• Hoi mensen,

    Ik ben echt depressief aan het worden, vind ik zelf. Mijn cijfers zijn echt slecht (vier 5en en een 4) en ik kreeg net mijn economie toets terug, waarvan ik dacht dat ik hem goed gemaakt had, 3.8 D: En mijn studiehouding bij Geschiedenis is een zwak, hoewel ik goed oplet en zijn spelfouten nog verbeter ook! Maar ik haal lage punten en mijn huiswerk heb ik soms niet af, maar dan geeft hij daar geen straf voor en ik denk dan dat het niet erg is, blijkbaar wel. Én ik heb nog steeds knallende ruzie met een 'vriendin' wat zij maar steeds niet wilt goedpraten..
    En ik heb ook nog morgen geschiedenis so en Frans so. Hoe gaat dat ooit goed komen?

    Zijn er mensen die trouwens tips hebben voor Geschiedenis te leren?

    Dus, bedankt dat je dit zeikverhaal hebt gelezen want ik moest het even kwijt en zijn er mensen die zich net zo kut voelen als dat ik me voel? Of is dit normaal in het begin van de derde?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Het derde schooljaar is altijd een lastig schooljaar, omdat het ontzettend hard werken is. Succes (:


    SLOAN.

    Perks schreef:
    Het derde schooljaar is altijd een lastig schooljaar, omdat het ontzettend hard werken is. Succes (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb precies hetzelfde en ik zit nu ook in de derde, dus ik denk dat het daardoor komt.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Ik weet nog toen ik geschiedenis had dat ik altijd samenvattingen maakte. En heel belangrijk dat ik ze zelf maakte, want ik kon ze overal op internet vinden zelfs de vragen van mijn huiswerk. Maar zo leerde ik niets. En als je dan er een samenvatting van maakt, neem je de stof beter op.
    Ik hanteerde de volgende methode:
    Stap 1: Lees de stof
    Stap 2: Bedenk hoe je het zou omschrijven in je eigen woorden.
    Stap 3: Schrijf het op.
    Stap 4: Lees het nog eens over of de zinsformulering juist is.

    En zo heb je de stof al 4x gezien met alleen een samenvatting te maken.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Dat had ik ook in de derde
    Waarschijnlijk de reden dat ik nu de derde overdoe
    Ik schrijf gewoon heel veel op


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik zit in mijn examenjaar en ben met nóg lagere punten begonnen. Anyway, ik raad je aan om veel aantekeningen te maken en jezelf te laten overhoren, daar leer je ook veel van. En daarna nog je eigen aantekeningen die je tijdens het leren hebt gemaakt leren. Ik denk dat dat al heel wat scheelt, maar ik gebruik die methode nooit. Ik haal met één keer doorlezen al een 9.


    Take risks and conquer your fears.

    Perks schreef:
    Het derde schooljaar is altijd een lastig schooljaar, omdat het ontzettend hard werken is. Succes (:


    “You know you're in love when you can't fall asleep because reality is finally better than your dreams.”

    Laat je over horen door iemand zodat je zeker weet of je het echt kent en of je het kan uitleggen in je eigen woorden. Want iets op schrijven in je eigen woorden is een stuk makkelijker dan iets op schrijven wat je uit je hoofd moet leren/er in moet stampen.


    Physics is awesome

    Ik heb hetzelfde als jou, denk dat ik het goed heb gemaakt en haal uiteindelijk een onvoldoende. Dat is zo frustrerend. Erm, vraag hulp aan je ouders? Misschien kun je op school RT krijgen voor dat vak waar je slecht in bent? Succes (:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik begrijp je heel goed en zal je proberen te helpen. (:

    Tips om geschiedenis te leren;
    1. Lees de tekst grondig door.
    2. Je kunt eventueel de tekst kopiëren en aan gaan aanstrepen wat belangrijke zaken zijn.
    3. Je kunt een leerschema maken. Hierin zet je alle belangrijke dingen in die in de tekst te vinden zijn.
    Zo heb ik het geleerd van mijn leraar. Die is echt té fanatiek.

    Oh, en wat je huiswerk bepaald;
    Als je oplet in de les, heb je een 3.
    Als je je huiswerk maakt, heb je een 5.
    Als je extra leert, heb je een 8.
    Met dat in mijn achterhoofd leer ik altijd.

    Tip; Maak je huiswerk, het klinkt echt vreselijk, dat geef ik toe, maar wat de leraar heeft vertelt, komt terug in de huiswerk. Daar oefen je het, zodat je het voor de toets beter weet. (:

    En als ik je uit een dip moeten halen, pb me maar. Ik wil je altijd opvrolijken! =D

    Geschiedenis vind ik een heel leuk vak, en omdat we echt een heel goede lerares ervoor hebben hoef ik er vrij weinig voor te doen om het te kennen.
    Ik maak altijd een tijdlijn, zodat je een chronologische voorstelling hebt. Ik leer ook de jaartallen, zodat ik de chronologie ook ken. Dan is het een kwestie van het verhaal kennen achter elke gebeurtenis die je hebt geleerd. Daarnaast maak ik nog een (kort) lijstje met belangrijke begrippen, groeperingen etc. Misschien dat het ook voor jou kan werken ^^


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    mijn topics
    ik heb ook slechte punten. veel te slecht zelf. ik heb 7 minpuntenn meer dan ik me eigenlijk kan veroorloven.
    punten op halen ziet er onmoogelijk uit. Jou tips geven kan ik niet.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2012 - 0:22 ]


    -

    Mmm. Ik heb slechte cijfers omdat ik zo verrekte lui ben. :')
    Lekker stom, haha. Maar ik kan mijn luiheid echt niet verbeteren. :C


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Mmm. Ik heb slechte cijfers omdat ik zo verrekte lui ben. :')
    Lekker stom, haha. Maar ik kan mijn luiheid echt niet verbeteren. :C


    Ik heb precies het zelfde! Maar ik heb ook totaal geen motivatie meer.


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Ik zit ook in de derde. Ik haal matige cijfers, ik ga proberen nog harder mijn best te doen en ik hoop dat het werkt.
    Ik hoop dat het allemaal goed komt met je cijfers, misschien kan je het nog inhalen door een samenvatting te maken van het hoofdstuk. Dat doe ik af en toe en dat werkt bij mij best wel goed (;


    26 - 02 - '16