• Ik dacht dat ik een super leuke klas had, aardige vriendinnen, waaraan ik sommige mijn geheimen vertelde, wat ik beter niet had kunnen doen. Ik ben al een paar dagen ziek, en ik had iets op twitter gezet, waarvan een vriendin dacht dat het over haar ging. Ik heb haar uitgelegd dat het niet zo is, maar ze gelooft het niet. Net kreeg ik allemaal boze whatsapp berichten binnen van meisjes uit m'n klas dat ik echt moet oppassen nu, en dat ik nooit iemand kan krijgen en dat ik een zielig wijf ben.
    Ik zit nu gewoon te huilen omdat ik gewoon de hele klas tegen me heb.. en ik heb echt gewoon niks gedaan..

    dankjewel als je het gelezen hebt, het betekent heel veel voor me.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Dragneel schreef:
    (...)
    Ik zit in de brugklas en ik vond dat een beetje een belediging. D:
    Meh.


    Oh sorry zo bedoelde ik dat niet, ik bedoelde het meer van dat het niet uit maakt hoe oud je bent maar dat dit soort dingen gewoon lullig zijn..
    Welk deel vond je er beledigend aan?


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Dragneel schreef:
    (...)
    Ik zit in de brugklas en ik vond dat een beetje een belediging. D:
    Meh.

    Daar moet je je niet beledigd over voelen, hoor. Als ik terug kijk op het eerste en tweede middelbaar wàren er toen gewoon nog veel meer van dat soort dingen. Ik zeg niet dat iedereen zo is, maar er waren wel veel kliekjes waarin dan ruzies als deze voor kwamen. En dat gaat er gewoon uit als je wat ouder wordt. Meestal toch.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Maar de kliekjes gebeuren niet altijd in de eerste twee jaren. In het vierde jaar is dat nog steeds zo en ik kan er over mee spreken.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Tja, weet wel dat social media dit veroorzaakt en het de oorzaak is van veel pesterijen. Oppassen dus, even heel erliijk: over het algemeen zijn een groot aantal meisjes (met name op de middelbare school) gewoon vervelende kut wijven. Gewoont kut. Lang niet iedereen, maar met zulke idioten in je klas gaat social media je tegen werken. Zeg tegen hun als je in de klas bent: Ik weet dat het niet waar is, ik hoef jullie geen verantwoording te geven over wat ik zelf weet. Het is jullie probleem dat jullie achter social media gelijk iets zoeken, want wat moet de reden zijn dat jij denkt dat ikmzoiets over je zou zeggen? Waarom zou ik dat zeggen en denken als wij vrienden zijn? Daarom hoef ik geen verantwoording af te leggen, want ik weet dat het niet klopt en dat ik anders miet bevriend was met jou." Veel succes en big hug! (K)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Nurgle schreef:
    (...)

    Het gaat er niet om hoe oud ze zijn of in welke klas ze zitten, ze moeten gewoon niet zo kinderachtig doen.
    Gewoon naar school gaan, thuis blijven maakt het alleen maar erger, maar dat is al eerder gezegd ;')

    Mag ik toch nog wel vragen?


    ars moriendi

    Ik ken het, ik had vorig jaar een geweldige klas (<3) dit jaar? kutklas. ben zomaar overgeplaatst. nu heeft iemand iets over mij geroddeld ofzo, en nu denkt de halve school dat ik lesbisch ben.. (:8) wat dus niet zo is.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Mag ik toch nog wel vragen?

    Tuurlijk mag je dat wel vragen, maar het klonk nogal aanvallend tegen over 1e en 2e klassers..


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Nurgle schreef:
    (...)
    Tuurlijk mag je dat wel vragen, maar het klonk nogal aanvallend tegen over 1e en 2e klassers..

    Dat is niet aanvallend, dat is gewoon hoe ik het zelf heb ervaren. Ik zit nu op het HBO dus ik kan terugkijken op mijn hele middelbare schooltijd. Daarin is heel duidelijk te zien dat dit soort conflicten gewoon vooral gebeuren in de eerste en tweede. En dat zeg ik niet alleen, die ervaringen hoor ik van meerdere mensen.


