• x

    [ bericht aangepast op 15 juni 2013 - 19:37 ]


    Searching heavens for another earth

    Een vriendin van mij komt ook constant naar mij toe met het feit dat ze depressief is en zichzelf snijdt, maar ik weet absoluut niet hoe ik hierop moet reageren. Misschien is het zo dat je vrienden ook niet weten hoe ze moeten reageren? Maar dan vind ik het alsnog vreemd dat ze niets van zich laten horen...

    Ik vind het echt heel rottig voor je maar misschien weten je vriendinnen niet wat ze er mee aan moeten? Dat is nog geen excuus maar toen ik hoorde dat mijn beste vriend depressief was wist ik ook niet goed wat ik moest doen. Bel ze anders zelf een keertje, misschien bedoelden ze het echt niet zo rottig.


    Remember to be ridiculous.

    Welch schreef:
    Een vriendin van mij komt ook constant naar mij toe met het feit dat ze depressief is en zichzelf snijdt, maar ik weet absoluut niet hoe ik hierop moet reageren. Misschien is het zo dat je vrienden ook niet weten hoe ze moeten reageren? Maar dan vind ik het alsnog vreemd dat ze niets van zich laten horen...


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Z0RR0 schreef:
    Nah! Dat is echt gemeen!
    Ik heb zelf ook een depressie gehad en ik snap je nu volkomen. Het is echt lullig dat ze jou niet helpen, of op z'n minst iets van ze laten horen.
    Als je wilt praten, m'n GB/PB staan altijd voor je klaar :]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Misschien heel vervelend om te horen, maar je leert je vrienden kennen wanneer je het diepst in de shit zit, en geloof me, dan kom je erachter, dat je er maar barweinig tot geen heb.
    Geen idee hoe het komt. Of omdat ze te egoistisch zijn en jouw problemen niet in hun leven willen of omdat ze niet weten hoe ze ermee om moeten gaan of omdat ze schrik hebben voor weet ik veel wat...

    Het is heel naar en het is ook zeker normaal dat je je in de steek gelaten voel. Maar probeer je op te hangen aan degenen die er wel voor je zijn. (Mijn vriend is door zijn vrienden en zelfs door zijn eigen ouders in de steek gelaten toen hij een kwaadaardige tumor in zijn hoofd bleek te hebben, waardoor hij enkel mij en m'n ouders had, en hij is er ook door gekomen en voor mij gold evenzo hetzelfde toen ik nadien een zware depressie kreeg). Het is keihard en zeker niet gemakkelijk, vooral omdat je juist dacht dat je bij je vrienden terecht denkt te kunnen, maar denk in deze aan jezelf en niet aan hun. Voel je ook zeker niet schuldig of ga je ook zeker niet schuldig voelen hierom, want het is absoluut niet jouw fout of schuld dat ze al weken niks meer van zich laten weten.

    Je hebt die depressie, en daar kun je helemaal niks aan doen. Het is er nu eenmaal en je kan het niet op magische wijze wegtoveren, helaas. Er zijn hier al genoeg mensen die roepen dat hun inbox open staat en voor mij geldt dat hetzelfde. Je mag me altijd een pb sturen om eens je hart te luchten of om gewoon eens goed van je af te mopperen en zelfs te schelden als dat hetgeen is dat je oplucht.
    Er staan zeker wel mensen voor je klaar. Misschien niet degene die je op de eerste plaats verwacht had, maar ze zijn er zeker wel, ook hier op Q (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik snap best dat het moeilijk is om met zoiets om te gaan, maar dit vind ik wel heel laf.

    Mijn beste vriendin was ook een beetje op weg depressief te worden, ze ontwikkelde een soort van anorexia en sneed zichzelf soms. Ik wist ook niet al te best hoe ik erop moest reageren, ondanks dat ik haar ergens wel snap omdat ik een soortgelijk zelfbeeld heb. Maar als ze wou praten was ik er wel.
    Als jij wilt praten, ben ik er ook (:

    [ bericht aangepast op 11 jan 2013 - 17:40 ]


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Toen ik die titel las wist ik niet of het nou sarcasme was, of niet. Maar nu snap ik het. Misschien kun je iets leuks doen met ze ofzo? Ik weet niet, heb er geen ervaring mee. Maar wanneer je gediagnosticeerd was, had je in feite toch al langer last van die depressie, toch? Dus ook voordat je het ze vertelde. Het zou een optie kunnen zijn om ze te laten zien dat het niks tussen de vriendschap verandert. Mensen weten vaak niet hoe ze moeten reageren op slecht nieuws. Blijf gewoon jezelf and try to have fun. Je kunt er maar net zo goed het beste van maken. (: This is your life and you gotta life it, right? Er lopen genoeg leuke mensen op deze aardbol rond waar je ook vrienden mee kunt worden. Al is dat niet heel gemakkelijk, I guess. Ikzelf vind het juist fijn als ik al vrienden heb en niet helemaal alleen nieuwe vrienden hoef te maken. Maar dit gaat niet over mij. Je komt er wel! Daar ben ik zeker van.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2013 - 17:47 ]


    According to Adam Levine fairy tales are full of shit, but so is life.