• Hi allemaal.
    Zoals sommige misschien al weten zit ik sinds kort op kot (voor de Nederlanders; kamers) in Antwerpen. Voor degenen die nieuwsgierig zijn ga ik iets hierover vertellen.
    Het is allemaal supergezellig met allemaal nieuwe mensen om mij heen. Samen met acht anderen (waarvan 2 jongens en de rest meiden) wonen we in een huis. Het zijn vooral eerstejaars waaronder nog een biomedische studente waarmee ik samen naar college fiets. Natuurlijk mis ik ook wel de mensen thuis. Vooral mijn kat (we mogen geen huisdieren *snif*) en mijn broertje (die mij ieder weekend verwend), maar ook wanneer ik geen zin heb in koken; mijn ouders. Nu gaan mijn zussen die hier ook op quizlet zitten zich beledigd voelen xD
    Waarom dan in Antwerpen? Ik woon idd dichtbij Utrecht waar je alle studies kunt volgen. Maar terwijl ik alle mogelijke manieren aan het uitpluizen was om geneeskunde te gaan studeren stuitte ik op de UA. Sindsdien had het een speciaal plekje in mijn hart. Dus toen ik uitgeloot was stond de keus vast. En ik heb er, ondanks het ellendige treinverkeer, geen spijt van!
    Voor de mensen die op leeftijd letten; het is idd wat jong om met 17 op kot te gaan. Maar je moet toch ooit het huis uit? Dan liever wanneer het nog vrijwillig is en de tijd er nog is om huilend terug naar huis te keren als het echt niet gaat. Plus op kot gaan is echt een meerwaarde. Met feestjes is het niet erg als je laat thuiskomt, je maakt toch niemand wakker. En er kunnen altijd mensen blijven slapen. Ook lopen er geen broertjes en zusjes te ruziën terwijl je je probeert te concentreren. En er wordt mij niet gevraagd of ik de vaatwasser uit wil ruimen wanneer ik net lekker zit te leren.
    Een aanrader dus voor iedereen met veel broertjes en zusjes. (ookal is er de problematiek van wie nou jouw oude kamer krijgt >< )

    Gaan er anderen van jullie ook op kot? Waarom wel/niet?

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 22:30 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    ik weet niet, ik moet nog eerst helemaal naar Nederland/Europa zien te komen, ik vind het een beetje te ver en teveel voor 1 keer.

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 22:40 ]


    -

    Ik ben van plan om op kot te gaan over twee jaar, als ik afgestudeerd ben, maar niet naar Antwerpen, omdat mijn vader dan zou willen dat ik heen en weer zou pendelen elke dag, en ik het echt een lelijke stad vind (no offence though), maar naar Gent, heb mijn hartje aan die stad verloren. :Y)


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Ellis schreef:
    Ik ben van plan om op kot te gaan over twee jaar, als ik afgestudeerd ben, maar niet naar Antwerpen, omdat mijn vader dan zou willen dat ik heen en weer zou pendelen elke dag, en ik het echt een lelijke stad vind (no offence though), maar naar Gent, heb mijn hartje aan die stad verloren. :Y)

    haha, vreselijk die ouders soms xD Ik ken Gent niet echt maar het lijkt me wel een leuke stad


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder