• Aan allen, mevrouw Myke van Layton-Mulan-Symphonia-Forks-Svenka tot Sverige voegt aan haar naam toe, die inmiddels een ijdelheid in de adelijke kringen vertoont: Uppsala!

    Waarom Uppsala, Myke?
    Uppsala omdat Stockholm al lang bezet was en ik niet kan afblijven van Zweedse namen (Blomkvist, Sverige en Svenka de wannabe Zweedse naam). Bovendien wil ik ooit gaan studeren in Uppsala, ik wil rond de 4 keer studeren en dat wil ik onder andere in Sverige.
    Waarom ben je zo addicted met Zweden, Myke?
    Nou, lieve schat, het is toch echt Sverige. Om terug te komen op je vraag: het begon allemaal met die heerlijke Zweedse detectives op de KRO en de Canvas. Het liep uit de hand, waardoor Myke nu Zweedse schrijvers leest, boeken over Zweden koop, een woordenboek Zweeds-Nederlands uit 1980 koopt, ze complete dvd-boxen van Zweedse bodem koopt, in Uppsala wilt studeren en haar fictieve helden Lisbeth Salander en Saga Norén zijn (Luna Lovegood en Allie Sheridan niet meegerekend) en trekjes van de Zweedse taal in haar algemene vocabulaire vertoond, waardoor haar klasgenoten telkens moeten vragen wat in godsnaam tack betekent en wat er zo bijzonder is aan dat land?
    Wat is er zo bijzonder aan Zweden, Myke?
    Normaals: Sverige. Back to the point: dat zoek je zelf maar uit, aangezien dat ieder voor zich is en daarbij je moet houden van Scandinavië of niet. Ik heb een intense haat voor Frankrijk en wil er niet dood gevonden worden, terwijl de ander er wil wonen en het liefst een lap stof over Sverige gooit omdat het naar zijn of haar mening een claustrofobisch kut land is. Oftewel: speculaties van elk individu, hoewel ik je de Zweedse detectives en thrillers en schrijvers kan aanraden.

    Vragen, opmerkingen, tips, trucs, complimenten, kritiek, verafschuwing, uitlachen van mijn debiliteit om Sverige: gaat u gang, ik heb mijn monoloog nu wel lang genoeg gemaakt.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Gillar namnen! Det sehr bra ut! (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Jetro schreef:
    Gillar namnen! Det sehr bra ut! (:


    Ik ben stik jaloers dat jij Zweeds kan, niet eerlijk. D: Ik wil verdomd graag in Zweden wonen, en jij hebt er gewoond, hmpf. Ach, ik ken ten minste iemand die Zweeds kan, ik vind die invloeden al heel fijn. C:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Uppsala schreef:
    (...)

    Ik ben stik jaloers dat jij Zweeds kan, niet eerlijk. D: Ik wil verdomd graag in Zweden wonen, en jij hebt er gewoond, hmpf. Ach, ik ken ten minste iemand die Zweeds kan, ik vind die invloeden al heel fijn. C:

    Hahaha, tja. (: Zo goed is m'n Zweeds ook niet meer hoor. Heb echt even moeten kijken of het grammaticaal wel correct was, en daar ben ik nog steeds niet helemaal zeker van, haha.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik kan ook Zweeds, hé Amy. Kåt
    I like your username, maar ik vond Sverige leuker. :')

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 23:51 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Kaller schreef:
    Ik kan ook Zweeds, hé Amy. Kåt
    I like your username, maar ik vond Sverige leuker. :')


    Ik vond het te veel op svenka lijken, waardoor als ik inlogde er telkens Svenka bij de opties stond en ik die aanklikte i.p.v. Sverige en toen BOEM fout ingelogd. Sverige vind ik leuker omdat het toch meer herkenbaar Zweeds is, Uppsala is redelijk bekend in NL als een stad. Hierna ga ik nog in een Scandinavische taal boekenwurm doen, uhm, en nog twee usernames uit de Millenium-triologie. c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife