• Beste forumbezoekers ik presenteer jullie:
    The Great History Quiz!

    Deze quiz zal uitwijzen wie van jullie nou het meeste weet over het soms gevreesde onderwerp: Geschiedenis. Denk jij genoeg te weten over bloedigerige veldslagen, revoluties en bekende historische personen? Test het hier!
    Deze quiz zal 5 rondes hebben en enkele dagen inschrijftijd vooraf.

    Hoe gaat de quiz in zijn werk?
    De eerste paar dagen zullen gebruikt worden zodat iedereen zich kan inschrijven, je hoeft geen geschiedenis te studeren om punten te scoren al zullen er natuurlijk wel moeilijkere vragen tussen zitten. Het maximaal aantal spelers is 10, maar mocht er een lage opkomst zijn dan ga ik met 8 akkoord. De onderwerpen zijn:
    Ronde 1: Prehistorie tot Val Romeinse Rijk,
    Ronde 2: Middeleeuwen,
    Ronde 3: Koloniaal tijdperk tot 1900,
    Ronde 4: Eerste wereldoorlog t/m tweede wereldoorlog,
    Ronde 5: Koude oorlog & Moderne tijd

    De vragen zullen in dit wedstrijdtopic gepost worden maar de deelnemers zullen de antwoorden bij mij[Cheops] in moeten leveren via een privébericht! Lever je toch in, in dit topic dan zal dat helaas niet geldig zijn. Er zullen per ronde minimaal 10 vragen zijn, elke met een ander puntenaantal. Een simpele of korte vraag zal 1 punt opleveren terwijl een moeilijke of combinatievraag 2 tot 3 punten kan opleveren. Na iedere ronde zal er een winnaar uit de bus komen, die zal 2 punten extra krijgen omdat diegene de winnaar is. Mocht iemand alle vragen in een ronde goed hebben krijgt deze +4 punten! Iedere deelnemer krijgt 1 week de tijd hun antwoorden in te leveren.

    Wat word er gedaan wanneer ik niet optijd kan inleveren binnen een week?
    Mensen die niet op tijd inleveren krijgen simpelweg geen punten, simpel als wat. Mocht je weten dat je iets niet op tijd kan inleveren door bijvoorbeeld een toetsweek o.i.d. laat dit van te voren dan weten, dan zul je verlenging krijgen, die maximaal kan duren totdat de inleverdatum van de volgende ronde is, maar dan dien je wel beide antwoorden in te leveren.

    Regels
    - Geen overleg over de antwoorden tegen elkaar
    - Geen spam in dit topic
    - Niet antwoorden in dit topic als je niet mee wil doen, alleen als je WEL mee wil doen!

    Ik hoop dat dit duidelijk is, vragen hoor ik graag!

    Inschrijflijst:
    1. Kidagakash ---> xEinstein
    2. LilLiar
    3. Damare
    4. Wingss ronde I ingeleverd
    5. Latona ---> Skylla ronde I ingeleverd
    6. Kardia ronde I ingeleverd
    7. Selah ronde I ingeleverd
    8. Y0L0 ----> SateGoddess ronde I ingeleverd
    9. Bbrother ronde I ingeleverd
    10.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2012 - 19:03 ]


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Mordin schreef:
    (...)

    Maarmaarmaar... Google! Internet weet alles D:
    Hoe ga je dan zorgen dat niemand dingen googelt? Hoe weet je wanneer ze dat doen? Een quizwedstrijd over internet houden is... ingewikkeld vermoed ik.


    Daar heb je zeker een punt. Ten eerste ga ik er van uit dat iedereen zo eerlijk speelt dat je het niet eens probeert. Maar ik zal vragen vaak zo proberen te stellen dat ze niet 1,2,3 te googelen zijn ;)


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Ik wel wel meedoen, maar ga me niet uitlachen als ik veel fout heb Ik ben best goed in Geschiedenis op school maar ik zit nog maar in vwo3...
    Maar het lijkt me leuk!


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Cheops schreef:
    (...)

    Daar heb je zeker een punt. Ten eerste ga ik er van uit dat iedereen zo eerlijk speelt dat je het niet eens probeert. Maar ik zal vragen vaak zo proberen te stellen dat ze niet 1,2,3 te googelen zijn ;)


    Niemand is eerlijk op het internet(kloppen jouw naam en leeftijd en woonplaats bijvoorbeeld?), en alles is te googelen. Soms moet je er iets meer tijd (een halfuurtje) aan besteden maar je kunt veeeel meer vinden dan wat je weet. En als je het niet kunt googelen zijn er altijd nog boeken. Het is een awesome idee, daar niet van, maar ik twijfel aan de uitvoering.


    quidquid excusatio prandium pro

    Kan ik nog meedoen (A)?


    The world is filled with crazy people. And I'm one of them.

    Count me in...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik wil nog wel meedoen.
    Echt tijd heb ik niet, maar ik kan altijd wel een momentje vinden om wat historische kennis uit mijn brein op te graven.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2012 - 17:06 ]


    Time to tip the scales!

    Jullie zijn toegevoegd. Nog minimaal 2 mensen en we kunnen van start gaan.
    @Mordin: Ach ja zo'n quiz is altijd te proberen. Want zo te horen is het nog nooit eerder geprobeerd. Dus I'll give it a try.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Me wants to join :Y)


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Okee, omdat het jammer zou zijn om de quiz nu niet door te laten gaan omdat er 7 mensen mee willen doen en het zeker een keer de moeite waard is, zal ik beginnen met de eerste set vragen!


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    I love history! Kan ik nog meedoen?

    Al ben ik het er wel mee eens dat alles te vinden is op het internet.. Maar ik zal zo eerlijk zijn ;D

    [ bericht aangepast op 6 nov 2012 - 16:05 ]


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Latona --> Skylla


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Kardia haar laptop is vandaag overleden, dus ze kan momenteel niet online komen. Haar 3DS laad Q niet...ik zal kijken dat ik de vragen eventueel doorspeel, maar hoe het verder met inleveren moet, moet dan nog geregeld worden...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    [Y0L0 --> SateGoddess]


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Kidagakash --> xEinstein


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik wil ook meedoen please yeeh me


    Mijn geheim is geheim