• Beste vrienden,

    Mijn probleem is echter da ik redelijk verlegen ben.
    Als ik eens ergens ben, op school of in de bus, dan durf ik makkelijk tegen jonges praten, maar als ik een meisje wil aanspreken durf ik dit niet,... Ik word precies verlegen, ik snap zelf niet waarom?
    Kunnen jullie me tips geven?

    Alvast bedankt :D

    I'd love to help you maar ik praat sowieso niet vaak met mensen, niet uit verlegenheid maar gewoon omdat ik de meeste mensen stom vind.

    Anyway, probeer het gewoon rustig op te bouwen, je hoeft niet direct hele gesprekken te gaan hebben met meisjes. Begin met hoi en een hoe gaat het en als er iets gebeurd (iets grappigs, iets ergs, iets weetikveelwat) kan je er gewoon even een random opmerking over maken en dan zo verder opbouwen (:


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Thomas96 schreef:
    (...)

    Ik denk dat het vooral uiterlijk is, en bang om afgewezen te worden :)


    Herkenbaar. Daarom is een oplossing bedenken ook zo moeilijk. Uiterlijk kun je weinig aan veranderen. Nouja, je hebt zelf wel wat inspraak op je kapsel en kleding (neem ik aan). Maar je moet gewoon dragen wat jezelf prettig vind en daar trots op proberen te zijn. Afgewezen word bijna iedereen wel één keer in zijn leven. Maarja, een paar keer afgewezen worden betekend niet dat je áltijd afgewezen zult worden. En hoe meer ervaring je op doet, hoe wijzer je er van word. :Y)


    You are beautiful, you are love.

    HIer zijn zat meisjes, maar ik vind het juist schattig als een verlegen jongen me aanspreekt.


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Pas op voor ons, wij bijten!
    Nee hoor, geintje. Meisjes zijn echt geen ander ras ofzo, waarschijnlijk zullen ze het alleen maar leuk vinden als je tegen ze praat! :)


    Bad decisions make good stories.

    Ik zal als ik jou was niet onzeker zijn over je uiterlijk.
    De meeste meisje doen wel stoer over het feit hoe knap sommige jongens wel niet zijn maar (ik bijvoorbeeld) hou meer van de lieve onzeker jongens.
    ik hoef echt geen super knap vriendje, als ik op iemand verliefd word is hij voor mij perfect of hij nou lelijk is of niet.
    Ik weet natuurlijk niet hoe de meiden in jou omgeving erover denken maar dit is bij mij zo.

    Over het feit dat je bang bent om afgewezen te worden:
    Je kan het zo bekijken: als je word afgewezen heb je dat ook maar weer eens beleeft. Niet dat het leuk is maar het is wel zo.
    HEt beste is om als vrienden te beginnen, meide bijten niet en jongens zijn eigenlijk hetzelfde.
    Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen :)

    Veel succes, ik hoop dat je er beter mee om kan gaan uiteindelijk. Je zal zien dat het meevalt.

    x


    He like girls how eat carrots!

    Het is niet zo moeilijk als je denkt! Begin gewoon over een standaard onderwerp als het weer, of of ze weet hoe laat het is.. Begin dan gewoon een gesprek en weet van jezelf dat je het kan!!

    Veel suc6!
    xxx


    Actie geeft reactie, Bewust of onbewust

    Merrow schreef:
    Het leed dat meisjes heet, als je een jongen bent. Het leed dat jongens heet, als je een meisje bent :'D tenzij je op hetzelfde geslacht valt dan is het: het leed dat meisjes heet, als je een meisje bent. Het leed dat jongens heet, als je een jongen bent...
    Soit, mijn logica ook, niks van aantrekken verder xD
    Goh, echte tips heb ik niet helaas. Ik was vroeger ook echt heel verlegen tegenover jongens, maar dat is gelukkig gebeterd. Nu ben ik soms eigenlijk iets te sociaal en ja, dat is ook niet altijd even goed, want om de één of andere reden denken jongens dan algauw dat je interesse hebt xD
    Bij mij is het over het algemeen gebeterd toen ik in de horeca begon te werken en dus dagelijks mensen (en ook onwijs knappe jongens) moest aanspreken :'D Misschien gewoon een kwestie van oefenen en dus gewoon doen, i don't know
    .


    Mensen leed. *O*


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Ik -als meisje- vind het vooral leuk als een random jongen tegen me gaat praten -ik vind het überhaupt leuk om met random mensen te praten- Maar iig meisjes vinden het meestal niet erg om met jongens te praten, miss als je dat in je achterhoofd houdt dat je dan wat minder verlegen bent? En meiden zijn echt niet zo veel anders dan jongens, dus als je al tamelijk gemakkelijk tegen jongens praat probeer dan ook een (voorzichtig) een meisje aan te spreken.
    Begin anders met iets doms als een gum lenen, daar kan een heel gesprek uit voort komen ^^
    Veel succes ik hoop dat je er wat aan hebt gehad c:


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Ik vond het eerst ook wel moeilijk om jongens zomaar te benaderen, maar nu gaat het zowat vanzelf :'D
    Mijn conclusie: Het heeft gewoon tijd nodig.


    26 - 02 - '16

    Kom vooral vaker op Quizlet, voordat je het weet ben je zelf in een meisje getransformeerd :3


    i put the fun in funeral

    Ik heb er eigenlijk totaal geen last van, van verlegen zijn, en dat komt gewoon door mijn gekke familie :')

    Doe gewoon vriendschappelijk tegen een meisje ^.^ en durf het gewoon. Achteraf zal je trots op jezelf kunnen zijn (: just say yes! (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Let zo weinig op mensen dat je niet eens weet tegen wie je praat/wie tegen jou praat tot je hun stem hoort. En vergeet spontaan wie het was zoda het gesprek eindigt. Dat lost gegarandeerd alle verlegenheid op :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Het gewoon doen, verstand op nul en praten. Hoewel ik moet toe geven dat het makkelijker gezegd is dan gedaan. Het is net zoals voor de eerste keer een presentatie geven voor een onbekend publiek, voor mij in ieder geval wel. Van tevoren stress je en terwijl je bezig bent (en je publiek mee werkt) gaat het gewoon goed. En dan vraag je, je af waarom was ik nou zo zenuwachtig? Dus gewoon doen en soms heb je geluk en soms niet.


    Physics is awesome

    Praat anders in het begin tegen een meisje alsof het gewoon een vriend is. Als dat meisje je dan niet leuk vind, heb je er altijd nog een meisjesvriend bij met wie je kan praten over je verlegenheid. ^^

    ik ben een meisje en heb hetzelfde probleem met jongens xD


    Sidera nostra contrahent solem lunamque