• Mensen, ik heb echt een verschrikkelijk verschrikkelijk verschrikkelijk probleem: mijn haar begint dus sinds vandaag spontaan uit te vallen. Nuja, niet dat ik al kale plekken heb of dat je het kan zien of zo dat ik ineens minder haar heb, maar er vallen gewoon plots heel veel haren uit die dan op mijn trui hangen enzo.
    Als ik even met mijn vingers door mijn haar ga, heb ik ook gelijk een paar haren mee.
    Ik vind dit echt zo ongeveer het verschrikkelijkst wat me al is overkomen en ik wil IN GEEEN GEVAL een kale plek ofzo.
    Mijn mama zei dat ik als kleuter eens een poosje enorme haaruitval had (met kale plekken) maar dat het van zelf is goed gekomen.
    Verder kleur ik mijn haar, het is nu al zeker 1 jaar en 2 maand rood, maar mijn laatste kleuring is geleden van eind augustus dus ik zou het wel raar vinden als het daar nu ineens van komt (al ben ik nu wel sowieso van plan er geen andere kleuring meer door te halen)
    Verder heb ik vorige week nog een bloedtest gedaan waaruit bleek dat ik een gebrek heb aan vitamine B, dit kan ook een oorzaak zijn van haaruitval, maar goed, vitamine B zitten vooral in vlees, en ik eet al zeker een half jaar minder vlees, dus het zou wel vreemd zijn dat daarvan ineens mijn haar begint uit te vallen.

    Verder gaat het denk ik goed met me, alleen heb ik het tegenwoordig wel heel vaak ijs ijs koud, en last van blauwe vingers maar dat heb ik al jaren en dat is denk ik vooral gewoon omdat ik sowieso al bleek ben en het door de koud komt ;s

    Nuja, heel verhaal; wat nu eigenlijk het punt is; hebben jullie hier ervaring mee, met haaruitval in het algemeen? Wat denk je dat ik er het best tegen kan doen? Andere tips of verhalen?

    Buh, ik zou echt kunnen huilen nu. ;(


    effort never betrays you

    Runaways schreef:
    (...)
    Dat hoop ik ook! (en ik hoop dat dat bij jou ook nog zal verbeteren ;3 )
    Ik zit nu eigenlijk al met uirgroei, maar goed, liever dat voor de moment dan het risico nemen van het kleuren. (wordt het bij jou erger als je bijkleurt?)
    En ik hoop zo vurig dat het gewoon komt door de periode van het jaar! ;s


    Niet dat ik weet, mijn haaruitval is altijd even erg. :)


    Bad decisions make good stories.

    Runaways schreef:
    (...)

    Maar ben je dan echt niet kaal ofzo, nergens? Nuja, ik heb niet weinig haar, niet heel veel ook niet, maar het is nog maar bezig sinds vandaag maar ik heb het gevoel dat als het zo door gaat ik over 2 weken al zichtbare kale plekken ga hebben ;(
    Daar ben ik ook bang voor; dat het niet eens door mijn te kort aan B12 komt ;s En misschien komt het net door de schok bij mij dat k het nu al heb; in mijn gezin eten we altijd eerder veel vlees en nu eet ik eerder weinig vlees, maar goed, aangezien mijn lichaam dus al heel mijn leven gewend was aan eerder veel vlees... Misschien komt het daardoor (oke, niet dat ik er iets van weet hoor)

    Nee, ik heb nergens kale plekken. Zoals ik al zei: ik heb heel dik en veel haar. Ik kan heel veel missen. Als het pas sinds vandaag bezig is, denk ik dat het inderdaad door het seizoen komt. Niks om je zorgen over te maken, gaat weer over.
    Nee, het kan niet komen door een 'schok'. Ik kom ook uit een gezin dat veel vlees eet en ik heb daar nooit last van gehad. Je begint pas last van een echte B12 tekort te krijgen na 3 jaar.


    Take risks and conquer your fears.

    Assassin schreef:
    Ik heb het altijd rond deze tijd omdat het weer dan veranderd. Daarna gaat het meestal gewoon weer goed.

    Hoe lang blijft het dan? ;s En wordt je haar merkbaar dunner? En is er misschien een soort kapsel waardoor het wat meer bij elkaar gehouden word? (nuja, rood haar valt best wel op op mijn kleren dus dat vind ik best irritant ;s )


    effort never betrays you

    Runaways schreef:
    (...)
    Hoe lang blijft het dan? ;s En wordt je haar merkbaar dunner? En is er misschien een soort kapsel waardoor het wat meer bij elkaar gehouden word? (nuja, rood haar valt best wel op op mijn kleren dus dat vind ik best irritant ;s )


    Uh, meestal pas na december hahaha. Als je je haar vast doet, blijven die haren gewoon bij de rest zitten al lijkt het daarna ineens veel meer uit te vallen als je het los doet omdat het er dan in één keer uitkomt. Maar het word niet echt merkbaar dunner.


    Your make-up is terrible

    Insurgent schreef:
    (...)
    Nee, ik heb nergens kale plekken. Zoals ik al zei: ik heb heel dik en veel haar. Ik kan heel veel missen. Als het pas sinds vandaag bezig is, denk ik dat het inderdaad door het seizoen komt. Niks om je zorgen over te maken, gaat weer over.
    Nee, het kan niet komen door een 'schok'. Ik kom ook uit een gezin dat veel vlees eet en ik heb daar nooit last van gehad. Je begint pas last van een echte B12 tekort te krijgen na 3 jaar.

