• Ik weet dus niet waar ik dit exact moet plaatsen, maar het heeft wel met creativiteit te maken...
    De meesten kennen mij alwel een beetje en weten ook dat ik een zoontje heb. Nu, aankomende maandag wordt hij 4 dus ik heb het hele weekend om iets ineen te knutselen voor zijn traktatie op school.

    Ik ben niet de beste DIY'er - ondanks dat ik het graag doe - en m'n inspi betreft die dingen is ook behoorlijk zero op het moment. Ik heb al eens wat rondgegoogled, maar ik vind niet echt iets dat ik zeg van en 'wow' en van dat kan ik maken.
    Daarbij had ik dan weer iets leuks gevonden en wat ik kan maken, maar m'n vriend vind dat weer van, het is maar een simpele mandarijn. Hij wilt dan weer heel gemakzuchtig een kinderzakje vullen met een stuk fruit, een koek en een prulletje (wat we dus vorig jaar gedaan hebben :'D)

    Dit jaar wil ik dus eens iets anders, maar ik krijg m'n vriend er niet van overtuigd dat zoiets simpels meer dan voldoende is bij de kleuters, dat die dat dus uberleuk vinden. Ook had ik nog leuke vlindertjes op een sateprikker gevonden, met als lijfje dan drie druifjes. Maar opnieuw krijg ik te horen 'het zijn maar drie druifjes'. Ik heb dan zoiets, geef ze dan drie vlinders ofzo, maar hij vind het weer te 'gierig' overkomen :'D.

    Er zijn hier ook verschillende mensen die DIY stories hebben, maar ik ben nog niet echt iets voor een kinderverjaardagtraktatie tegengekomen. En ik kan wel verschillende fora's afstruinen en topics openen, maar aangezien ik gewoon graag hier zit, had ik zoiets van, ik kan allicht vragen of iemand van jullie me hier kunnen helpen voor inspi of ideeën.

    Het moet iets gezonds zijn zoals bijvoorbeeld fruit. Koeken zijn ook wel toegestaan, maar snoep en chips absoluut niet.
    Ze zijn met z'n 10 in zijn klasje, dus het aantal zelf valt mee, waardoor je algauw iets 'groter' kan gaan. Al blijf ik bij m'n mandarijn, old school in een nieuw jasje - gehe wij hadden vroeger altijd de mandarijnen chineesjes :'D Als jullie nog overige ideeën om dat met die nemo-mandarijn uit te breiden met extraatjes of de aankleding, dan mag dat ook altijd.
    Het is de bedoeling dat ik morgen of zaterdag de inkopen ervoor ga doen, dus betreft dingen en producten is er niet echt een vereiste of dergelijk. Al moet het natuurlijk ook niet overdreven duur worden :'D
    Mijn knutselpresties zijn een middelmaatje, dus het is niet rampzalig maar ook zeker niet meesterlijk, dus het liefst ook niet iets dat werkelijk ingewikkeld is en dus doenbaar voor de gemiddelde DIY'er ^_^

    Iedereen zo ontzettend bedankt voor alle reacties en ideeën. (K)

    Ik ga vanmiddag naar de winkel om alles te halen voor de traktatie en dan kan ik ermee aan de slag. Als het af is, plaats ik hier zeker een foto (:

    Ik heb besloten om dus alsnog voor de nemo-mandarijnen te gaan, ondanks alle andere supergeweldige traktaties die zijn geopperd. Ik heb in ieder geval echt hele leuke dingen nu voor de komende jaren aangezien de kleine nog verjaart (:
    De planning is dat ik van een doos een soort aquarium achtig iets maak, daarin de nemo-manderijnen leg en aan de buitenkant van de doos dus vlinder-druiven hang/vastbind met een touwtje (lijm lijkt me niet bepaald handig :'D)

    @Whitetiger: ik vind je uitbreidingsideeën echt super. Normaal gezien is de doos die ik al heb liggen (lang leve verhuis) groot genoeg om er eveneens 10 rozijnendoosjes bij te doen waar ik dus schatkistjes van ga maken (chocolade mag helaas ook niet).

    Je andere ideeën zijn ook supergeweldig, maar ik vrees dat de presentatie te overvol gaat raken mocht ik dat ook nog toevoegen XD.

    En nogmaals aan iedereen bedankt voor de reacties, ik heb er echt heel veel aan gehad, want ik heb meteen leuke dingen voor volgend jaar en m'n vriend is eveneens overtuigd van de nemo-mandarijnen. Van zodra ik klaar ben, laat ik zeker nog het resultaat zien, mochten jullie dat willen natuurlijk
    (K)

    [ bericht aangepast op 19 jan 2013 - 10:01 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    iSuperman schreef:
    Ik vind die manderijen juist zo leuk haha.
    E alvast gefeliciteerd (:
    (Verder weet ik zelf niets sorry)


    Bad decisions make good stories.

    Madonna schreef:
    Ik heb laatst op stage getrakteerd met sleutelhangers (van die prullen van 20 voor een paar euro) en daar snoepsleutels aangemaakt. De kinderen vonden het helemaal super. (:


    Dat klinkt ook onwijs leuk ja, maar helaas is snoep niet toegestaan. Dat mag je ook niet meegeven voor de pauze of overblijf, dus ik zit echt vast aan fruit en koek.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Dat klinkt ook onwijs leuk ja, maar helaas is snoep niet toegestaan. Dat mag je ook niet meegeven voor de pauze of overblijf, dus ik zit echt vast aan fruit en koek.


