• The mad king

    Het jaar 1500, Het hele land staat in rep en roer door de verschrikkelijke heerschappij van een jonge koning wiens dictatuur soms zo ver gaat dat niemand zich nog veilig kan voelen. Hij laat mensen onthoofden, ophangen en folteren om angst te zaaien bij diegene die tegen zijn heerschappij zijn. Iedereen vreest voor zijn eigen leven, zelfs de mensen die de koning persoonlijk kennen. Niemand weet waarom de koning zijn volk zo slecht behandelt, maar de geruchten gaan de ronde dat hij gefrustreerd is door het uitblijven van een waardige troonopvolger. Wanneer zelfs de kinderen niet meer veilig zijn, vindt het volk het te ver gaan en proberen ze bescherming te zoeken in de geheime gangen onder het koninkrijk of in de bossen die zich in het zuiden bevinden. Als de voorraden beginnen te slinken, plant te bevolking een aanslag op de koning om zo voor goed van hem af te zijn, maar wat als de koning achter deze plannen komt? De angst groeit wanneer de koning al zijn manschappen het bos in stuurt.


    Regels:
    • Er is een minimum van 300 woorden, ik controleer. Meer mag altijd.
    • OOC is altijd tussen haakjes, of gebruik het praattopic.
    • Schelden en 18+ is toegestaan.
    • Bespeel alleen je eigen personage en heb respect voor anderen.
    • Personages mogen vermoord worden mits toestemming van de anderen.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden altijd doorgeven.
    • Let op spelling en interpunctie.
    • Denk er aan, niemand is perfect.
    • Reserveringen blijven 24 uur staan.
    • Denk goed na voor je meedoet, geen ééndagsvliegen.
    • Max. 3 Personages per persoon.
    • Alleen Gipsy maakt de topics aan.


    Meedoen kan altijd, gewoon even het volgende invullen:
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Beroep: ridder, maîtresse van de koning, schoenmaker, hofdame, meid, priester, barman, gouverneur, hertog(in),...wees origineel!
    Uiterlijk mét foto:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Mening over de koning:
    Extra:



    Rollen

    Koning: Arthur Alexander Tiberius Lancaster - Raziel
    Koningin: Annabeth Sophia Collins - Tyrion

    Mensen in het kasteel:
    Vrouwen: (Max. 4)
    - Isabelle Olivia Wilson - Courtisane - Praelectio
    - Guinevere Callaster - Hofdame - amy66
    - Catarina Elisabeth Valentin - Kokkin - CrazyLove4
    - Julia Faye Miller - Hofdame - TheseWords

    Mannen: (Max 4.)
    - Cenred Michael Blade - Ridder (Achterneef koning) - Ealdor
    - Samir Zane Saoudi - Lijfwacht - Praelectio
    - Alaric Fabian Lugosi - Rechterhand van de koning - Cas
    - Emilio Del Guerra - Nar - TicTac


    Dorpelingen:
    Vrouwen: (Max. 4)
    - Josselynn Isolde Blackwell - Dochter van de bakker/ werkt in de bakkerij - Lohengrin
    - Daenerys Éowyn Frey - Illegale praktijken - Endure
    -
    -

    Mannen: (Max 3.)
    - Florian Lucifer Bennett - smidsknecht - Ealdor
    -
    -



    Vluchtelingen:
    Vrouwen: (Max. 5)
    - Arcadis Philosophe Tarwell - Dochter gouverneur - Phrases
    - Amaranthe Sarah Dubois - Hertogin Ophilia
    - Amèlie Nina Billington - Maîtresse van de koning - Macabre
    - Eleonore Lyra Eddington - Dochter van een bondgenoot van de koning - Bran
    -

    Mannen: (Max 6.)
    - Caleb Brandon Collins - Ridder - Tyrion
    - Francois de la Croix - CircusartiestOphilia
    - Killian Hellingston - Handelaar - TicTac
    - Blythe Yates - Jager - Cas
    -
    -

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 18:40 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mag ik een vrouwelijke vluchtelinge reserveren? x

    Dawh. D: Te veel om uit te kiezen. Ik wil, als het mag, proberen om een dochter van een gouverneur te doen? :'3

