• Hello dolls,

    Ik heb deze week het minder leuke nieuws gekregen dat mijn zus baarmoederhalskanker heeft, iets wat heel erg in onze familie zit en waar ik nu ook op getest moet worden. Mijn zus is pas 29 jaar en heeft nog een kinderwens, die nu toch wel redelijk gaat dringen. De ziekte is namelijk redelijk goed te behandelen, maar komt vrijwel altijd terug en maakt de kans op kinderen iedere keer kleiner en ze loopt er ondertussen al 2/3 jaar mee .... Het is eigenlijk ook per ongeluk ontdekt.
    De reden dat ik dit wil delen met jullie is voornamelijk dat wij op dit forum hier eigenlijk met bijna alleen maar meiden zitten. Jonge meiden vooral, jonge meiden waarvan de meesten ook een droom hebben om ooit een gezinnetje te stichten, liefst natuurlijk in volle gezondheid.
    Het is héél belangrijk dat jullie je ieder jaar laten testen meiden, want niemand van ons is te jong of oud om deze kutziekte te krijgen! Ik bel zelf morgen ook mijn huisarts voor een uitstrijkje, met name omdat het in onze familie zoveel voorkomt. Maar zelfs wanneer het in jouw familie helemaal niet voorkomt, kun je beter het betere voor het onzekere nemen en ieder jaar gewoon een simpel uitstrijkje laten nemen. We hebben het tenslotte wel over onze eigen tempel en de tempel waar ooit wellicht onze kindjes in moeten groeien...


    Til hug og blod.

    SecretDoor schreef:
    (...)
    Dat weet ik c:.
    Het is een beetje bescherming , maar beter dan niets.


    Nou, ze weten nog steeds niet wat het op lange termijn doet, dus misschien beschermt het aan de ene kant, maar maakt het ziek aan de andere kant. :x Ik zou het pas doen al ze het eens fatsoenlijk hebben getest.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Nou, ze weten nog steeds niet wat het op lange termijn doet, dus misschien beschermt het aan de ene kant, maar maakt het ziek aan de andere kant. :x Ik zou het pas doen al ze het eens fatsoenlijk hebben getest.

    Dat merk ik vanzelf :Y)
    Maar ik heb er expres voor gekozen om het te nemen, omdat het in mijn familie zit.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    SecretDoor schreef:
    (...)
    Dat merk ik vanzelf :Y)
    Maar ik heb er expres voor gekozen om het te nemen, omdat het in mijn familie zit.


    Bij mij ook, maar ik hoef het niet. Ik ben eerder als mijn moeder, relaxt. Ik geloof ook dat je lichaam in contact staat met je geest en als je er zoveel om gaat lopen stressen of je je er heel erg mee bezig houd, dat je dan alleen maar eerder zoiets oploopt. Dus, ik zie wel eens.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Bij mij ook, maar ik hoef het niet. Ik ben eerder als mijn moeder, relaxt. Ik geloof ook dat je lichaam in contact staat met je geest en als je er zoveel om gaat lopen stressen of je je er heel erg mee bezig houd, dat je dan alleen maar eerder zoiets oploopt. Dus, ik zie wel eens.

    Druk maken doe ik wel een andere keer :'D.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Heel veel sterkte, Fringe.

    Ik ken iemand hier uit het dorp, die kanker heeft gehad. Zij zelf zegt dat de prik waar jullie het over hebben, nog veel te veel experimenterend is, er zijn nog geen gevolgen gevonden, mensen weet niet wat het op ten duur aan schade kan toebrengen.
    Daar bij heeft ze mijn moeder verteld dat deze vorm van kanker ook lang niet zo veel voorkomt terwijl er bepaalde soorten wel veel voorkomen.
    En daarbij is het zo, ik wil je zus hier van niet beschuldigen, maar er werd door de kinderarts en door mijn huisarts gezegd "Als jij het bed vaak deelt met jongens waarbij je niet aan voorbehoedsmiddelen gebruikt, heb je een veel grotere kans dan als je ze wel gebruikt."
    Als het in de familie zit, is het wel sterker dan als dat niet is.

    Wel gaf mijn moeder in ieder geval de tip gewoon alles in de gaten te houden enzovoort voor de velen die het snappen, mocht je ooit eens iets raars vinden, moet je dat zeggen.

    {Ik heb die prik trouwens niet gehad, want mijn ouders vonden dat dit een experiment was en mijn moeder had zelf in de jaren 80 ofzo mee gemaakt dat er ook een soort prik was geweest die op latere termijn de vrouwen onvruchtbaar had gemaakt. Omdat er niks bekend van was bij deze prik, heb ik hem om die reden dus niet gehad.
    En veel spijt om hem niet te nemen heb ik niet.}


    Yongguk & Daehyun <33

    TomsLiebe schreef:
    Heel veel sterkte, Fringe.

