• Een 8-jarige jongen is vrijdagmiddag zwaargewond geraakt in een speeltuin in het Brabantse Steenbergen doordat hij met zijn sjaal vast kwam te zitten aan een boomtak. Het kind werd buiten kennis aangetroffen, meldt de politie.

    Dat stukje vond ik onder de naam: Jongen gewurgd door eigen sjaal. Ja hallo, allemaal heel erg voor die jongen, maar het is ook wel een beetje zijn eigen schuld:
    Zelf heb ik geleerd dat je bij het omdoen van een sjaal de punten in je jas moet doen, eerst je sjaal en dan je jas aan doen werkt ook. En op het moment dat je dit niet doet moet je gewoon goed opletten. Met Gym neem je toch ook de nodige voorzorgsmaatregelen, zoals je sieraden uit doen. En een veter strik je toch ook zodat je er niet over struikeld?
    Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel erg voor dit 8 jarige jongetje, en ik wil benadrukken dat hij 8 is, en dat ik toen ik 8 was ook niet veel kwaads zag in het omdoen van een sjaal (nu nog steeds niet trouwens), maar als ik zulk soort berichten ga lezen denk ik zelf toch ook: Oke mensen, dus jullie vinden dit belangrijk genoeg om het aan de wereld te vertellen? als je alle ongelukken op de wereld moet gaan melden, lijkt de wereld veel slechter dan het eigenlijk is.
    So What dat iemand bijna stikte door een sjaal, ik vind het natuurlijk heel erg voor hem, maar het aan de hele wereld vertellen is natuurlijk wel overdreven.

    Edit: Ik wil benadrukken dat ik het heel erg vind voor dat jongetje, het is natuurlijk ook verschrikkelijk, het enige wat ik vind is dat er duizende ongelukken per dag op de wereld zijn, en dat ze dan tijd en ruimte verspillen aan een jongetje met een sjaal vind ik best wel erg, omdat er wel wat belangerijkere dingen zijn, die ze dan weer niet vertellen. Dat vind ik er alleen erg aan. Natuurlijk is het dus erg voor het jongetje, en het zou ook niet leuk zijn als het bij iemand die je kent gebeurt, maar om het metteen maar even aan iedereen te vertellen is best wel raar.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2012 - 18:29 ]


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Ik ben het met je eens, dit is niet echt nieuwswaardig.
    Ja, natuurlijk is het erg, maar het hoeft niet in de krant.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Zo kun je over ieder nieuwsartikel wel gaan oordelen. :')


    "Well, well. Look who we've got here!"