• ////

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 19:28 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Wat erg!
    Ik heb hier ook een jaar geleden last van gehad, maar op een dag was het voorbij :)


    •*• Lululu •*•

    Ik kan ook weleens niet slapen omdat ik me te erg bewust ben van mijn gedachten, maar nooit op de lange termijn,zoals jij.
    Wat bij mij helpt is warme melk drinken (daar wordt ik rustig van) of in mijn hoofd een verhaal "schrijven.". Dan ben ik daar mee bezig en denk ik niet aan andere dingen.
    Als het echt niet lukt ga ik tv kijken, dan val ik ook vanzelf in slaap.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2012 - 10:02 ]


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Ik lees meestal een hoofdstuk uit een boek, een beetje een relaxt boek dan he, zodat ik dus vooral aan dat boek denk en niet aan allemaal andere dingen.
    Je kan misschien ook denken aan leuke dingen, die je meegemaakt hebt of nog gaat doen, zodat je dus daar mee bezig bent.


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Dat is echt heel suckend :N Naja, als ik niet kan slapen dan doe ik niets eigenlijk, dan blijf ik liggen en wacht tot er slaap komt met mijn ogen dicht. Of ik ga fantaseren over leuke dingen :') -Damn, dat klinkt fout-


    Pretty is just a pretty word.

    Die koffie zou ik achterwege laten.

    Ik vind het best wel erg wat je nu allemaal tegen komt en ik heb eigenlijk echt geen idee hoe je hier vanaf geraakt. Ik heb ook al momenten gehad dat ik emotioneel in de war was en niet kon slapen, maar dan viel ik meestal al huilend in slaap en had ik niet die druk op mijn borst en dergelijk, dus het probleem is helemaal anders. Als ik wil slapen lees ik vaak een beetje in een boek omdat ik daar 's nachts echt moe van kan worden. Een tasje warme melk help dan vaak ook, maar je moet dat natuurlijk lekker vinden. Ik zou gewoon alles meiden waar cafeïne of veel suiker in zit de komende dagen. Misschien helpt dat je lichaam moe te maken.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2012 - 10:35 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Als ik niet kan slapen ga ik meestal na een kwartier de slaap proberen te vatten en het lukt niet even iets anders doen, zoals lezen, en daarna probeer ik het nog een keer. Ik ga sws elke nacht voordat ik ga slapen nog even hardlopen, misschien werkt dat? Ik heb ook die druk op de borst gehad, maar dat hing dan weer samen met hyperventileren. Hopelijk slaap je voorlopig wel wat beter!


    “You know you're in love when you can't fall asleep because reality is finally better than your dreams.”

    Hmmm. Ik herken je probleem. Wat ik op zulke momenten doe is het luisteren van rustgevende muziek (ligt er maar net aan wat jij daar onder verstaat) en tegelijkertijd ademhalingsoefeningen. Zo focus je je op je ademhaling en/of muziek. Maar da's natuurlijk heel erg persoonlijk, misschien slaat 't bij jou wel niet aan. Tijdens een vakantie had het mij helemaal in de macht en toen slikte ik voor 't slapen gaan paracetamol en luisterde ik muziek... Ik zou in ieder geval niet meteen aan slaapmedicatie beginnen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    CURLYMONSTER schreef:
    Dat is echt heel suckend :N Naja, als ik niet kan slapen dan doe ik niets eigenlijk, dan blijf ik liggen en wacht tot er slaap komt met mijn ogen dicht. Of ik ga fantaseren over leuke dingen :') -Damn, dat klinkt fout-


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Ik heb hier ook heel veel last van. Ik blijf maar denken en denken. En dan op een gegeven moment, 'ik moet nu echt gaan slapen', waardoor ik juist weer niet kan slapen. Ik wordt dan onrustig en ga woelen en val alsnog niet in slaap.
    Wegens mijn slaapproblemen had ik concentratieproblemen en het verergerde mijn chronische hoofdpijn met vele levels.
    Op advies van de dokter ben ik Melatonine gaan gebruiken. Dit is een natuurlijk middel om je te helpen slapen. Dit is dus NIET verslavend en het is geen zware slaapmedicatie. Melatonine is de stof wat je lichaam zelf aanmaakt om in slaap te komen. Melatonine zorgt er dan voor dat je in slaap valt. Als je slaapproblemen hebt, is het meestal de Melatonine die niet meer aangemaakt wordt. Dus kun je lekker een Melatonine pilletje innemen :')
    Geloof me, de eerste keer dat je het gebruikt, wordt de beste nacht van je leven. Misschien ook wat voor je moeder?


    #WWED - What Would Emma Do?

    Dit gaat heel cliché klinken, maar sinds kort doe ik een combinatie van pilates en yoga, met relaxatieoefeningen en daarna ben ik zo ontspannen dat ik als een blok in slaap val. Soms zelfs tijdens de les.
    En ik ben zelf ook een heel erge piekeraar die alles tien keer overdenkt.

