• -link verwijderd door aanstootgevende en persoonlijke inhoud-

    Wat vinden er jullie van dat mensen met 'dagelijkse' problemen dit soort dingen posten om aandacht te trekken terwijl ze mensen met de echte, heftige problemen geen foto's van hun arm gaan maken maar zich in hun problemen verschuilen elke dag.

    Ik vind dergelijke aandacht-trekkende posts als 'oh ik ben zo dik' van slanke mensen, 'oh ik wil dood' van mensen die gewoon aandacht willen, en 'ik heb tien pillen geslikt' van mensen die niets gedaan hebben echt héél erg respectloos tegenover de mensen die écht problemen hebben.

    Hoe denken jullie hierover.

    [ bericht aangepast door een moderator op 5 nov 2012 - 16:42 ]

    Wiarda schreef:
    Eigenlijk ben ik het juist helemaal niet met je eens. Hoewel ik wel kan zien dat de foto een schreeuw om aandacht is, zou ik niet zeggen dat dit meisje daarom geen echte problemen heeft. Aan haar arm is te zien dat dat niet de eerste keer was dat ze aan zelfbeschadiging deed; haar arm zit vol met littekens. Wat in jouw ogen 'aandachtsletterig' is, zie ik als een kreet om hulp. 'Het gaat niet goed met me, hier heb je het bewijs'.

    Natuurlijk zijn er mensen die zichzelf snijden en er niet eens aan denken dat openbaar te maken, maar niet iedereen denkt zo na. Ik kan er best naast zitten, maar persoonlijk denk ik dat de problemen van dit meisje net zo echt en heftig zijn als die van anderen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik denk dat ze zich snijdt om aandacht te krijgen. Dan ben je sowieso niet helemaal 100.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Cloverhand schreef:
    Ik denk dat ze zich snijdt om aandacht te krijgen. Dan ben je sowieso niet helemaal 100.


    26 - 02 - '16

    Ik vind het zielig. En dan niet 'oh wat sneu' zielig, maar echt zielig als in 'dude you need to get help'.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ze heeft duidelijk wel een probleem, maar ja, om het op twitter te zetten gaat nogal ver, al zoekt zij denk ik aandacht, omdat ze misschien niet genoeg krijgt van haar ouders. Je weet het gewoon niet. Dat mensen dit doen, begrijp ik nog altijd niet zo goed...


    You are beautiful, you are love.

    Slagroomsnor schreef:
    (...)

    Ik dus ook, ik ben het zo zat he. Dit is een meisje dat ik leerde kennen op quizlet als een heel leuk lief en aardig meisje, ik was echt gek op haar. Na een tijdje echter begon ze dit soort dingen ook tegen mij te doen en te zeggen en ze sleurt al haar vrienden mee in die depressie. Ze moet maar eens leren hoe slecht dit is.
    Als zij ook op Quizlet zet, is het dan wel verstandig om het hier te posten?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mordin schreef:
    (...)

    Ze snijdt zichzelf, dan heeft ze bijna per definitie heftige problemen. Het is niet bepaald iets wat je doet omdat je je verveelt en je nintendo DS leeg is D:


    't Zal je verbazen hoeveel mensen er snijden alleen om er stoer of whatever mee te doen. Serieus, als ik iemand zie die zichzelf snijdt en gewoon doodleuk al zijn littekens laat zien, kan het mij ook gewoon geen ruk meer schelen of ze snijden of niet. Ze hebben hun 'problemen' kennelijk al tot zoverre geaccepteerd dat ze er ook andere mensen mee confronteren.


    i put the fun in funeral

    PUKKELxDING schreef:
    Ik denk daar hetzelfde over ja. Bovendien, als die mensen echt zulke problemen hadden zouden ze het niet online zetten op zulke foto's. Ze zouden zich ervoor schamen of ze zouden niet willen dat mensen zulke dingen van hen weten.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Wiarda schreef:
    Eigenlijk ben ik het juist helemaal niet met je eens. Hoewel ik wel kan zien dat de foto een schreeuw om aandacht is, zou ik niet zeggen dat dit meisje daarom geen echte problemen heeft. Aan haar arm is te zien dat dat niet de eerste keer was dat ze aan zelfbeschadiging deed; haar arm zit vol met littekens. Wat in jouw ogen 'aandachtsletterig' is, zie ik als een kreet om hulp. 'Het gaat niet goed met me, hier heb je het bewijs'.

