• Na aanleiding van een paar films en enkele muziekstukken heb ik een verhaallijn bedacht, en ik wilde graag weten wat jullie vinden.
    Ik zal het sowieso gaan schrijven, het gaat mij er meer om of het ook een origineel idee is, zodat ik niet straks twintig eenzelfde verhalen ga vinden.

    De schreeuw uit het Noorden/The Northern is calling
    Nervana - een kleine stad in het Noorden waar het - het gehele jaar sneeuwt - maakt zich op voor de strengste Donkere Dagen in jaren.
    Ieder jaar, gedurende de laatste week van het oude jaar, naderen de wilde beesten die om het stadje leven gevaarlijk en brengen ze daarmee volgens vele inwoners slechte buitenstaanders mee.
    Ametheïsa Cleaf - de zeventien jarige dochter van een herberg hoeder vindt tijdens een sneeuwstorm een jongen op de stoep.
    Omdat vreemdelingen verboden zijn in Nervana, kan ze niets anders dan hem verstoppen tot hij wakker wordt.
    De vreemdeling sleurt haar mee in zijn gevaarlijke bestaan en opent haar ogen voor het échte gevaar dat Nervana al eeuwen teistert.


    Slecht, slecht stukje samenvatting. Ik zou gewoon niet weten hoe ik het anders zou moeten verkorten zonder iets te verraden.
    Het is dus fantasie, maar dan wel zodanig dat het te volgen valt.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Oeh, ik wil het wel lezen ;3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    ik zou het ook lezen!


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Zeer origineel. Laat me maar weten wanneer je begint!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Heel erg origineel. Zou je mij willen waarschuwen als je het verhaal op Q zet?


    Physics is awesome

    Ik zou het zeker lezen, kun je me waarschuwen als je begint?


    Take risks and conquer your fears.

    Je mag het mij ook wel laten weten als je begint. (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    The first part reminds me of my own story, maar ik vind het wel origineel - maar zou het persoonlijk niet lezen. Het tweede deel spreekt me niet zo aan, ik hou meer van verhalen die zich in gebieden afspelen die ik ken en personen die net zo goed je buurmeisje had kunnen zijn, maar dat is mijn smaak, haha. :Y)


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Hmm, aan de ene kant is het origineel [met dat stadje en de beesten enzo], maar aan de andere kant ook weer niet [plotseling is er een vreemde jongen die het leven van een meisje compleet op z'n kop zet]. Het is dus maar net hoe je er naar kijkt :3.


    I solemny swear I'm up to no good.

    Dat wel, hoewel het niet 'boem - paf jongen is gearriveerd' zal zijn. Ik wist gewoon niet hoe ik het anders moest beschrijven. Daarnaast kan ik al wel verklappen dat het niet echt de held is. (:


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Doet me een beetje denken op Game Of Thrones, maar het lijkt zeer leuk (:


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Hij staat trouwens ook al online, voor de overige nieuwsgierigen. :]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Material schreef:
    Dat wel, hoewel het niet 'boem - paf jongen is gearriveerd' zal zijn. Ik wist gewoon niet hoe ik het anders moest beschrijven. Daarnaast kan ik al wel verklappen dat het niet echt de held is. (:

    Okayokay, nou, in dat geval vind ik het behoorlijk orgineel! :3


    I solemny swear I'm up to no good.

    Ik ga hem lezen!


    Wees wie je bent, dan ben je wie je bent.

    Het doet mij ook wel een beetje denken aan Game of thrones. Maar dat vind ik ook zeker niet erg.
    Lijkt me een leuk verhaal.


    Winter is coming.

    Torrique schreef:
    The first part reminds me of my own story, maar ik vind het wel origineel - maar zou het persoonlijk niet lezen. Het tweede deel spreekt me niet zo aan, ik hou meer van verhalen die zich in gebieden afspelen die ik ken en personen die net zo goed je buurmeisje had kunnen zijn, maar dat is mijn smaak, haha. :Y)


    Whaha ik dacht al: verrek dat verhaal ken ik toch, dat lees ik hier op Q :'D

    Samenvattingen zijn gewoon zwaar klote en zijn zowat altijd cliché dus daar kan je feitelijk ook niet veel uit afleiden van of een verhaal nu daadwerkelijk origineel is of niet. Ik vind mijn fantasy storie ook redelijk origineel, maar als ik een samenvatting maak, dan heb ik echt van wow, cliché opstapelingen tot en met, terwijl dat niet zo heel erg het geval is XD

    Ik ga het dus zeker wel een kans geven van zodra ik meer tijd heb om te lezen, want heb nog enkele verhalen van hier op m'n to-read-lijstje staan.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”