wat ga jij doen of hoe ga je dit aanpakken?
    Eerlijk gezegd zou ik eerst vragen of een andere bemiddelaar het kan oplossen omdat ik niet als een partijkiezer wil overkomen. Uiteindelijk is bemiddelen niet gelijk aan partijkiezen. Jij moet de mensen helpen een ruzie op te lossen, niet te verergeren. Ik zou beide personen hun zegje laten doen en de verhalen met elkaar vergelijken. Indien er verschillen zijn, zou ik daar eerst naar spitten. Het is nu eenmaal zo dat mensen vaak hun slechte eigenschappen schrappen in een verhaal. Daarna zou ik gewoon een oplossing zoeken. Of het nu een vriendin is of niet, het probleem moet opgelost worden en beide personen moeten er iets bij gewonnen hebben. Het is natuurlijk nogal moeilijk om dit klakkeloos nu zo te zeggen, want je hebt natuurlijk totaal geen idee waarover het gaat en wat de tegenantwoorden zijn. Ik vermoed dat alles uiteindelijk van de situatie afhangt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Barrelrider schreef:
    (...)
    Hey, dat ik niet weet op wie ik wél ga stemmen betekent niet dat er geen goede kandidaten tussen zitten. Lame om meteen zo'n conclusie te trekken. (cat)
    't Wordt trouwens denk ik Mordin. Not sure, maar waarschijnlijk.


    Shh, straks ga ik nog naast mijn schoenen lopen (cat)

    Maar ze hebben zo'n mooie poll gemaakt zodat je niet kunt zien wie op wie heeft gestemd, maar nu zetten mensen het steeds weer hier D: (dit is even aan iedereen gericht)


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Omdat ik behalve die twee mensen die echt mijn beste vrienden zijn ook nog een kring van gewone vrienden heb (stfu, het is moeilijk uit te leggen D:) zoals jij bijvoorbeeld. Nynke en Nancy en al die andere mensen met wie ik vaak spreek. In het verleden nog meer.

    Om de een of andere reden zijn het allemaal meisjes (cat) maar die mensen, om wie ik ook geef maar die ik niet tot mijn allernabijste vrienden reken hebben soms ook ruzie of gewoon problemen en vaak komen ze naar mij toe. Ik weet niet waarom. Ik heb echt geen flaaaauw idee. Maar het gebeurt dus. Vroeger vond ik dat frustrerend maar uiteindelijk heb ik er vrede mee gevonden. Blijkbaar vertrouwen mensen mij snel of veel. (mss heeft het iets te maken met mijn liefde voor hamsters?)

    Enfin, die kring van vrienden heeft dus ook problemen, kan van alles zijn. en als ze naar mij toe komen dan help ik hen daarmee, zo goed en kwaad als het kan. En (voor zover ik kan merken) helpt het. En dat is de ervaring die ik heb. In mijns inziens is het beter.

    Mijn ervaring komt namelijk niet uit het ruzien met vrienden maar uit het oplossen van andermans problemen waar ik zelf eigenlijkbuitensta. En net als bij het bemiddelen kan ik die problemen niet voor hen oplossen. Ik kan hen alleen helpen zelf een oplossing te vinden, iets wat niet kan als je zelf ruzie hebt met iemand (aangezien de oplossing dan wel binnen jezelf zit)
    en dat is dus (voor zover ik weet) een situatie die eigenlijk best wel veel lijkt op bemiddelen.


    Okee, bedankt voor de uitleg.
    Ik heb jou geloof ik nog nooit boos gezien. Zelfde vraag als aan Jacco: Wat maakt jou nou echt boos? En dan heb ik het dus over te boos om de ruzie direct op te willen lossen. Hoe handel je dan?


    i put the fun in funeral

    Jaccochips schreef:
    (...)
    Altijd toch freggol ^^
    Ik stem op degene naar wie ik toe wil gaan als ik ooit problemen heb, dat is toch een zeer logische beredenering? ;3
    Mijn deur staat altijd voor je open, Sandera (wbw)


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf