• Ik had een idee om een RPG te maken over de boeken Gone, van Michael Grant.

    Het maakt niet uit als je het niet kent, het gaat ongeveer zo:

    Op een dag verdwijnen alle mensen van ouder dan vijftien jaar uit het dorpje Perdido Beach. De kinderen komen er achter dat er ook een muur om de zogenaamde fakz (Fall-out ally -de bijnaam van het gebied-kinder zone) staat. Je kan de muur niet aanraken. In het begin zit iedereen zoveel te snoepen en eten als maar kan, maar na een tijdje raakt het eten op. Dat is nog niet alles; er zijn ook mutanten, zoals een slang die kan vliegen of wormen met territoriumdrift. Niet alleen dieren, maar ook mensen worden "mutanten" Of terwijl, mensen krijgen gaven zoals licht uit je handen laten schieten, supersnel of supersterk zijn en dingen zonder ze aan te raken door de lucht kan laten zweven. Er is een uitweg, maar het probleem is dat de gene die weet hoe ze uit de fakz kunnen komen dat nooit zou doen. De uitweg is namelijk een autistisch jongetje rond de zeven jaar; Kleine Pete. Hij heeft nog de meeste krachten van allemaal, hij kan van alles. De meeste kinderen willen weg uit de fakz, maar er zijn ook kinderen die er juist gebruik van maken.

    Erg dus, maar ze hebben ook nog vijanden. De eerste zijn de leerlingen van de Coates academie. Niet allemaal, maar wel een paar. Caine is hun leider. Hij heeft de kracht om mensen of dingen zonder ze aan te raken door de lucht te laten zweven. De andere is het meisje waar hij verliefd op is; Diana. Ze is een gemeen persoon, en de meeste mogen haar niet. De laatste is misschien nog wel het ergst; Drake. Hij is een typische pestkop, en heeft een hekel aan Diana. Hij is de beste vriend van Caine, maar wil het liefst de macht over de fakz. Hij krijgt uiteindelijk een soort slang als arm, omdat die geamputeerd is. De arm krijgt hij door de duisternis, waar ik zometeen nog iets over vertel. De Coates is een privéschool voor onhandelbare kinderen, en daarom werd er in Perdido Beach nooit over gesproken.

    De tweede vijand is de duisternis, een raar wezen dat in een oude mijnschacht leeft. Hij is eigenlijk de opper-vijand, en Caine en zijn troep willen hem ook verslaan. De duisternis kan mensen onder zijn macht krijgen, en als hij iemand met een gave onder zijn macht heeft, kan hij bijvoorbeeld iemand een slangen arm geven. Hij stuurt soms ook levensgevaarlijke dingen op de kinderen af, zoals een levensgevaarlijke griep.

    Hier wil ik dus een RPG over maken, met bestaande, en verzonnen personen. Als je Gone kent is het natuurlijk leuker om een bestaand persoon te maken, maar als je het niet kent, is het makkelijker om een nieuwe te maken.

    Als je mee wilt doen laat dan een reactie achter, want als ik genoeg mensen heb, maak ik het rollentopic = )

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Spoiler alert: you will save yourself

    Eh, kijk, ik vind dit een heel leuk idee, dat wel, maar het gaat niet werken.
    Er zijn voor zover ik weet vier GONE-RPG's geweest en geen van hen heeft het eerste topic volgespeeld. Ik heb aan al die vier dingen meegedaan, maar het lukt gewoon niet. Je mag het natuurlijk proberen, maar ik verwacht eigenlijk niet dat het van de grond zal komen. Het lijkt me heel leuk om over GONE te RPG'en, maar volgens mij wordt het toch tijd om het op te geven.
    Bovendien denk ik dat RPG's met bestaande personages sowieso minder zijn en ook relatief minder leden trekken, maar dat is een kwestie van smaak denk ik.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Ik weet niet.
    eigenlijk heb je al een idee waar het over zal gaan.
    En misschien willen andere mensen die meespelen een andere verhaallijn...?
    I Dunnoes..


    ~A smol bean who loves drawing doges and cates

    Ik vind het wel leuk alleen ken ik de boeken gone niet maar ik kan ze wel is lezen.
    Dus als je iemand zoekt ik wil wel meedoen.
    Maar kun je me wel pben aub ik kijk niet zoveel op forum


    "I wonder if life smokes after it fucks me"

    Ik heb de hele GONE-serie gelezen, ik vond het ook erg leuke boeken dus mij lijkt het wel leuk c:


    26 - 02 - '16

    Topic van november, jongens.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.