• Mijn Nederlandslerares.

    We moeten dus een boek verslag maken.
    En ik kooos dus Harry Potter en de relieken van de dood.

    Zei : Je mag ALLE boeken kiezen
    ik: *schrijf HP op het lijstje bij mijn naam*
    Zei even later: Je mag geen Harry Potter omdat ik dat een beetje te kinderachtig vind voor de derde klas.

    Ik : *streep alles door*

    Nu moet ik dus een nieuw boek zoeken en lezen, Dat ga ik doen.
    Maar in tussentijd ga ik in Hoger beroep en ga ik haar eens even na de les uitleggen dat HP gewoon een C boek is en dat hij gewoon voor mijn leeftijd is.

    Kut wijf =.=
    Hebben jullie ook ooit zoiets meegemaakt?


    =

    wij mogen alleen boeken die door nederlandse schrijvers geschreven zijn, dus ik lees elk jaar hetzelfde boek.


    If you spread your wings, you can fly away with me.

    Wij mogen niet eens Harry Potter of Twilight Saga omdat dat niet van een van origine Nederlandse auteur is.

    Dat is toch geen ramp dat je die niet mag lezen? Waarschijnlijk heb je die al een paar keer gelezen, dus dan is het wel eens leuk om een nieuw boek te ontdekken =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ongeveer hetzelfde. Moesten we een recensie schrijven over een goed boek dat we laatst gelezen had - maar dat kon ik me niet meer herinneren, aangezien ik eigenlijk alleen maar verhalen op Q lees. Dus ik vraag: "Mag ik het dan ook over verhalen doen die niet officieel als boek zijn uitgebracht?" Dat mocht. Vraag ik of het over mijn eigen verhaal mag gaan: "Nee." "Waarom niet?" "Die is toch niet uitgebracht?"
    Wees consequent, please =.=


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wij moeten Nederlandse literatuur met min 3 punten lezen(we hebben een punten lijst, het max is 5). Of te wel we mogen alleen maar boeken lezen die je amper begrijpt. En dan moet je ook nog van één bepaalt thema lezen.
    Wees blij dat je alles mag lezen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Och ik had zo'n hekel aan literatuur. Nooit mocht je eens een boek kiezen wat je leuk leek, het móest altijd van een Nederlandse schrijver zijn en van een fatsoenlijk niveau en blablabla. Om die reden heb ik sinds 5 havo (zit nu in 2 HBO) geen boek meer gelezen, puur dat school het zo voor me heeft verkracht. Thanks school.


    No growth of the heart is ever a waste

    > Tekens in een titel zijn verboden, dus ik heb ze eruit gehaald.

    Hmm, zelf vind ik Harry Potter niet kinderachtig. Maar het is sowieso niet echt een Nederlands boek, dus dat is wel een extra reden om het niet te mogen reden naast het 'kinderachtige'. Ik mocht ook geen vertaalde boeken lezen voor Nederlands, lees het gewoon voor Engels ofzo en kies voor Nederlands een ander leuk boek. Problem solved.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ik snap haar wel, dat is ook wel een makkelijk boek. Je zal toch ooit moeten beginnen met serieuze literatuur.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Tsja, het is niet super erg ofzo, maar sinds wanneer is Harry Potter en de relieken van de dood te kinderachtig?
    Maar goed, ligt eraan waar het voor is denk ik, als ze willen dat je literatuur gaat lezen snap ik het wel...


    Dit bericht bestaat niet. Het is een illusie.

    Marshmellow schreef:
    Dat is toch geen ramp dat je die niet mag lezen? Waarschijnlijk heb je die al een paar keer gelezen, dus dan is het wel eens leuk om een nieuw boek te ontdekken =)


    Ik heb voor HP al heel wat boeken gelezen, en daar heb ik al mijn verslagen over gemaakt. Nu wil ik eens een keer HP, mag het niet ><


    =

    Wij mogen alleen boeken lezen die door Nederlandse schrijvers zijn geschreven, dus de keuze is nogal beperkt ):


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Sorceress schreef:
    Tsja, het is niet super erg ofzo, maar sinds wanneer is Harry Potter en de relieken van de dood te kinderachtig?
    Maar goed, ligt eraan waar het voor is denk ik, als ze willen dat je literatuur gaat lezen snap ik het wel...


    Geen literaatuur, je mag gewoon alles kiezen wat je wilt zolang het maar een C boek is.


    =

    Finnick schreef:
    > Tekens in een titel zijn verboden, dus ik heb ze eruit gehaald.

    Hmm, zelf vind ik Harry Potter niet kinderachtig. Maar het is sowieso niet echt een Nederlands boek, dus dat is wel een extra reden om het niet te mogen reden naast het 'kinderachtige'. Ik mocht ook geen vertaalde boeken lezen voor Nederlands, lees het gewoon voor Engels ofzo en kies voor Nederlands een ander leuk boek. Problem solved.


    Alle engels vertaalde boeken mogen behalve HP


    =

    Wat ik nog wel een argument zou vinden is dat het vrij makkelijk is om dat boek te kiezen. Aangezien dat veel mensen dat boek al van binnen naar buiten kennen. En je het dus niet echt hoeft te lezen om er een verslag van te maken. Maar goed.. ik vind het al apart dat jullie geen jeugdliteratuur hoeven lezen. Wij moeten dat wel, en ik zit ook in de 3e.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Harry Potter te kinderachtig?! :o
    Nee, nog niet meegemaakt.


    "Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak!"