• Ik heb de laatste tijd heel erg veel ruzie met mijn zusje, en dat vind ik echt heel vervelend, omdat we ook goede vriendinnen zijn. We zitten op de zelfde school, zij en klas lager. Ik zit een een extra klas (9 3/4 genaamd), waar iets slimmere kinderen in worden gezet. Een vriend van mij (haar vriendje) zit daar ook in, want het zijn drie klassen. We (ik, mijn zusje en die vriend) fietsen altijd samen, omdat verder niemand van school in die richting woont. Nu heb ik steeds ruzie met mijn zusje, en ik merk dat ook die vriend dat heel erg vervelend vind. Ik snap hem, want dat vind ik ook, en ik wil dat het stopt.

    Het begon eigenlijk al een jaar geleden, want die vriend (laten we heb E. noemen) kwam in 9 3/4. Ik raakte toen eigenlijk pas bevriend met hem, en daarvoor fietste ik alleen samen met mijn zusje. Ik ging met hem fietsen, en vergat mijn zusje vaak. Ik werd toen gepest door kinderen uit mijn klas omdat ik in 9 3/4 zat. Uiteindelijk was dat opgelost, maar mijn zusje ging er thuis gewoon mee door! Ze maakte er de hele tijd vervelende opmerkingen over, en ik voelde me echt vreselijk, want door je zusje gepest worden is echt vervelend. Na een gesprek kwam ik er achter dat het kwam omdat ze verliefd was op E. en ik haar de hele tijd vergat. Ik vertelde haar ook over het pesten, en ze beloofde het nooit meer te doen. Ik heb me aan mijn belofte gehouden en ben haar sindsdien nooit meer expres vergeten (ik moet toegeven dat ik dat ervoor wel deed) Een lange tijd ging dat goed, maar toen kreeg ze verkering met E. De hele tijd liep ze met har hoofd in de wolken, en regelmatig vergaten ze mij gewoon. Soms zag ik ze gewoon wegfietsen! Je kunt hopelijk begrijpen dat ik toen echt boos ben geworden op haar, want ze werd boos op iets, en daarna gaat ze het zelfde bij mij doen! We hebben nu constant ruzie, en onze moeder begint nu weer met werken, dus zijn we de helft van de week samen thuis, en dat gaat dus echt niet goed.

    Over de woedeaanvallen nu.
    Als ik en mijn zusje ruzie hebben als we samen aan het fietsen zijn, voel ik soms de drang om haar echt pijn te doen, en dat niet gewoon een klap. Laatst had ik weer ruzie en heb ik serieus geprobeerd haar om te krijgen! Ik had me nog maar net kunnen inhouden, maar alleen omdat ik toen echt een reeks scheldwoorden naar haar afgevuurd heb. Ik ben nu bang dat ik last heb van woedeaanvallen, maar ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen omdat ik bang ben dat mijn moeder dan stopt met werken, want ze heeft tegen mij gezegd dat als het niet goed met ons gaat, ze haar baan opzegt.

    Mijn vraag ik nu; Help! Wat moet ik doen?


    Spoiler alert: you will save yourself

    Vervelende toestand. Ten eerste vind ik het flauw dat je wordt gepest omdat je slimmer bent en al zeker omdat je zusje gewoon lekker meedoet.
    Misschien moet je eens met je zusje praten over die ruzies. Je vindt het namelijk echt niet leuk en je vriendschap met E lijdt er ook onder. Dat kan je eventueel als argument gebruiken, want als het E echt te veel gaat worden, zal haar relatie misschien ook stopgezet worden.
    Ik zou het haar ook op een normale manier zeggen dat je het gewoon niet leuk vindt dat ze jou niet vergeten. (al begrijp ik eigenlijk niet echt hoe je zomaar iemand kan vergeten). Zeker omdat ze er zelf heel de tijd over zat te zagen.

    Misschien kan je met je moeder er eens over praten. Ze hoeft niet meteen haar job op te geven omdat jullie wat ruzie hebben.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2012 - 15:15 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ben wat vergeten te melden; Ik heb al twee keer met mijn moeder en mijn zusje erover gepraat, en voor een week hadden die gesprekken zin, en mijn moeder is onze ruzies helemaal zat, en dat snap ik. Vergeten is Niet het goede woord, maar ik kon geen andere vinden. Het is eigenlijk een beetje alleenlaten, of gewoon vergeten dat die ander meefietst.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2012 - 22:16 ]


    Spoiler alert: you will save yourself

    Als je erg last hebt van woedeaanvallen, kan je op een sport gaan om je energie kwijt te kunnen, dat werkte bij mij. Ik zit nu op kickboksen en merk gewoon dat je wat rustiger en kalmer met bepaalde moeilijke situaties om kan gaan. Jij en je zusje kunnen misschien samen een hobby zoeken. Iets vinden wat jullie allebei leuk vinden en daarover kunnen praten met elkaar. Dat versterkt misschien je band en daardoor begrijp je mekaar misschien wat beter.


    From these ashes, I will rise

    Hoe oud zijn jij en je zusje eigenlijk?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ben 12 en mijn zusje 10


    Spoiler alert: you will save yourself

    Dan zijn die ruzies best wel normaal. Jullie worden allebei ouder en beginnen dus te verschillen van elkaar. Ook ga jij binnenkort naar een andere school terwijl zijn dus nog op het lager blijft en misschien ligt dat haar wat dwars. Misschien is ze bang je te verliezen en laat ze dat op een verkeerde manier merken?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?