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Dat is niet aanvallend, dat is gewoon hoe ik het zelf heb ervaren. Ik zit nu op het HBO dus ik kan terugkijken op mijn hele middelbare schooltijd. Daarin is heel duidelijk te zien dat dit soort conflicten gewoon vooral gebeuren in de eerste en tweede. En dat zeg ik niet alleen, die ervaringen hoor ik van meerdere mensen.


    Nja bij de meeste scholen hier was het juist altijd andersom, eerste twee klassen waren echt heel leuk, maar nu 3e en 4e doen ze dus zo kinderachtig. Het was verder ook niet aanvallend bedoeld tegen jou hoor.


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Nurgle schreef:
    (...)

    Nja bij de meeste scholen hier was het juist altijd andersom, eerste twee klassen waren echt heel leuk, maar nu 3e en 4e doen ze dus zo kinderachtig. Het was verder ook niet aanvallend bedoeld tegen jou hoor.

    Tsja, uiteindelijk ervaart iedereen zijn schooltijd ook anders. Bij mij waren ze juist in de latere klassen allemaal al wat chiller. En zo kwam het niet over, don't worry (;


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    No offence, maar hoe oud zijn die mensen allemaal..? Klinkt echt als iets uit de brugklas of tweede of zo.


    eerste jaar van t ROC..


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    dankjewel dat jullie er voor me zijn. Het betekent echt heel veel voor me.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt. Het voelt gewoonweg kut. Praten helpt en hetzelfde geld voor uithuilen.


    -

    Zoiets is gewoon vreselijk om mee te maken, daarbij maakt leeftijd overigens helemaal geen fuck uit. om het maar even zo te zeggen ;p.
    Onthoud goed dat deze mensen jouw zorgen helemaal niet verdienen, hoe moeilijk dat ook is. Probeer te blijven doen wat je doet en er niet teveel aandacht aan te schenken, meestal waait zoiets dan wel over. Doet dat het niet, bedenk dan of die vrienden van je wel echt zulke goede vrienden zijn en als je tot die conclusie bent gekomen, probeer dan wat meer op te trekken met andere mensen, die je wel kunt vertrouwen en die er wel voor jou zijn. Ik weet dat dit moeilijk is, aangezien ik er ongeveer vier-en-een-half jaar over heb gedaan om de mensen om me heen te vinden die ik écht kan vertrouwen, maar dan voel je, je wel een stuk beter.
    Misschien heb je wel niets aan mijn belabberde advies, maar als dat zo is, wil ik je alsnog laten weten dat je niet alleen bent in zo'n situatie; velen weten hoe het is om zoiets mee te maken, dus dan hoop ik dat je, je hierdoor ook een beetje beter voelt. ^^
    Good luck & cyberhug <3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    En daarom zet ik niks persoonlijks op facebook en heb ik al helemaal geen twitter -.-
    Mensen voelen zich algauw te rap aangevallen omdat ze eigenlijk graag in de aandacht willen staan en dus denken dat de hele wereld om hen draait. Niet alleen in jou kwestie hoor, ik zie het hier meer dan genoeg bij m'n ouders en broer die facebook hebben want ook volwassenen kunnen zich zo kinderachtig aanstellen.
    Dan heeft een van hun vrienden iets in de status geschreven en mensen, wat een ruzies er niet kunnen uitbreken (vrienden onderling, mijn ouders houden zich juist er bewust buiten XD) en dat terwijl er niet eens echt iets gezegd is. Iets wat ik ook vaak op forums aantref, gewoon omdat de meesten zich rap aangevallen voelen en vaak de opmerkingen verkeerd opvatten. En dat is nu de ellende met internet. Je kan elke zin op tien verschillende manieren interpreteren en iedereen doet dit op zijn of haar manier waardoor er gewoon zoveel misverstanden ontstaan.

    In ieder geval veel sterkte ermee want zoiets is nooit leuk!!!

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 12:40 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”