    Hmmmm ik weet er eigenlijk zelf niets van. De dokter zei gewoon dat dat de resultaten waren van mijn bloedtest, en mijn mama is gelijk de vitamine gaan halen. Misschien is er nog een andere reden buiten dat vlees, ik weet niet, mijn mama heeft gebeld voor de resultaten, en zij zei me gewoon dat ik vitamine B te kort heb en dat dat volgens haar kwam omdat ik minder vlees eet dan vroeger ;s


    effort never betrays you

    Ik heb al mijn hele leven veel haarverlies, mijn mama ook. Overal op mijn kleding zit het maar nooit kale plekken. Gewoon aankijken, je wordt niet spontaan kaal :'D


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Runaways schreef:
    (...)
    Hmmmm ik weet er eigenlijk zelf niets van. De dokter zei gewoon dat dat de resultaten waren van mijn bloedtest, en mijn mama is gelijk de vitamine gaan halen. Misschien is er nog een andere reden buiten dat vlees, ik weet niet, mijn mama heeft gebeld voor de resultaten, en zij zei me gewoon dat ik vitamine B te kort heb en dat dat volgens haar kwam omdat ik minder vlees eet dan vroeger ;s

    Ik ben een vegetariër, dus ik weet er wel het een en ander van. Hoeveel dagen in de week eet je dan vlees? Je hebt maar 3/4 dagen vlees in de week nodig, mensen eten over het algemeen veel te veel vlees.


    Take risks and conquer your fears.

    Insurgent schreef:
    (...)
    Ik ben een vegetariër, dus ik weet er wel het een en ander van. Hoeveel dagen in de week eet je dan vlees? Je hebt maar 3/4 dagen vlees in de week nodig, mensen eten over het algemeen veel te veel vlees.

    ik eet elke dag vlees of vis denk ik. niet altijd even veel want het vlees van vandaag mocht ik echt niet, maar ik moet verplicht mee eten hoor, dusja ;3
    en over die vis; dat is ongeveer 1 dag in de 2 weken dat we vis eten ipv vlees, niet echt vaak dus.


    effort never betrays you

    Runaways schreef:
    (...)
    ik eet elke dag vlees of vis denk ik. niet altijd even veel want het vlees van vandaag mocht ik echt niet, maar ik moet verplicht mee eten hoor, dusja ;3
    en over die vis; dat is ongeveer 1 dag in de 2 weken dat we vis eten ipv vlees, niet echt vaak dus.

    Dan vind ik echt héél knap dat je een B12 tekort hebt. Toen ik nog geen vegetariër was, at ik 3 dagen in de week vlees en dat was maar een klein stukje dat nog maar de helft van mijn handpalm was, de rest gaf ik aan mijn broers. Maar als je nauwelijks zuivel eet of drinkt, krijg je ook minder B12 binnen. Niet dat ik veel zuivel at, maar goed.


    Take risks and conquer your fears.

    Insurgent schreef:
    (...)
    Dan vind ik echt héél knap dat je een B12 tekort hebt. Toen ik nog geen vegetariër was, at ik 3 dagen in de week vlees en dat was maar een klein stukje dat nog maar de helft van mijn handpalm was, de rest gaf ik aan mijn broers. Maar als je nauwelijks zuivel eet of drinkt, krijg je ook minder B12 binnen. Niet dat ik veel zuivel at, maar goed.

    dat doe ik wel. Ik drink zeker een glas melk (magere) per dag, en ik eet dagelijks smeerkaas ;p


    effort never betrays you

    Insurgent schreef:
    (...)
    Dan vind ik echt héél knap dat je een B12 tekort hebt. Toen ik nog geen vegetariër was, at ik 3 dagen in de week vlees en dat was maar een klein stukje dat nog maar de helft van mijn handpalm was, de rest gaf ik aan mijn broers. Maar als je nauwelijks zuivel eet of drinkt, krijg je ook minder B12 binnen. Niet dat ik veel zuivel at, maar goed.


    Ik slik ook vitamine B pillen en ik eet iedere dag vlees. Ik ben allergisch voor noten en zaden, eet geen volkoren brood. Dat maakt ook een groot verschil hoor.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Ik slik ook vitamine B pillen en ik eet iedere dag vlees. Ik ben allergisch voor noten en zaden, eet geen volkoren brood. Dat maakt ook een groot verschil hoor.

    Het ligt er ook aan welke vitamine B pillen je slikt. Er zijn verschillende soorten vitamine B met verschillende gevolgen als je daar een tekort aan hebt.


    Take risks and conquer your fears.

    Je zei dat je al een tijd meer last had van vermoeidheid, misschien komt het daar ook door? Of door de stress? Oké, ik ben geen dokter en heb geen idee waar het aan kan liggen, maar misschien hangt het daar wel mee samen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    De kapper zei tegen mij dat het de tijd van het jaar is, dat we wat meer 'verharen'. (niet alleen dieren doen dat, mensen ook)


    You are beautiful, you are love.

    Ik heb een keer in het ziekenhuis gelegen en daar kreeg ik een antibiotica kuur. Een bijwerking daarvan is haaruitval. Dus kreeg ik een maand later haaruitval:Y) (en ja, dat kwam echt door de antibiotica, dat kan gewoon nog na een maand opeens gebeuren). Ik kreeg geen kale plekken, maar mijn haar werd wel iets dunner. Gewoon vitamine B pillen halen bij de kruidvat en die heb ik net zo lang geslikt tot ik er geen last meer van had. En mijn haar was er niet lelijk ofzo op geworden, dus geen worries. Gewoon die pillen slikken die je nu hebt en dan zal het gaan werken en wordt alles beter(flower)


    From these ashes, I will rise