• Juist, ik heb morgen een rekentoets. Dus ik heb van mijn wiskundedocent oefenblaadjes gekregen. Dus ik maak dat, kom ik iets tegen waarvan ik het niet snap. Er zit nu dus niemand in de buurt die mij kan helpen, dus misschien zitten hier wat rekengenieën.

    Er staat dus:
    Bereken
    a) ggd(75, 135)

    Hoe? Wat? Ik snap 't niet, zou iemand mij kunnen helpen?
    Okeeee, allema heel erg bedankt! :D

    Laten we over het leuke rekenen praten. (cat)

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 20:58 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    What. The. Fuck.

    Sorry, ik kan je echt niet helpen. Ik snap er helemaal niets van. :'D


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Het lijkt me dat dat niet de enige informatie is, waar gaat het hoofdstuk over?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Het was een blaadje, herhaling staat erboven, van alles en nog wat dus. Dat was het enige wat bij de som staat.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    ggd.. is dat de grootste gemeenschappelijke deler? Dan is het antwoord 15. Kan dat kloppen?


    Opgeven is geen optie.

    Maar die stof heb je gehad.. google het en je ontdekt perfect hoe je een GGD moet berekenen. Ik snap er de fuck niet van aangezien ik nooit getallen heb moeten ontbinden tot priemfactoren en mijn schooltijd echt heel ver achter me ligt, maar het hoort duidelijk bij de stof die je krijgt/heb gekregen, anders krijg je geen vraag van bereken het ggd :'D
    Google voor alles ^_^

    Handige link en via google vind je er nog meer XD

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 14:03 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik ben met reken bij zo'n hoofdstuk. Zo irritant. Het staat voor grootste gemeenschappelijke deler. Je moet alle 2 de getallen delen door alle getallen waardoor je ze kan delen -vaag-. Bijvoorbeeld 10:
    10 kan je delen door 1,2,5,10.
    Nog een voorbeeld:
    Ggd( 10, 15)
    10: 1,2,5,10
    15: 1,3,5,15
    De grootste gemeenschappelijke deler is dan 5.
    Ik hoop dat je hem zo ongeveer snapt :'D!

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 14:08 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Scabbia schreef:
    Ik ben met reken bij zo'n hoofdstuk. Zo irritant. Het staat voor grootste gemeenschappelijke deler. Je moet alle 2 de getallen delen door alle getallen waardoor je ze kan delen -vaag-. Bijvoorbeeld 10:
    10 kan je delen door 1,2,5,10.
    Nog een voorbeeld:
    Ggd( 10, 15)
    10: 1,2,5,10
    15: 1,3,5,15
    De grootste gemeenschappelijke deler is dan 5.
    Ik hoop dat je hem zo ongeveer snapt :'D!

    Ik had dat dus nooit gehad, of nouja, de afkortingen, vandaar dat ik ook niet wist waarop ik moest zoeken. In ieder geval, dank jullie wel! ^-^

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 14:12 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    GGD betekent grootste gemeenschappelijke deler.
    Dus als er staat ggd (4,8), dan is je antwoord 4 want dat is de grootste gemeenschappelijke deler van deze getallen.
    De delers van 4: 1, 2 , 4
    De delers van 8: 1, 2, 4, 8
    En de grootste die in deze twee rijen voor komt is dus 4.
    Bij 75 en 135 duurt het iets langer maar dat gaat op precies dezelfde manier.
    Delers van 75: 1, 3, 5, 15, 25, 75
    Delers van 135: 1, 3, 5, 9, 15, 27, 45, 135
    Het grootste getla is daar 15.
    Dus: ggd (75, 135) = 15

    Mag ik vragen in welke klas je zit of hoe oud je bent?


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Rekentoets :'D Dat is echt verschrikkelijk. Ik heb hem over een week of twee weer. Haha
    Maar volgens mij heb je het antwoord hier boven al gekregen. In ieder geval; veel succes!


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Amused schreef:
    GGD betekent grootste gemeenschappelijke deler.
    Dus als er staat ggd (4,8), dan is je antwoord 4 want dat is de grootste gemeenschappelijke deler van deze getallen.
    De delers van 4: 1, 2 , 4
    De delers van 8: 1, 2, 4, 8
    En de grootste die in deze twee rijen voor komt is dus 4.
    Bij 75 en 135 duurt het iets langer maar dat gaat op precies dezelfde manier.
    Delers van 75: 1, 3, 5, 15, 25, 75
    Delers van 135: 1, 3, 5, 9, 15, 27, 45, 135
    Het grootste getla is daar 15.
    Dus: ggd (75, 135) = 15

    Mag ik vragen in welke klas je zit of hoe oud je bent?

    16, 4e klas. Maar ik heb dit nooit op de basisschool/middelbare school gehad.

    @Boira, ja hahaha inderdaad, verschrikkelijk :'D. Ik vind het ook idioot dat je niet op deze toets kan zakken voor je diploma maar het cijfer komt er wel op te staan. Bij jou ook zo?

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 16:46 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Daikazoku schreef:
    (...)
    16, 4e klas. Maar ik heb dit nooit op de basisschool/middelbare school gehad.

    @Boira, ja hahaha inderdaad, verschrikkelijk :'D. Ik vind het ook idioot dat je niet op deze toets kan zakken voor je diploma maar het cijfer komt er wel op te staan. Bij jou ook zo?

    Oh okee, ggd wordt normaal in de basisschool aangeleerd dus ik dacht dat je ongeveer 10 jaar was. Want ik zoek 9-11 jarigen op Q voor binnenkort iets te testen dat ik in mijn klasje moet doen, maar jij bent dus te oud :)


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Daikazoku schreef:
    (...)
    16, 4e klas. Maar ik heb dit nooit op de basisschool/middelbare school gehad.

    @Boira, ja hahaha inderdaad, verschrikkelijk :'D. Ik vind het ook idioot dat je niet op deze toets kan zakken voor je diploma maar het cijfer komt er wel op te staan. Bij jou ook zo?


    Tot nu toe oefenen wij alleen daarmee. Dit is alleen om te kijken welk niveau we hebben, maar onze school deed dit al voordat de rekentoets verplicht was dus dit is voor mij zo simpel :'D
    Maar het landelijke VWO niveau op deze test is zo laag dat wij hem waarschijnlijk niet voor ons examen hoeven te maken, alhoewel ik wel een 7.5 ervoor had. Als we hem wel moeten maken, moeten we eerst een voldoende voor deze test halen anders mogen we sowieso al geen examen doen '--


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik hoop dat dat morgen niet op m'n rekentoets komt....


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Amused schreef:
    (...)
    Oh okee, ggd wordt normaal in de basisschool aangeleerd dus ik dacht dat je ongeveer 10 jaar was. Want ik zoek 9-11 jarigen op Q voor binnenkort iets te testen dat ik in mijn klasje moet doen, maar jij bent dus te oud :)


    Ik wil mijn zusje wel inschakelen, zij is 11^^

    OT: ik heb morgen ook een rekentoets):


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!