    Misschien kan je een paar simpele oefeningen opzoeken en eens uitproberen voor je gaat slapen. Een boek lezen, zoals al gezegd is, wil ook werken bij mij.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Dat is, simpel gezegd, gewoon kut. Ik weet niet hoe ik je zou kunnen helpen, want ik kan het me niet voorstellen. Wanneer ik niet kan slapen, doe ik mijn oortjes in en zet muziek op (piano muziek for example). Dan sus ik langzaamaan weg. Ik weet niet of dit nou een oplossing is voor jou, maar bij mij helpt het wel.

    Ik hoop dat je binnenkort wel weer fatsoenlijk kunt slapen.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Aangezien je al een aantal dingen hebt aangegeven die volgens jou niet werken, gooi ik 'm eventjes op een andere tour. Ik hoop dat hieronder wellicht iets staat waardoor je een betere nachtrust krijgt, want ikzelf heb ook jaar lang abnormaal slecht geslapen.

    Lichaamsbeweging en frisse lucht
    Wanneer je lichamelijk actief bent dan val je 's avonds makkelijker in slaap. Maak er daarom een gewoonte van om overdag lichamelijk actief te zijn. Hiervoor hoef je je niet per se in het zweet te werken. Rustig een stukje wandelen of fietsen werkt slaapbevorderend en is bovendien goed voor je lichaam. Ook een avondwandeling in de frisse buitenlucht is aan te raden en kan rustgevend werken. Zorg daarnaast voor een goed geventileerde slaapkamer. Het beste kun je slapen met het raam open, zodat er voldoende frisse lucht in de slaapkamer kan komen. Slechte lucht in je slaapkamer kan leiden tot o.a. keelpijn en hoofdpijn en zorgt ervoor dat je de volgende morgen niet met een lekker uitgeslapen en fris gevoel opstaat. Een goede matras en een fijn hoofdkussen zijn ook erg belangrijk.

    Regelmaat en gewoontes
    Wanneer je op regelmatige tijden naar bed gaat en opstaat dan stelt je lichaam zich daar vrij snel op in. Probeer wanneer je slaapproblemen hebt in het weekend niet heel anders te leven dan door de week. Vermijd ook middagdutjes. Hierdoor kun je 's avonds moeilijker in slaap vallen. Ga ook pas naar bed als je slaap hebt. Lig je na een half uur nog te woelen: ga dan uit bed en ga iets doen. Nuttig 's avonds geen zware maaltijden meer. Vermijd daarnaast ook koffie, thee, cola en alcohol. Je lichaam kan zich zo makkelijker ontspannen voor de nacht.

    Ontspannen
    Spanningen, bewust of onbewust, kunnen ook voor slaapproblemen zorgen. Wanneer je je druk maakt om iets, praat daar dan overdag over met vrienden, familie of collega's. Yoga is ook een goed middel om te leren ontspannen. Wat ook helpt is het bijhouden van een dagboek, niet alleen over de dingen die je overdag bezighouden, maar hou in dit dagboek ook de gedachten bij die je 's avonds uit je slaap houden. Stop minstens anderhalf uur voor het slapen gaan met werken of naar spannende films kijken. Kies een activiteit waarvan je weet dat je er slaperig van wordt. Dit verschilt van persoon tot persoon. Voor de een kan muziek luisteren heel goed werken, voor de ander het lezen van een goed boek.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik gebruik sowieso melatonine, een stofje dat je luchaam aanmaakt om te slapeb, en dat doet mijn lijf dus te weinig. Misschien kan jij dat ook proberen


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Arme Sam :( -hug-!
    Je kan eens naar de apotheek gaan als je weer thuis bent, om te kijken of zij iets hebben wat je kan helpen, al is dat ook alleen maar symptoom bestrijding zoals jij al zegt.
    Maar wat ik doe, het klinkt vast heel raar x) Maar.. tellen. Laat die schaapjes van schaapjes tellen maar weg, gewoon in je hoofd tellen en de getallen voor je zien. Ik kom meestal niet ver, ga dan weer aan iets anders denken, bedenk me dan dat ik aan het tellen was, en begin weer bij 1. En zo door. Uiteindelijk word ik 's ochtends wakker. Dat is dus niet denken aan je problemen (of dat proberen althans), niet denken aan het proberen in slaap te komen, en ook niet aan het feit dat je nog niet slaapt en dat het niet lukt. Hopelijk helpt het! (flower)

    Als ik niet in slaap kan vallen, ga ik ook lezen. Een rustig, misschien zelfs saai, boek. Op een gegeven moment heb ik geen idee meer wat ik lees, mijn ogen glijden alleen maar over de letters, maar toch blijf ik dan door 'lezen' tot ik letterlijk in slaap val. Het boek ligt dan nog weliswaar in mijn bed, maar daar heb ik geen last van.


    everything, in time