• De legende van Aang speelt zich af in een alternatieve wereld, die sterk beïnvloed is door Aziatische, (Chinese en Japanse), Indiaanse en Inuit culturen. In deze wereld leven mensen, fantasiedieren en geesten verdeeld over vier grote naties: de Waterstammen, het Aarderijk, de Vuurnatie en de Luchtnomaden. Deze vier elementen zijn terug te voeren op de theorie van Empedocles, die stelde dat alles in de natuur is opgebouwd uit deze vier grondstoffen. Elke natie is sterk verbonden aan één van de vier elementen en in elke natie zijn er meesters die het element van hun natie kunnen sturen. Dat sturen houdt in dat ze hun element kunnen beïnvloeden voor verschillende doeleinden.

    Er is één persoon die alle vier de elementen kan sturen, dit is de avatar; hij is de menselijke manifestatie van de Geest van de Aarde en is tevens de brug tussen de geestenwereld en de fysieke wereld. Zijn taak is om vrede en stabiliteit te brengen en te handhaven in de wereld. Een avatar wordt net als ieder mens geboren, maar is feitelijk de reïncarnatie van de vorige avatar. Wanneer een avatar sterft, reïncarneert de avatargeest in een ongeboren baby die geboren wordt in de volgende natie van de cyclus. De cyclus gaat van de Waterstammen naar het Aarderijk, naar de Vuurnatie, naar de Luchtnomaden en vervolgens weer naar de Waterstammen. Door de eeuwen heen zijn er talloze incarnaties van de avatar geweest, zoals avatar Roku uit de Vuurnatie voor Aang, en avatar Kyoshi uit het Aarderijk voor Roku, en avatar Kuruk van de Noordelijke Waterstam de avatar voor Kyoshi, en avatar Yang Chen een luchtnomade de avatar voor Kuruk. Een avatar wordt na zijn geboorte geïdentificeerd doordat hij als klein kind, uit een enorme berg met speeltjes, juist die exemplaren zal uitkiezen die de vorige avatar ook uitkoos om mee te spelen.

    Hier is een duidelijke parallel met de Tibetaans boeddhistische filosofie, want ook de veertiende dalai lama is volgens de overtuiging de reïncarnatie van de vorige dalai lama. Er is echter een belangrijk verschil: de dalai lama wordt opgevoed met de wetenschap de reïncarnatie te zijn van de vorige dalai lama, terwijl een avatar doorgaans pas rond zijn puberteit wordt ingelicht over zijn lot. Wanneer de avatar erkent de nieuwe avatar te zijn, is het tijd om de andere elementen te leren sturen. Dit gebeurt in de volgorde van de avatarcyclus: water - aarde - vuur - lucht. De avatar begint met het leren sturen van het element dat volgt op zijn moederelement. Bijvoorbeeld een avatar uit de waterstam leert eerst aarde te sturen en hierna vuur en vervolgens lucht. De avatar eindigt altijd met het element dat het verst afstaat van het moederelement.

    Naast het sturen van alle vier de elementen, heeft de avatar ook nog een superkracht, deze staat bekend als de avatartrance en is een verdedigingssysteem. Wanneer de avatar in deze staat verkeert, combineert hij alle kracht van zijn vorige levens in één gigantische energiestoot die hij tegen zijn vijanden kan richten. Hoewel de avatartrance ongekend krachtig is, is de avatar tijdens de avatartrance ook het meest kwetsbaar. Wanneer een avatar wordt gedood terwijl hij in de avatartrance verkeert, zal zijn geest sterven, wordt de cyclus verbroken en wordt de avatargeest niet herboren. De avatar zal dan ophouden te bestaan.




    De rollen:
    - Aang: Alfa
    - Katara: Aragog
    - Soka: Lilaloesie
    - Suki:Rider
    - Toph: MadeByHades
    - Zuko: WillNotLearn
    - Oom Iro:
    - Vuurheer:
    - Azula: Chat
    - May: Lilaloesie
    - Tylee: ForestKiwi

    [ bericht aangepast op 27 okt 2012 - 14:38 ]


    yeaaaahh!

    Mag ik zuko reserveren?

    [ bericht aangepast op 27 okt 2012 - 12:37 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Ja natuurlijk ^^


    yeaaaahh!

    Zou ik nog een paspoortje voor Toph maken?


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Vraagje, in welke tijd speelt dit zich? Is Zuko al bij het Avatarteam? Of zoekt hij hen nog?


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ik zou graag willen beginnen ij het moment dat Toph bij de groep komt, en zuko zoekt dan nog


    yeaaaahh!

    Mag ik Katara?
    Trouwens, mag je ook zelfverzonnen?


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    IK SHIP ZUKO EN KATARA LOLOLOLOL


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Is goed je krijgt katara en je mag ook wel een eigen karakter maken maar ga er wel van uit de de lijn van het verhaal het zelfde blijft.
    Maar aangezien er nog geen vriendje voor toph is of iemand voor soka kunnen die wel worden gemaakt bijvoorbeeld.


    yeaaaahh!

    Niet álles hoeft precies via de originele verhaallijn te gaan, toch? Ik bedoel dan meer qua koppels, wie wel of niet vrienden is met iemand, dat soort gedoe.

    Maar oké, dan wil ik naast Katara ook nog een meisje uit de vuurnatie reseveren. c:


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Nou ja kwa koppels wil ik het wel een beetje het zelfde houden als de verhaallijn.

    Aang en katara
    soka en de maanprinses of met suki
    zuko en may

    Maar misschien is het wel leuk aangezien er zo weining jongens zijn dat zuko of soka een broer heeft ofzo.


    yeaaaahh!

    M-maar..
    --'
    Waarom? Dan heb je, als je een bestaand personage bent, best weinig 'vrijheid' in het RPG'en, zeg maar..

    [ bericht aangepast op 27 okt 2012 - 13:40 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik wil niet dat het een warboel word, snap je?

    maar natuurlijk mag wel wat wat aanpassen dat vind ik ook echt niet erg, maar de grote lijnen wil ik behouden.


    yeaaaahh!

    Misschien kan ik Tylee stiekem naar de waterstam sneeken :) en als dat niet mag, mag ik dan een meisje van de waterrstam?


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    lilaloesie schreef:
    Ik wil niet dat het een warboel word, snap je?

    maar natuurlijk mag wel wat wat aanpassen dat vind ik ook echt niet erg, maar de grote lijnen wil ik behouden.

    Ik bedoelde meer dat als je aan een persoon 'vast zit' zonder dat je/die andere persoon het niet wilt, is het ook minder leuk.. althans, dat vind ik, dan.
    Mja.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    ja ok ik snap wat je bedoeld. Maar sommige dingen zoals katara en Aang is best een belangerijke verhaallijn.

    @daarboven: Ja howr maar dan wel gewoon haar karaktereigenschappen enzo goed aanhouden dan is het geen probleem


    yeaaaahh!