• Hooi!
    Ik vind ballet echt super mooi en zou zelf ook graag op ballet willen gaan.
    Het probleem is dus dat mijn ouders het denk ik echt helemaal niks voor mij zullen vinden, en mijn vriendinnen ook niet.
    Wat moet ik doen?


    Okay? Okay.

    je zegt dat je het denkt, ik zal beginnen met het ze te vertellen, en al vinden ze het niks voor jou, je moet zelf bepalen wat je wilt toch?
    en als het mag van je ouders moet je het gewoon doen. en je vriendinnen zullen heus niet anders over je gaan denken als je op ballet gaat, (;


    To love is to destroy.

    Dankjewel :)


    Okay? Okay.

    Haha ik ga binnenkort ook onder ballet, puur om mijn techniek weer op te schroeven want laatst ging ik weer modern doen maar auch, ik ben echt niet meer lenig en mijn houding faalt.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ik zou het gewoon doen als ik jou was! En als het dan toch niets voor jou blijkt te zijn, dan heb je het toch maar geprobeerd.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2012 - 21:03 ]

    Neem een proefles :')


    #WWED - What Would Emma Do?

    Hmm het ligt eraan wat je kan, qua ballet en lenigheid.
    Ik kan bijvoorbeeld niet eens een koprol, vandaar dat vele mij zullen uitlachen als ik op ballet zou willen. Maar je over de juiste capaciteiten beschikt zou ik als ik jouw was gewoon wat lessen proberen


    Can't control my second personality

    Ik heb ballet gedaan en als je niet heel lenig bent is het geen pretje. Ik ben van mezelf al lenig, maar ik had heel veel moeite. Op spitzen dansen is ook heel pijnlijk de eerste weken. Ik ben overgestapt op modern, iets wat ik trouwens veel liever doe. Ik zou, als ik van jou was, eerst eens proeflessen nemen.


    "I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things."

    Ga er gewoon voor! Ik zit op ballet, en eens dat je er mee weg bent is het echt fijn. Het gaat niet vanzelf, maar met een beetje inzet lukt het wel. Neem, zoals de anderen hierboven al zeiden, een proefles om uit te vinden of je het mooi vindt.

    O, en mensen staan soms ook een beetje verbaasd dat ik op ballet zit hoor. Moet je je niets van aantrekken. (:

    Ballet is wel iets wat je vanaf een jonge leeftijd moet doen om zo lening mogelijk te zijn, ik weet niet hoe oud je bent?
    Maar een proefles is altijd handig, zo weet je of het echt wat voor je is? Desnoods neem je je moeder of een vriendin mee?


    To infinity and beyond •

    Ludacris schreef:
    Ballet is wel iets wat je vanaf een jonge leeftijd moet doen om zo lening mogelijk te zijn, ik weet niet hoe oud je bent?
    Maar een proefles is altijd handig, zo weet je of het echt wat voor je is? Desnoods neem je je moeder of een vriendin mee?


    Ik ben 12 jaar, bijna 13.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 14:47 ]


    Okay? Okay.

    SanneHoran schreef:
    (...)

    Ik ben 12 jaar, bijna 13.


    Hmm, mij is toen verteld dat je al te oud bent .. tenzij je voorafgaand iets hebt gedaan zoals turnen of twirlen. Maar goed, ik ben geen expert natuurlijk haha.


    To infinity and beyond •

    Ludacris schreef:
    (...)

    Hmm, mij is toen verteld dat je al te oud bent .. tenzij je voorafgaand iets hebt gedaan zoals turnen of twirlen. Maar goed, ik ben geen expert natuurlijk haha.


    Je mag ballet beginnen op elke leeftijd --' Zelfs als je 80 jaar bent. Op je 12de, 13de kan je gewoon niet meer professioneel worden.

    Gewoon proberen :3


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Ik zou het gewoon doen! Je moet je daarin echt niet laten leiden door je omgeving, en dat meen ik serieus. Als jij iets wil, doe je dat gewoon. Anders krijg je er echt spijt van dat je het niet hebt geprobeerd. En als het dan toch niets is, ach, dan heb je het tenminste geprobeerd.

    En ik zou niet twijfelen over je leeftijd hoor. Daar moet je - je echt niet door tegen laten houden. Een docent van mij op mijn toneelgroep is er op haar zeventiende pas achter gekomen dat ze héel graag wilde dansen. Na een paar maanden dansen had ze gewoon auditie gedaan voor een de dansacademie. Niet aangenomen, maar ze vonder haar allemaal wel ontzettend leuk kreeg ze te horen. Toen is ze een jaar lang volop gaan trainen en nu heeft ze de dansacademie gehaald. Nu zeg ik natuurlijk niet dat jij dat gelijk wilt nu je op ballet gaat. Maar het is maar even om aan te geven dat je - je niet moet laten leiden door je omgeving. Als jij iets echt wil, en je hebt er natuurlijk wel wat aanleg voor, kun jij dat gewoon. En als je aanleg hebt, en je begint er 'pas' op je twaalfde mee, kom je er echt wel.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Het klassieke-balletwereldje is niet zo fraai, het is volgensmij best moeilijk om ballet alleen hobby-gewijs te doen. Je kunt ook andere dansstijlen overwegen als modern of jazz.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'