    Natuurlijk zijn er mensen die zichzelf snijden en er niet eens aan denken dat openbaar te maken, maar niet iedereen denkt zo na. Ik kan er best naast zitten, maar persoonlijk denk ik dat de problemen van dit meisje net zo echt en heftig zijn als die van anderen.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Descartes schreef:
    (...)

    't Zal je verbazen hoeveel mensen er snijden alleen om er stoer of whatever mee te doen. Serieus, als ik iemand zie die zichzelf snijdt en gewoon doodleuk al zijn littekens laat zien, kan het mij ook gewoon geen ruk meer schelen of ze snijden of niet. Ze hebben hun 'problemen' kennelijk al tot zoverre geaccepteerd dat ze er ook andere mensen mee confronteren.


    Er zijn heel veel manieren om aan aandacht te komen als je daar een gebrek aan hebt en ik neem aan dat de meeste mensen liever voor een makkelijkere, pijnlozere weg gaan als ze niet echt met problemen zitten. Je weet niet of ze hun problemen geaccepteerd hebben of niet; misschien is het juist het tegenovergestelde. Misschien gaan ze juist wel op het moment ontzettend achteruit en roepen ze daarom om hulp (dmv het laten zien van de littekens). Het maakt dan niet uit of je het aan hebt geboden of niet; het is een kreet om hulp in het algemeen, naar de buitenwereld toe. Misschien hebben ze juist wel zoveel inzicht dat ze weten dat het tijd is om aan de bel te trekken.

    Het klinkt misschien mokkerig en koppig, maar ik blijf erbij dat mensen dit niet zomaar doen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Hmm, ik vind het moeilijk, aan de ene kant denk ik:

    Wiarda schreef:
    Eigenlijk ben ik het juist helemaal niet met je eens. Hoewel ik wel kan zien dat de foto een schreeuw om aandacht is, zou ik niet zeggen dat dit meisje daarom geen echte problemen heeft. Aan haar arm is te zien dat dat niet de eerste keer was dat ze aan zelfbeschadiging deed; haar arm zit vol met littekens. Wat in jouw ogen 'aandachtsletterig' is, zie ik als een kreet om hulp. 'Het gaat niet goed met me, hier heb je het bewijs'.

    Natuurlijk zijn er mensen die zichzelf snijden en er niet eens aan denken dat openbaar te maken, maar niet iedereen denkt zo na. Ik kan er best naast zitten, maar persoonlijk denk ik dat de problemen van dit meisje net zo echt en heftig zijn als die van anderen.


    Maar ook dit:
    SaphireStar schreef:
    Dat soort mensen irriteren me mateloos.
    Gister toen zag ik ook een videoclip op Youtube van ene band, waarin je een meisje in een dwangbuis ziet en verschillende zelfmoordpogingen doet, terwijl ze zingt 'You don't know anything about me'.
    Fine, dat kan misschien kloppen, maar sinds wanneer is een depressie cool? O.o

    Ik vind het smakeloos en respectloos, en ik zou dat soort mensen graag eens in een stoel neer willen zetten en ze eens uitleggen waarom ze idioten zijn. >.<
    Niet dat het helpt, want dat zal dan weer een excuus zijn om te klagen.

    Ugh!


    Vooral dat dikgedrukte inderdaad.


    Tijd voor koffie.

    Okay, dit kan dus echt niet door de beugel.

    Ik zet een slotje op dit topic en verwijder de link. Ten eerste, dit soort foto's zijn op quizlet zelf niet toegestaan, dus links er naartoe zijn dat ook niet. Ten tweede, het is een persoonlijk twitteraccount van iemand die hier geen toestemming voor heeft gegeven, ten derde dat meisje van het twitteraccount zit zelf op quizlet en dit lijkt meer op een probleem tussen de topicmaakster en het meisje van het twitteraccount. Belachelijk dit.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.