    Ik ken iemand hier uit het dorp, die kanker heeft gehad. Zij zelf zegt dat de prik waar jullie het over hebben, nog veel te veel experimenterend is, er zijn nog geen gevolgen gevonden, mensen weet niet wat het op ten duur aan schade kan toebrengen.
    Daar bij heeft ze mijn moeder verteld dat deze vorm van kanker ook lang niet zo veel voorkomt terwijl er bepaalde soorten wel veel voorkomen.
    En daarbij is het zo, ik wil je zus hier van niet beschuldigen, maar er werd door de kinderarts en door mijn huisarts gezegd "Als jij het bed vaak deelt met jongens waarbij je niet aan voorbehoedsmiddelen gebruikt, heb je een veel grotere kans dan als je ze wel gebruikt."
    Als het in de familie zit, is het wel sterker dan als dat niet is.

    Wel gaf mijn moeder in ieder geval de tip gewoon alles in de gaten te houden enzovoort voor de velen die het snappen, mocht je ooit eens iets raars vinden, moet je dat zeggen.

    {Ik heb die prik trouwens niet gehad, want mijn ouders vonden dat dit een experiment was en mijn moeder had zelf in de jaren 80 ofzo mee gemaakt dat er ook een soort prik was geweest die op latere termijn de vrouwen onvruchtbaar had gemaakt. Omdat er niks bekend van was bij deze prik, heb ik hem om die reden dus niet gehad.
    En veel spijt om hem niet te nemen heb ik niet.}


    Ik heb die prik ook niet gehaald, puur omdat ik het niet vertrouwde.


    26 - 02 - '16

    Heep veel sterkte <3


    •*• Lululu •*•

    Da's geen leuk nieuws nee... Heftig, ik hoop dat alles gewoon goedkomt!
    Ik heb me in de brugklas laten inenten tegen baarmoederhalskanker en al zijn er mensen die beweren dat dat helemaal niet helpt, toch vertrouw ik er wel min of meer op. Desalniettemnin is het inderdaad verstandig zo nu en dan gewoon eens te checken.
    Eigenlijk hou ik me er liever zo min mogelijk mee bezig, ik zou gek worden als ik van alles wat afwijkt van hoe mijn lichaam normaal is, kanker zou vermoeden. Er vroeg bij zijn is natuurlijk van levensbelang, maar ik zou er niet gelukkiger van worden als ik in constante angst leefde voor kanker. Mijn moeder had darmkanker en dat kan erfelijk zijn, dus ook iets waar ik op zou moeten letten (al staat een onderzoek me niet zo aan... x] )

    Nogmaals sterkte! <3


    i put the fun in funeral

    Assassin schreef:
    (...)

    Je kan niet helemaal op de inenting vertrouwen hé? Die beschermt geloof ik maar tegen enkele van de meer dan 25 soorten.


    Het beschermt tegen 4 soorten HPV, de vier soorten die baarmoederhalskanker veroorzaken. Je zult dus helaas nog wel wratten kunnen krijgen (die ook door HPV worden veroorzaakt)

    Het grote onbekende aan het vaccin is het beschermingspercentage en de beschermingsduur: Vaccins hebben soms maar een beperkte duur (vaccin tegen de bof beschermt geloof ik 18 jaar lang, vandaar dat veel studenten het krijgen) en vaccins bieden zelden 100% bescherming. Het griepvaccin is wat dat betreft een dieptepunt met slechts 50% bescherming.

    TomsLiebe schreef:
    En daarbij is het zo, ik wil je zus hier van niet beschuldigen, maar er werd door de kinderarts en door mijn huisarts gezegd "Als jij het bed vaak deelt met jongens waarbij je niet aan voorbehoedsmiddelen gebruikt, heb je een veel grotere kans dan als je ze wel gebruikt."


    Bull. HPV is een van de ziektes die ontzettend veel mensen bij zich dragen (samen met Pfeiffer, waterpokken en nog een aantal ziektes) die niet volledig uitgeroeid kunnen worden door je immuunsysteem maar die zich ook niet kunnen vermenigvuldigen. Dat is ook waarom het weinig zin heeft om gevaccineerd te worden tegen HPV als je al sex hebt gehad: De kans is groot dat je het virus al hebt gekregen. Die kans is zo groot dat het weinig uitmaakt of je sex hebt gehad met 1 of met 50 jongens. Dit is ook waarom de connectie tussen sex en baarmoederhalskanker werd gemaakt: Nonnen (die nooit sex hebben gehad) kregen nauwelijks baarmoederhalskanker.

    Gelukkig lukt het lichaam in 99% van de gevallen om het virus onschadelijk te maken voor het zich goed kan vermenigvuldigen, en in 99% van de gevallen dat dat wel gebeurt grijpt het lichaam in voordat de ontstane 'wrat' in je baarmoederhals zich ontpopt tot een carcinoom.


    quidquid excusatio prandium pro