• Ik weet niet of ze dat in Nederland ook hebben (al vermoed ik sterk van wel xd), maar de Vlamingen onder ons hebben waarschijnlijk allemaal wel al eens gehoord van de Chemie of Fysica of Wiskunde of weet ik veel wat olympiade.

    Nu, ik heb het seminari 'Verbeter je wiskundig oplossend vermogen' gekozen (2 lesuren per week, je hebt 'vrije' keus maar een aantal van je seminaries zijn richtingsgebonden, en ik zit in Latijn/wiskunde, vandaar de keuze), en nu blijkt het dus dat er bij dat seminari een soort van verplichte deelname aan de Wiskunde Olympiade vast hangt.(krul)
    Nuja, om het er maar even bij te vermelden, moet ik zeggen dat mijn wiskundig oplossend vermogen nogal alarmerend laag licht dus dat ik me al mentaal voor aan het bereiden ben op een geweldige faal :'D

    Maar wat ik me dus afvroeg; hebben jullie wel eens meegedaan aan zo'n olympiade?


    effort never betrays you

    Ik heb 2 maal die van Chemie gedaan en twee of drie keer die van Wiskunde (waarvan 1 voor de junioren). Ik had telkens net iets te weinig voor de volgende ronde.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik had vorige vrijdag een Alympiade, dus een Wiskunde Olympiade van wiskunde A.

    Wat was dat een ongelofelijke kutopdracht. Stomme supermarkt met z'n rijen bij de kassa (cat).


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Neiva schreef:
    Ik had vorige vrijdag een Alympiade, dus een Wiskunde Olympiade van wiskunde A.

    Wat was dat een ongelofelijke kutopdracht. Stomme supermarkt met z'n rijen bij de kassa (cat).

    Ugh ja. Het was vreselijk. En het was verplicht.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Ugh ja. Het was vreselijk. En het was verplicht.


    Ik geef de schuld aan de Jumbo, als zij die actie niet zouden hebben, dan hadden die opdracht ook nooit gehad (cat)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ik denk van wel, 2 jaar geleden, het was zeker iets met wiskunde oefening maar als het de wiskunde olympiade was weet ik niet

    en dit jaar krijgen we een extra punt voor wiskunde als we mee doen, dus ik doe mee :) x

    Horizons schreef:
    Ik heb 2 maal die van Chemie gedaan en twee of drie keer die van Wiskunde (waarvan 1 voor de junioren). Ik had telkens net iets te weinig voor de volgende ronde.

    Woooow O.o Heb jij een school waar sowieso veel mensen mee doen? Want de Wiskunde Olympiade, die is nog redelijk 'populair' op onze school (nuja, door dat seminari zal er van mijn jaar toch zeker 30 man mee doen gok ik), maar de Chemie olympiade, daar wordt eigenlijk nooit wat over gezegd bij ons ;o


    effort never betrays you

    Hensley schreef:
    (...)
    Woooow O.o Heb jij een school waar sowieso veel mensen mee doen? Want de Wiskunde Olympiade, die is nog redelijk 'populair' op onze school (nuja, door dat seminari zal er van mijn jaar toch zeker 30 man mee doen gok ik), maar de Chemie olympiade, daar wordt eigenlijk nooit wat over gezegd bij ons ;o
    Nee, totaal niet. We deden meestal met 6 tot 10 mensen mee.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?