• Het is niet zo dat mijn gebit schots en scheef is, maar mijn voortanden staan niet helemaal recht. Persoonlijk vind ik het heel vreemd dat ik nooit een beugel heb gekregen en eigenlijk baal ik daar ook wel een beetje van. Ik zou graag willen zien dat mijn tanden mooi recht staan, maar aangezien ik over een halfjaar zestien word, wil ik op die leeftijd niet nog twee jaar met een heel ijzerwerk in mijn mond rondlopen. Daarom vraag ik me af of het mogelijk is om je tanden op een andere manier recht te laten zetten. Als dat zo is, zou ik graag willen weten of iemand hier dat heeft laten doen en hoe het resultaat is.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Lancelot schreef:
    (...)

    Ja, irritant is dat hè. Vroeger irriteerde ik me nooit zo aan die tand, omdat ik er niet zo oplette, maar ik kwam er een beetje laat achter dat ik het toch wel vervelend vond. Maar die kronen waren wel fijn, want ik vond het persoonlijk overdreven om alleen daarvoor een hele beugel te nemen, wat toch nog een behoorlijke tijd zou duren. Je andere tanden moeten namelijk als het ware 'plaats maken', zodat die ene voortand er precies tussen past. Die andere tanden moeten dus ook helemaal verplaatst worden. Dat was bij mij zo (: En bij die kronen kunnen ze het juist goed tussen je andere tanden passen en ook gewoon helemaal op maat/kleur maken (ik zou dan overigens wel even naar je verzekering krijgen, want als je het goed regelt, kun je ook nog een groot deel vergoed krijgen).


    Uhh, ik moet er niet aan denken om dat te doen. Ik had hetzelfde probleem maar na een jaar elke nacht een nachtbeugeltje in te hebben gehad is het probleem weg. Je zou hetzelfde kunnen doen en er dan gewoon een draadje achter je voortanden te laten plakken zodat het in die positie blijft. Voor mij is dat geen optie, omdat ik anders mijn tanden kapot knars.


    I solemny swear I'm up to no good.

    Als het zoals je zegt alleen je voortanden zijn die slechts een beetje scheef zijn, dan hoef je waarschijnlijk niet eens twee jaar een beugel. Een vriendin van mij had hem maar negen maanden en moest achteraf gewoon nog een nachtbeugel dragen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    Als het zoals je zegt alleen je voortanden zijn die slechts een beetje scheef zijn, dan hoef je waarschijnlijk niet eens twee jaar een beugel. Een vriendin van mij had hem maar negen maanden en moest achteraf gewoon nog een nachtbeugel dragen.


    Haha. De nachtbeugelverhalen :'D Daar kom je echt nooit meer vanaf. Haha.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    (...)

    Haha. De nachtbeugelverhalen :'D Daar kom je echt nooit meer vanaf. Haha.

    Bij die vriendin was dat gewoon een doorzichtig bitje dat ze s nachts in moest toen haar beugel er af was hoor ^^


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    (...)
    Bij die vriendin was dat gewoon een doorzichtig bitje dat ze s nachts in moest toen haar beugel er af was hoor ^^


    Dat heb ik ook, al drie jaar :'D Haha. En ik ben er pas over twee jaar vanaf. Dan doe ik met mijn nachtbeugel langer dan met mijn slotjesbeugel + blokbeugel terwijl ze me ook een draadje kunnen geven waardoor mijn tand ten minste blijft staan i.p.v. mij één keer in de 10 maanden terug te laten komen en te zeggen da het zichtbaar vooruit gaat - terwijl ik hem niet draag '-- - en dan mag ik over een jaartje weer terug komen.
    Frustraties, sorry Haha.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    (...)

    Dat heb ik ook, al drie jaar :'D Haha. En ik ben er pas over twee jaar vanaf. Dan doe ik met mijn nachtbeugel langer dan met mijn slotjesbeugel + blokbeugel terwijl ze me ook een draadje kunnen geven waardoor mijn tand ten minste blijft staan i.p.v. mij één keer in de 10 maanden terug te laten komen en te zeggen da het zichtbaar vooruit gaat - terwijl ik hem niet draag '-- - en dan mag ik over een jaartje weer terug komen.
    Frustraties, sorry Haha.


    Ik heb én een brug gehad om mijn gehemelte wijder te maken, én tweeënhalf jaar een blokjesbeugel en nu zit ik waarschijnlijk voor heel mijn leven vast aan die kutdraadjes waar vanalles blijft aan hangen op de meest onmogelijke momenten. Das ook echt rot.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    (...)

    Ik heb én een brug gehad om mijn gehemelte wijder te maken, én tweeënhalf jaar een blokjesbeugel en nu zit ik waarschijnlijk voor heel mijn leven vast aan die kutdraadjes waar van alles blijft aan hangen op de meest onmogelijke momenten. Das ook echt rot.


    Draadjes blijven toch altijd je hele leven? Haha. Maar een brug lijkt me wel pijnlijk, bah. Ik zit ook te wachten op het moment dat ik eindelijk mijn implantaat mag, maar die verhalen maken me bang. Haha.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Nou, dat moet je eigenlijk gewoon aan je ortho/tandarts vragen... Niet aan ons, wij weten hier niet echt iets over...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik zou (als je het al overweegt) goed nadenken of je wel voor een beugel wilt gaan. Mijn tanden staan heel recht en zowat perfect, maar door één onzichtbare, naar binnen staande kies zit ik nu een jaar aan een slotjesbeugel vast. Hiervoor heb ik ook een nachtbeugel-activator ding gehad maar die was al helemaal verschrikkelijk aangezien ik hem telkens vergat en ja dat ding is gewoon vreselijk. Waarschijnlijk krijg je met een beugel wel het beste resultaat, maar je zit er wel even aan vast. Mijn nicht is over twee weken 17 en die is ook net pas van haar beugel af (maar haar tanden staan nu echt perfect!).
    Als ik jou was zou ik er gewoon met je tandarts of iemand die er verstand van heeft over praten. (:


    life is awesome

    Misschien langs de orthodontist passeren?
    Ik heb voortanden die veel te naar voor staan - precies konijnentanden, zeg maar, waar ik een ontzettende hekel aan heb. Ik heb zelf geen idee of er een beugel of blokjes voor nodig is, maar mijn afspraak bij de orthodontist is ergens eind januari, dus ik zie dan wel.
    Naar het schijnt zijn beugels/blokjes niet goedkoop en kunnen snel 1000 euro ofzoiets kosten.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”