    [ bericht aangepast op 21 april 2013 - 20:57 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Phrases schreef:
    Mag ik een vrouwelijke vluchtelinge reserveren? x

    Dawh. D: Te veel om uit te kiezen. Ik wil, als het mag, proberen om een dochter van een gouverneur te doen? :'3

    Is geen enkel probleem hoor (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Awh, you're the best! :Y)


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Rol: Koningin
    Naam: Annabeth Sophia Collins
    Leeftijd: 23
    Geslacht: Vrouw
    Beroep: /
    Uiterlijk mét foto:

    Annabeth is een zeer serene vrouw met een harde gezichtsuitdrukking. Ze straalt iets koninklijks uit waardoor je haar wel moet respecteren. Als ze in het openbaar verschijn, kan je maar moeilijk haar gedachtes en emoties lezen omdat ze vrijwel altijd met een kleine, nietszeggende glimlach rondloopt. Haar ravenzwarte krullen, reiken tot aan haar heupen en hebben een natuurlijke glans waardoor het erg gezond oogt. Haar donkere haren, in combinatie met haar erg lichtblauwe ogen en haar zeer lichte huid, geven haar iets mysterieus en tegelijkertijd erg gracieus waardoor mensen af en toe wel nieuwsgierig worden naar deze vrouw. Haar volle lippen hebben een zachte, roze kleur en als ze lacht, krijgt ze kleine kuiltjes in haar wangen. Met haar 1m65 is Annabeth ook niet één van de grootste, maar door haar magere lichaam komt ze wel erg breekbaar over.
    Innerlijk: Ook al ziet Annabeth er een zeer sterke, harde vrouw uit, is ze het niet. Ze leeft in angst voor de koning en vreest zelfs voor haar eigen leven. Ze leeft mee met alle burgers uit het koninkrijk en stuurt af en toe wel iemand het bos in om hen voedsel of wapens te bezorgen, maar er is niemand die weet dat het van de koningin zelf komt. Annabeth is een kalme vrouw en kan niet tegen onrecht, helaas is ze niet dapper genoeg om tegen de koning in te gaan. Ze weet dat hij haar zou laten executeren en aangezien ze eigenlijk liever blijft leven, houdt ze zich in. Ze is een slimme vrouw met het hart op de juiste plek en een passie voor muziek. Zelf speelt ze viool in haar vrije tijd, iets wat ze al op erg jonge leeftijd leerde van haar vader. Verder is ze, als het haar uitkomt, een goedlachse vrouw die verbaal erg sterk staat. Dat is iets wat ze altijd al heeft gehad.
    Geschiedenis: Annabeth is de dochter van een steenrijke hertog en is opgegroeid in een gezin van 2 kinderen. Annabeth was de jongste telg en leek tevens ook erg hard op haar moeder die op het kraambed is gestorven. Haar broer, een erg stevige jongeman was een ridder, klaar om de koning te dienen. Ze was erbij wanneer haar broer tot ridder werd geslagen en het was daar dat de koning haar voor het eerst zag.
    Mening over de koning: Ze is bang om tegen de koning in te gaan, maar keurt absoluut niet goed wat hij doet.
    Extra: Ondanks ze de koning graag ziet, vreest zo voor hem en hoopt dat ze op een dag voorgoed vrij zal zijn van hem.



    Rol: Vluchteling
    Naam: Caleb Brandon Collins
    Leeftijd: 26
    Geslacht: Man
    Beroep: Ridder
    Uiterlijk mét foto:

    Met zijn 1m92, is hij in tegenstelling tot zijn zus, een grote man. Hij is sterk en redelijk gespierd door het vele trainen en het loodzware harnas dat hij vaak aan moest trekken. Net als zijn zus heeft hij erg donker haar en lichtblauwe ogen. Zijn huid is getint doorhad hij erg veel tijd buiten doorbrengt, zeker nu hij niet meer in het kasteel mag komen. Op zijn schouder heeft hij een groot litteken dat hij ooit eens opliep door een steekspel dat hij uiteindelijk ook verloren had. Net als zijn zus heeft hij een redelijk neutrale uitstraling, waardoor sommige mensen erg nerveus worden als ze met hem praten. Op zijn kin heeft er zich een lichte stoppelbaard gevormd, maar aangezien hij het wel leuk vind aanvoelen, laat hij het staan.
    Innerlijk: Caleb is een erg gepassioneerd iemand die graag opkomt voor anderen of voor zichzelf. Hij laat zich door niemand doen en kan af en toe wel eens een grote mond hebben. Als hij iets wilt, zal hij zich voor de volle honderd procent geven, zelfs als zijn eigen leven erdoor in gevaar kan komen. Af en toe kan hij wel wat aan de nonchalante kant zijn, maar door zijn opgewekte humeur wordt het toch wat weggewerkt. Hij brengt graag mensen aan het lachen, vooral de dames. Hij heeft een zwak voor het vrouwelijk schoon, maar houdt wel altijd zijn manieren. Als je op zijn tenen trapt, durft hij af en toe wat bits reageren, maar hij kan nooit erg lang kwaad blijven op iemand, tenzij je hem echt raakt. Hij is absoluut niet wraakzuchtig maar vergeet niet zo erg snel.
    Geschiedenis: Caleb wordt gezocht omdat hij in het openbaar slecht sprak over de koning en zijn dictatuur. Hij kwam op voor zijn zus wanneer de koning tegen haar uitviel. Caleb dreigde ermee de koning te doden als hij Annabeth een haar zou krenken. Sindsdien wilt de koning niets meer van hem weten en heeft hij zelfs een grote prijs op zijn hoofd gezet wegens verraad tegenover de koning. Caleb was genoodzaakt om de bossen in te vluchten. Hij maakte sindsdien plannen om zijn zus weg te krijgen uit de armen van de koning.
    Mening over de koning: Hij heeft, sinds de koning een prijs op zijn hoofd heeft gezet, een bloedhekel aan de man en wilt hem zo snel mogelijk zien sterven.
    Extra: Caleb is de broer van de koningin.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mag ik een mannelijke vluchteling?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik zou eventueel wel een vrouwelijke vluchteling willen
    of man, het is maar net wat beter uitkomt (:


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Ik wil sowieso een vrouwelijk personage voor in het kasteel. Ik twijfel nog of ik een mannelijk personage ga aanmaken.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Zolang vrouwen vrij zijn, mogen er vrouwen worden aangemaakt, ik start alleen als alles wat gelijk loopt (:
    Vandaar dat ik tijdelijk op alles een maximum heb geplaatst.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Als er geen dochter van de koning/koningin is toegestaan, reserveer ik graag een vrouwelijke vluchteling. c:


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Macabre schreef:
    Als er geen dochter van de koning/koningin is toegestaan, reserveer ik graag een vrouwelijke vluchteling. c:

    Tenzij het een heel jonge dochter is, maar ik betwijfel of dat leuk is om te bespelen :W
    Zal ik je erbij zetten als vluchteling?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gipsy schreef:
    (...)
    Tenzij het een heel jonge dochter is, maar ik betwijfel of dat leuk is om te bespelen :W
    Zal ik je erbij zetten als vluchteling?

    Hahahaha, doe maar x'D Ik denk dat ik 'm vanavond al invul. c:


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    voor het gemak doe ik dan wel beide, mannelijke zowel vrouwelijke vluchteling ;3


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Rol: Vluchteling
    Naam: Amèlie Nina Billington
    Leeftijd: 22
    Geslacht: Vrouw
    Beroep: Maîtresse van de koning
    Uiterlijk mét foto:




    Amèlie koestert haar mooie, lange lokken. Ze zijn honingbruin van kleur en rijken tot haar schouderbladen; het kleurt mooi met haar bleke huid.
    Van nature heeft ze lichte blosjes op haar wangen. Haar jukbeenderen komen mooi uit in haar gezicht en bijna altijd staat er een kleine grijns rond haar volle lippen; haar gedachten en reacties zijn hierdoor moeilijk te peilen.
    Vaak heeft ze een ondeugende twinkel in haar helderblauwe ogen. Men zegt wel eens dat de ogen de ziel reflecteren; bij haar is dit echter niet het geval. Amèlie is goed in het verbergen van haar gevoelens wat zowel in haar voordeel is, als in haar nadeel. Ze stoot op deze manier vaak af door haar gevoelloze gedoe, af en toe.
    Een nadeel aan Amèlie is dat ze redelijk ijdel is en 's ochtends lang voor de spiegel staat. Uiteraard besteed ze veel tijd aan haar haren, maar ook aan kleding uitkiezen kan ze haar halve ochtend aan verspillen.
    Ze heeft een mooi, slank lichaam en gemiddelde rondingen, maar heeft een korte lengte van 1.63M. Mensen bestempelen haar vaak schattig hierdoor, iets waar ze zich aan ergert. Om dit probleem op te lossen draagt ze vaak hakken.
    Innerlijk: Over het algemeen is Amèlie een meisje dat altijd zegt wat ze denkt. Ze is niet bang om haar mening te delen met de buitenwereld en ze trekt zich dan ook niet snel terug als het even te moeilijk wordt. Ze heeft uithoudingsvermogen tot de maximum.
    Tegen de mensen van adel houdt ze zich overigens wel in, om de simpele reden dat haar beroep haar in leven heeft gehouden. Nadat haar moeder was overleden hadden ze het thuis niet heel erg breed, tot ze wat ouder werd en de maîtresse van de koning werd.
    Amèlie heeft een hart van goud, maar is erg klein. Ze weet hoe ze mensen moet behandelen en heeft ook zeker een beleefde kant, maar gebruikt deze zelden. Ze is liever op zichzelf en maakt niet snel vrienden; het deert haar ook niet zo, het alleen zijn, omdat ze weet dat ze zo een hoop pijn vermijdt.
    In de tijden dat ze op zichzelf is, is ze graag bezig met tekenen. Dit doet ze al sinds ze klein is. Op papier uit ze haar emoties; op deze manier schopt ze zich er doorheen. Ze heeft echter liever niet dat mensen haar tekeningen en schetsen te zien krijgen; dit voelt voor haar als het blootleggen van haar hele persoonlijkheid en dat doet ze niet graag. Amèlie neemt graag risico's, waaronder het vluchten ook valt. Ze weet dat dit gevaarlijk is, maar dat zorgt er absoluut niet voor dat ze terugkrabbelt. In tegendeel; Amèlie vindt het gevoel van adrenaline geweldig, hoe bang of gevreesd ze ook mag zijn.
    Ondanks dat ze vaak alleen is, zit Amèlie bijna altijd wel in een vreemde bui. Ze komt onverwachts uit de hoek met haar spontane opmerkingen, gedrag en ideeën. Dit maakt haar een apart, maar leuk meisje. Je moet er maar van houden; de één kan haar niet uitstaan, de ander vindt haar aardig.
    Geschiedenis: de dood van haar moeder heeft Amèlie nooit volledig kunnen verwerken, maar probeert dit wel via tekenen. Het feit dat haar vader vaker in de kroeg te vinden was dan thuis, zoals meer mannen die tijd, deerde haar niet zo; ze heeft nooit echt een goede band met haar vader gehad. Amèlie is verder het enige kind thuis, waardoor ze vaak alleen thuis is. Ook hier heeft ze geen problemen mee. Haar onverschilligheid in dit soort dingen sleept haar er doorheen, al heeft ze dat zelf niet volledig door. Je zult haar verder niet snel zien huilen, simpelweg omdat ze dat niet vaak doet.
    Mening over de koning: Er was een tijd dat Amèlie de koning liefhad, maar de sympathie veranderde langzaamaan in angst. Deels is ze het eens met zijn plannen, maar omdat haar veiligheid ook op het spel staat vreest ze hem. Juist omdat ze redelijk dicht bij hem staat is ze wezen vluchten, bang om straks haar leven te verliezen.
    Extra: -

    [ bericht aangepast op 22 april 2013 - 20:30 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Wis mij er maar weer uit, ik heb totaal geen inspiratie meer ineens.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Albion schreef:
    Wis mij er maar weer uit, ik heb totaal geen inspiratie meer ineens.

    Okido, wel jammer (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.