• Ik wil jullie even om een gunst vragen.
    Misschien kennen jullie de reclame van Dove wel: Why do 6 out of 10 girls stop doing what they love?
    Nu zijn de meningen over de echte reden van dit filmpje verdeeld, sommige denken dat het puur publiciteit is, alleen maar om winst te maken.
    Maar daarom heb ik dit topic niet gemaakt.
    Mijn naam is Marlies, 15 jaar en ik ben gek op wedstrijdzwemmen.. maar ik heb al een jaar niet meer getraind. Ik ben ontzettend onzeker over mezelf, over mijn lichaam, mijn prestaties. Vooral mijn lichaam en zo'n badpak laat natuurlijk al je vormen zien. Door deze onzekerheid heb ik dus een jaar niet getraind, waar ik wel echt spijt van heb. Maar onzekerheid kan je ontzettend in de weg staan.
    Over een tijdje moet ik een presentatie geven over onzekerheid met sporten, aan trainers, ouders, kinderen etc. Nu ga ik natuurlijk mijn eigen verhaal vertellen, maar ik zou graag wat meer te vertellen hebben. Ook sta ik open voor als je je verhaal gewoon graag wilt vertellen, het kwijt wil. Ik zal dan mijn best doen je te helpen.
    Nu vraag ik dus aan jullie: als je zelf zoiets heb meegemaakt als ik net beschreven heb en 1.) je wilt erover praten, maar je wilt niet dat ik het gebruik in mijn presentatie 2.) erover wilt praten en ik mag het gebruiken in mijn presentatie of 3.) Je wilt er niet over praten maar ik mag het wel gebruiken in mijn presentatie, dan mag je mij PB-en of een mailtje sturen naar sportproblemen@gmail.com Dit geldt voor iedereen, jongens, meiden, oud, jong, etc.
    Als je aangeeft dat ik jouw verhaal mag vertellen, dan zal ik dat anoniem doen en een schuilnaam voor je verzinnen.
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, of dat ik jullie kan helpen.
    Liefs,
    Marlies


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik ken dat wel, je mag me wel een pb sturen als je wat nodig bent en je mag ook best mijn naam er bij zeggen, achternaam niet natuurlijk. Maar ze kennen me toch niet.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Je hoeft mijn naam er niet bij te zeggen, maar ik lijd aan - een gelukkig tijdelijke - huidziekte waar mijn hele lichaam mee bedekt is. Ik durf niet eens meer te fitnessen omdat ik me er zo voor schaam..

    [ bericht aangepast op 9 jan 2013 - 22:12 ]


    26 - 02 - '16

    Ik ben op twaalf jarige leeftijd gestopt met turnen na lang geblesseerd te zijn, maar ik weet niet of ik me er prettig bij zou hebben gevoeld om op vijftienjarige leeftijd, met het lichaam waar ik nu mee rondloop, in zo'n turnpakje radslagen en alles te maken. 6/10 weet ik niet, maar ik kan me goed voorstellen dat meisjes stoppen met hun sport vanwege de veranderingen aan hun lichaam.
    Ik kan je verder niet helpen, maar ik wens je succes :3


    i put the fun in funeral

    Van mij weet je het eigenlijk al maar ik ben met tennis, fitness, zumba en zwemmen gestopt door onzekerheid over mijn lichaam en mijn prestaties. Ik dacht dat iedereen mij uitlachte omdat ik dik was en te langzaam en lomp. Zelfs aikido doe ik nog weinig omdat ik bang ben dat ze mij te lomp vinden, of te dik, of gewoon niet goed genoeg (zwemmen natuurlijk deels ook door de dokter)
    Succes met je presentatie liefie! X


    Bowties are cool

    Bwa, ik heb jaren geen sport gedaan. En sinds 5 jaar kajak ik heel intensief. Maar als we met de kajak in de rivier gaan zwemmen ofzo, heb ik toch liever een zwemshort aan. Ik ben niet tevreden over mijn achterste. Mijn buikje enzo, daar kan ik mee leven, maar mijn kont niet. :')
    Nu zijn we sinds enkele maanden in het zwembad aan het kajakken om bepaalde technieken te leren enzo. Ik moet daar wel een badpak aan omdat het er wild aan toe kan gaan en ik mijn bikinitopje niet wil verliezen, maar ik doe nog een kort zwemshortje aan ook al zit ik in een kajak.

    Ik zal nooit stoppen omdat ik niet tevreden ben over mijn lichaam. En al zou mijn achterste er beter uit zien, dan kan ik gaan tobben over andere lichaamsdelen. :')
    Dus ik ben redelijk tevreden zolang ik het ook een beetje kan verstoppen. Al zou ik niet de ergste uit de hoop zijn. :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Echt ontzettend bedankt allemaal,
    ik probeer zo veel mogelijk "voorbeelden" te verzamelen om een goed beeld te vormen, dus hier heb ik echt heel veel aan :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    ik heb hier wel ervaring mee, je mag me altijd pb'en als je het verhaal nodig hebt, gelukkig heb ik momenteel nergens meer last van.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2013 - 7:50 ]


    Remember to be ridiculous.

