• Ik weet dus niet waar ik dit exact moet plaatsen, maar het heeft wel met creativiteit te maken...
    De meesten kennen mij alwel een beetje en weten ook dat ik een zoontje heb. Nu, aankomende maandag wordt hij 4 dus ik heb het hele weekend om iets ineen te knutselen voor zijn traktatie op school.

    Ik ben niet de beste DIY'er - ondanks dat ik het graag doe - en m'n inspi betreft die dingen is ook behoorlijk zero op het moment. Ik heb al eens wat rondgegoogled, maar ik vind niet echt iets dat ik zeg van en 'wow' en van dat kan ik maken.
    Daarbij had ik dan weer iets leuks gevonden en wat ik kan maken, maar m'n vriend vind dat weer van, het is maar een simpele mandarijn. Hij wilt dan weer heel gemakzuchtig een kinderzakje vullen met een stuk fruit, een koek en een prulletje (wat we dus vorig jaar gedaan hebben :'D)

    Dit jaar wil ik dus eens iets anders, maar ik krijg m'n vriend er niet van overtuigd dat zoiets simpels meer dan voldoende is bij de kleuters, dat die dat dus uberleuk vinden. Ook had ik nog leuke vlindertjes op een sateprikker gevonden, met als lijfje dan drie druifjes. Maar opnieuw krijg ik te horen 'het zijn maar drie druifjes'. Ik heb dan zoiets, geef ze dan drie vlinders ofzo, maar hij vind het weer te 'gierig' overkomen :'D.

    Er zijn hier ook verschillende mensen die DIY stories hebben, maar ik ben nog niet echt iets voor een kinderverjaardagtraktatie tegengekomen. En ik kan wel verschillende fora's afstruinen en topics openen, maar aangezien ik gewoon graag hier zit, had ik zoiets van, ik kan allicht vragen of iemand van jullie me hier kunnen helpen voor inspi of ideeën.

    Het moet iets gezonds zijn zoals bijvoorbeeld fruit. Koeken zijn ook wel toegestaan, maar snoep en chips absoluut niet.
    Ze zijn met z'n 10 in zijn klasje, dus het aantal zelf valt mee, waardoor je algauw iets 'groter' kan gaan. Al blijf ik bij m'n mandarijn, old school in een nieuw jasje - gehe wij hadden vroeger altijd de mandarijnen chineesjes :'D Als jullie nog overige ideeën om dat met die nemo-mandarijn uit te breiden met extraatjes of de aankleding, dan mag dat ook altijd.
    Het is de bedoeling dat ik morgen of zaterdag de inkopen ervoor ga doen, dus betreft dingen en producten is er niet echt een vereiste of dergelijk. Al moet het natuurlijk ook niet overdreven duur worden :'D
    Mijn knutselpresties zijn een middelmaatje, dus het is niet rampzalig maar ook zeker niet meesterlijk, dus het liefst ook niet iets dat werkelijk ingewikkeld is en dus doenbaar voor de gemiddelde DIY'er ^_^

    Iedereen zo ontzettend bedankt voor alle reacties en ideeën. (K)

    Ik ga vanmiddag naar de winkel om alles te halen voor de traktatie en dan kan ik ermee aan de slag. Als het af is, plaats ik hier zeker een foto (:

    Ik heb besloten om dus alsnog voor de nemo-mandarijnen te gaan, ondanks alle andere supergeweldige traktaties die zijn geopperd. Ik heb in ieder geval echt hele leuke dingen nu voor de komende jaren aangezien de kleine nog verjaart (:
    De planning is dat ik van een doos een soort aquarium achtig iets maak, daarin de nemo-manderijnen leg en aan de buitenkant van de doos dus vlinder-druiven hang/vastbind met een touwtje (lijm lijkt me niet bepaald handig :'D)

    @Whitetiger: ik vind je uitbreidingsideeën echt super. Normaal gezien is de doos die ik al heb liggen (lang leve verhuis) groot genoeg om er eveneens 10 rozijnendoosjes bij te doen waar ik dus schatkistjes van ga maken (chocolade mag helaas ook niet).

    Je andere ideeën zijn ook supergeweldig, maar ik vrees dat de presentatie te overvol gaat raken mocht ik dat ook nog toevoegen XD.

    En nogmaals aan iedereen bedankt voor de reacties, ik heb er echt heel veel aan gehad, want ik heb meteen leuke dingen voor volgend jaar en m'n vriend is eveneens overtuigd van de nemo-mandarijnen. Van zodra ik klaar ben, laat ik zeker nog het resultaat zien, mochten jullie dat willen natuurlijk
    (K)

    [ bericht aangepast op 19 jan 2013 - 10:01 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik vind die manderijen juist zo leuk haha.
    E alvast gefeliciteerd (:
    (Verder weet ik zelf niets sorry)


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    iSuperman schreef:
    Ik vind die manderijen juist zo leuk haha.
    En alvast gefeliciteerd (:
    (Verder weet ik zelf niets sorry)


    26 - 02 - '16

    Haha :"D
    Ik zou die mandarijn gewoon doen (A)


    •*• Lululu •*•

    Ik zit nu heel hard te bedenken wat mijn moeder vroeger altijd als traktatie maakte. Dat was altijd zo onwijs leuk en creatief. ^^ Volgens mijn had ze van een mandarijn een keer een kabouter gemaakt. Mandarijn als buikje, en dan een zakje met spekjes volgens mij als hoofdje. En dan met watten een baardje en een kleine puntmuts maken. En dan had ze ook nog een huisje gemaakt, die heb ik nog steeds. :Y) Echt superleuk was dat maar als ze geen snoep mogen dan mogen spekjes vast ook niet..


    -

    Mijn moeder had toen ik vijf werd een paraplu genomen, vlindervleugels op toiletrollen geplakt om daar iets in te kunnen stoppen en die vlinders aan touwtjes aan de paraplu gehangen, dat vond ik zo awesome, haha.


    Your make-up is terrible

    Hij verjaart één dag voor mij. ;D
    Maar ik weet ook niets, sorry.
    Die mandarijn vind ik wel leuk. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oe, die mandarijnen zijn echt heel coelie.
    Je zou ook nog andere soorten visjes of krabjes of weet-ik-veel-wat-er-allemaal-nog-in-de-zee-leeft kunnen maken..


    I live in a world of fantasy. So keep your reality away from me.

    Ik vind die nemo manderijn heel leuk, maar ik weet niet echt iets geweldigs om het uit te breiden. Wel kun je en de nemo manderijn doen en zo'n vlinder, ik weet dat dat niet echt bij elkaar past. Maar het kan ook als idee van, vlinder van op het land en nemo vis van in het water. Het klinkt misschien een beetje vaag. En die kleuters zullen dat waarschijnlijk niet bedenken, maar ik denk ook niet dat ze bedenken dat een vis en een vlinder niet bij elkaar passen, althans dat doet mijn nichtje van 6 nog steeds niet. Sorry dat ik niks goeds weet. Succes!


    Reality's overrated.

    Vroeger maakte mijn moeder altijd een hoofdje van een kaboutertje en dat plakte ze op een satéprikker, die ze in een appel stak. Dus het steeltje van de appel verwijderen en in het gat moet je dan de satéprikker steken. Alleen denk ik dat je dan de opmerking krijgt: Het is maar een appel. (':
    Misschien kun je ook verschillende soorten fruit kopen en daar vormen van snijden, om die vervolgens op een satéprikker te rijgen. (Een hartjesappel, een sterretje van een meloen...)

    Verder zou ik het niet weten, misschien kun je zelf koekjes bakken en die garneren met appelsnippers of zo?


    Reading a good book is like taking a journey.

    Haha, Nemo is fun!

    Enige wa ik kan bedenken is een treintje maken van doosjes en dan versieren enzo, en in elk wagonnetje iets lekkers doen. (allemaal zelfde of juist verschillende dingen)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Iedereen bedankt voor de reacties.

    @Genius: Spekkies mogen inderdaad niet dus ik zou in de plaats iets anders moeten bedenken, maar als het dan toch bij een mandarijn blijft, kies ik liever voor Nemo dan voor een kabouter. Wel superbedankt voor je idee.
    @Assasin: Jou idee vind ik ook echt leuk en die ga ik ook zeker onthouden en op het lijstje plakken van mogelijke creaties. Alleen even rondvragen aan ouders en schoonouders of zij nog wcrollen zouden hebben :'D

    In ieder geval, met alle reacties over die mandarijn heb ik wel een stok achter de deur om m'n vriend te overtuigen. Ik opperde ook al om voor de presentatie een aquarium te maken, aangezien we hier nog verhuisdozen genoeg hebben.

    @Fantasylife: ik ben al aan het verzinnen wat voor vissen en kreeftachtige creaties ik nog kan maken van eetbare dingen, maar ik vrees niet echt een ingeving te krijgen.

    @Caleo: Ik heb er vanmiddag inderdaad ook nog aan zitten denken om zowel de vlinder als de vis te doen - inderdaad ook verschil tussen lucht /landen water, ik ben dus ook mee in wat je bedoel - maar ik ben weer zo iemand die graag voor een geheel kiest.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 18:44 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    @Crudelis: Gehe bakken is heel leuk om te doen, maar ik vrees ervoor dat dat niet aan mij besteed is :'D Het zullen dan echt koekjes uit de winkel moeten worden tenzij kindjes houden van zwarte koekies XD
    Ik denk dat het bij m'n vriend echt meer om de aankleding en het geheel gaat (hij heeft daarbij geen verbeelding en kan dus op voorhand ook het resultaat niet in gedachten voor zich zien :'D)
    Maar dat van die kabouter zo is ook erg leuk, aangezien je dat leuk kan aankleden met een grote paddestoel (:

    @Kat: een treintje maken met wagonnetjes, vind ikzelf niet zo heel leuk, in vergelijk toch met nemo, de paraplu met vlinder, en de kabouter. Maar toch ontzettend bedankt voor het opperen, want alle dingetjes kunnen helpen natuurlijk (:

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 18:52 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    zeepaardjes van banaan? (voor het aquarium dan)
    zeesterren ergens uit gesneden? (kiwi ofzo, of je hebt ook sterfruit)
    schilpadjes (halve appel of iets anders rond/ovaal/plat) en daar hoofd en poten rond met satestokjes (druifjes ofzo)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik heb laatst op stage getrakteerd met sleutelhangers (van die prullen van 20 voor een paar euro) en daar snoepsleutels aangemaakt. De kinderen vonden het helemaal super. (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Abo


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen