• hellow lieve quizletterjes xD,
    Ik heb een klein probleem.
    Ik zing HEEL HEEL HEEL graag maar ik zoou ook eens graag een liedje schrijven.
    Ik zit altijd vast bij de eerste zin en kan nooit verder.
    Dus zou iemand me daarbij willen helpen????

    groetjes en alvast heel erg bedankt Citygirlx
    xxx
    (flower)(flower)


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    Misschien eerst wat random zinnen opschrijven of wat er in je opkomt.


    •*• Lululu •*•

    Ik ben er redelijk goed in xd of weet toch ongeveer hoe het moet xd

    Soms schrijf ik gewoon alles op, dus eerst tekst. Maar soms is het ook handig om eerst een melodie te bedenken :3


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    xDesire schreef:
    Soms schrijf ik gewoon alles op, dus eerst tekst. Maar soms is het ook handig om eerst een melodie te bedenken :3

    Een goede muzikant bedenkt altijd eerst de melodie en dan de tekst.

    Alloveryou schreef:
    Ik ben er redelijk goed in xd of weet toch ongeveer hoe het moet xd

    wil je mij dan helpen????


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    idd eerst melodie dan schrijven, het gaat het beste over iets dat in je leven gebeurd (is)


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    CityGirlx schreef:
    (...)
    wil je mij dan helpen????

    Natuurlijk ^^Pb me maar (we helpen elkaar =P)

    Alloveryou schreef:
    (...)
    Een goede muzikant bedenkt altijd eerst de melodie en dan de tekst.


    Daar ben ik het altijd echt niet mee eens. Ik vind dat namelijk nergens op slaan :') een nummer kan heel goed zijn, terwijl eerst de tekst bedacht is.



    En als tip. Eh, ik begin gewoon met random tekst altijd te zingen, zonder voorbereiding ofzo. En als je iets hebt, een stukje, een zin, dan schrijf je dat op en herhaal je het meerdere malen zodat je weet hoe de melodie gaat. O. En nog een tip voor als je het op deze manier doet. Neem het op! Want anders vergeet je soms wat je allemaal precies zingt ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ja, maar dan bedenk je je dat je er een instrumentaal iets moet op plakken en dan zit je vast xd

    Jaimes schreef:
    (...)

    Daar ben ik het altijd echt niet mee eens. Ik vind dat namelijk nergens op slaan :') een nummer kan heel goed zijn, terwijl eerst de tekst bedacht is.



    En als tip. Eh, ik begin gewoon met random tekst altijd te zingen, zonder voorbereiding ofzo. En als je iets hebt, een stukje, een zin, dan schrijf je dat op en herhaal je het meerdere malen zodat je weet hoe de melodie gaat. O. En nog een tip voor als je het op deze manier doet. Neem het op! Want anders vergeet je soms wat je allemaal precies zingt ^^


    thx voor de tip Jaimy
    x


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    Alloveryou schreef:
    Ja, maar dan bedenk je je dat je er een instrumentaal iets moet op plakken en dan zit je vast xd


    Dat heb ik niet. Ik ben niet zo heel handig met de piano -te kleine handen- maar ik ga op school dan achter een piano zitten en ik zing de tekst. Ik doe er gewoon telkens een akkoord bij en luister naar wat het beste klinkt. Dan heb je ook gewoon het begin van je melodie ^^ en zo werk ik het liedje door. :3


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.