    Nou, ik ga nu niet meer sporten omdat ik erg onzeker ben dat ik bij een club terecht kom die niet leuk is, of dat de sport tegen valt..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zou dolgraag weer eens keertje gaan zwemmen. Dat heb ik al zeker drie jaar niet meer gedaan, omdat ik me kapot schaam voor de striemen die ik op mijn benen en heupen heb. Echt, als ik er zo over nadenk, zou ik zo graag weer eens in het water duiken, maar het kan gewoon niet omdat ik voor lul loop in een bikini of badpak. Ik vind het niet erg om hier over te praten. Het lucht juist op. Het jammere is alleen dat andere mensen het voor mijn gevoel afwimpelen en zoiets hebben van "waar maak je je druk om". Ik begrijp dat ook wel en natuurlijk zijn er ergere dingen op de wereld, maar ik zit er echt mee. Als het dertig graden is en je in een lange spijkerbroek rondloopt, is het alles behalve leuk om je vriendinnen in shortjes te zien waarvan de pijpen bijna tot hun billen komen. Op zo'n moment voelt zoiets heel... oneerlijk.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2013 - 15:12 ]


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik ben onzeker in mijn voetbalteam omdat ik eigenlijk niemand echt goed ken. Allemaal groepjes vriendinnen, allemaal ouder dan mij. Ik ben daar een einzelganger en ik wil me ook niet zomaar in een groepje mengen.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Ik ben erg onzeker over mijn lichaam metname met het zwemmen.
    Het is niet dat ik bang ben dat alles zichtbaar is maar juist dat het niet zo is.
    Ik ben het afgelopen jaar van 60 naar 40 kilo gegaan en zit nu gelukkig weer terug op mijn oude gewicht.
    Maar daardoor zijn mijn ribben en heupbotten heel erg zichtbaar wat mij juist onzeker maakt.


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Je mag me best een pb sturen en je mag het ook wel gebruiken in je presentatie, maar dan wel anoniem haha ;3
    Inderdaad zoals meer hier vooral bij zwemmen, maar ik ben sowieso wel onzeker over mijn lichaam en alles..

    [ bericht aangepast op 10 jan 2013 - 16:04 ]

    Ik zwem zelf erg veel (ik speel waterpolo) en ben best onzeker over die lelijke striemen op mijn benen en heupen. Gelukkig ziet niemand ze als ik in het water ben.


    There is nothing more badass than being yourself

    Capricious schreef:
    Ik zou dolgraag weer eens keertje gaan zwemmen. Dat heb ik al zeker drie jaar niet meer gedaan, omdat ik me kapot schaam voor de striemen die ik op mijn benen en heupen heb. Echt, als ik er zo over nadenk, zou ik zo graag weer eens in het water duiken, maar het kan gewoon niet omdat ik voor lul loop in een bikini of badpak. Ik vind het niet erg om hier over te praten. Het lucht juist op. Het jammere is alleen dat andere mensen het voor mijn gevoel afwimpelen en zoiets hebben van "waar maak je je druk om". Ik begrijp dat ook wel en natuurlijk zijn er ergere dingen op de wereld, maar ik zit er echt mee. Als het dertig graden is en je in een lange spijkerbroek rondloopt, is het alles behalve leuk om je vriendinnen in shortjes te zien waarvan de pijpen bijna tot hun billen komen. Op zo'n moment voelt zoiets heel... oneerlijk.


    Ik begrijp je (zie mijn reactie), maar je kunt toch ook shortjes dragen waarbij ze niet zichtbaar zijn. En met zwemmen kun je toch ook gewoon een zwembroekje over je bikinibroekje aan doen?


    There is nothing more badass than being yourself

    GrantGustin schreef:
    (...)

    Ik begrijp je (zie mijn reactie), maar je kunt toch ook shortjes dragen waarbij ze niet zichtbaar zijn. En met zwemmen kun je toch ook gewoon een zwembroekje over je bikinibroekje aan doen?

    Dat is waar! Het is alleen zo lastig om een wat langer, leuk zwembroekje te vinden. Veel van die dingen zijn groot en niet bepaald vrouwelijk.
    En een shortje dat wat langer is, tja... Daar voel ik me gewoon niet mooi in. Dan draag ik liever een jurkje dat tot mijn knieën komt. Dat heb ik afgelopen zomer dus ook gedaan, maar niet naar school. Dat durfde ik net niet, haha.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.