    Oh, ik zie het nu ook staan in de beginpost. Dat krijg je als je het maar voor de helft leest. :W
    Je kunt ook een fruitmix maken in plastic (doorzichtige) bekertjes met allemaal stukjes fruit. Als je er een rietje en een paraplutje bij in zet, ziet het er ook leuk uit (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Egels gemaakt van peren zijn ook leuk, maar ik vrees dat dat vrij snel uit gaat drogen x] Het ziet er wel héél leuk uit :Y) Heb ik een keertje met een kindje gedaan, waar ik bij moest oppassen.

    Je hebt dan nodig, peren, houten tandenstokers, druiven (pitloze) en rozijnen (en misschien wat glazuur om die dingen vast te plakken). Je moet dan de peren tot de helft schillen (de dunne helft dan, niet de dikke), dan snij je aan de onderkant een plat stuk af, waardoor ze kunnen blijven staan. (en dan niet dat ze rechtop blijven staan, maar zo aan de zijkant, zal zo nog wel even een foto zoeken) en dan prik je met de tandenstokers de druiven er in (tandenstokers wel wat uit laten steken, als stekels natuurlijk). Vervolgens plak je er 3 rozijnen op als neus en oogjes.



    Ik zag trouwens dat hij op deze site stond x'D Toen ik dus een afbeelding ging zoeken. Maar misschien staan daar ook nog leuke dingen op?


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik had vroeger altijd traktaties met snoep en chips, iedereen deed dat. :'D
    Helaas, ik kan je niet helpen. (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Yoda schreef:
    Egels gemaakt van peren zijn ook leuk, maar ik vrees dat dat vrij snel uit gaat drogen x] Het ziet er wel héél leuk uit :Y) Heb ik een keertje met een kindje gedaan, waar ik bij moest oppassen.

    Je hebt dan nodig, peren, houten tandenstokers, druiven (pitloze) en rozijnen (en misschien wat glazuur om die dingen vast te plakken). Je moet dan de peren tot de helft schillen (de dunne helft dan, niet de dikke), dan snij je aan de onderkant een plat stuk af, waardoor ze kunnen blijven staan. (en dan niet dat ze rechtop blijven staan, maar zo aan de zijkant, zal zo nog wel even een foto zoeken) en dan prik je met de tandenstokers de druiven er in (tandenstokers wel wat uit laten steken, als stekels natuurlijk). Vervolgens plak je er 3 rozijnen op als neus en oogjes.



    Ik zag trouwens dat hij op deze site stond x'D Toen ik dus een afbeelding ging zoeken. Maar misschien staan daar ook nog leuke dingen op?


    Ik zou dan bang zijn dat het snel bruin kleurt, maar dan helpt het vaak om daar citroensap over de sprenkelen
    Verder wel een leuk idee (al vind ik nemo stiekem leuker)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Yoda schreef:
    Egels gemaakt van peren zijn ook leuk, maar ik vrees dat dat vrij snel uit gaat drogen x] Het ziet er wel héél leuk uit :Y) Heb ik een keertje met een kindje gedaan, waar ik bij moest oppassen.

    Je hebt dan nodig, peren, houten tandenstokers, druiven (pitloze) en rozijnen (en misschien wat glazuur om die dingen vast te plakken). Je moet dan de peren tot de helft schillen (de dunne helft dan, niet de dikke), dan snij je aan de onderkant een plat stuk af, waardoor ze kunnen blijven staan. (en dan niet dat ze rechtop blijven staan, maar zo aan de zijkant, zal zo nog wel even een foto zoeken) en dan prik je met de tandenstokers de druiven er in (tandenstokers wel wat uit laten steken, als stekels natuurlijk). Vervolgens plak je er 3 rozijnen op als neus en oogjes.



    Ik zag trouwens dat hij op deze site stond x'D Toen ik dus een afbeelding ging zoeken. Maar misschien staan daar ook nog leuke dingen op?


    Awesomes 8D


    quidquid excusatio prandium pro

    Jha, die egel is ook echt heeel leuk,
    Je zou voor die zeedieren krokodillen van augurken kunnen maken. Geen idee of kinderen van 4 augurken lusten, je zou het misschien ook nog wel met banaan kunnen doen..


    I live in a world of fantasy. So keep your reality away from me.

    Ik kreeg vroeger altijd tractaties met rozijntjes, dan heb je zo'n pakje en aan de zijkant plak je dan een figuurtje, als je snapt wat ik bedoel ;)
    Verder maakte ik zelf altijd van die egels, een krop sla of iets dergelijks met spiesjes met bijv. fruit.
    Hoop dat je heir iets aan hebt ;3


    I miss you a little. A little too much, a little too often and a little more each day.

    http://24.media.tumblr.com/tumblr_ljpzx5lGO41qb2xlfo1_400.jpg
    Misschien kan je zulke dingen maken? Dit heet een bento en ik denk dat je daar echt wel genoeg tutorials van kan vinden. ^^


    Let the Night embrace you

    Ik heb een keer voor m'n zusje 'Dik Bruna varkentjes' (oke, dat is geen woord) gemaakt van roze karton en danoontje-toetjes. Misschien een beetje kinderachtig voor iemand die vier wordt, maar wel makkelijk te maken:

    Varkensgezichtje uittekenen (misschien kan je zelfs wel een voorbeeld vinden en direct op roze papier printen), neus uitknippen, danoontje erdoorheen doen (en vastplakken) en je bent klaar!


    Who wants to live forever? Who dares to love forever? -- Queen

    Oh mijn pa was hier vroeger zo goed in!
    Hij had eens een zakdoek gevuld met snoep (hier valt misschien in jouw geval iets anders voor te verzinnen!) en deze aan een potlood bevestigd. Zo waren het knapzakjes haha, hij had er ook kaboutertjes bij gedaan om het wat leuk te laten lijken!
    Ook had hij eens een spokenspeeltuin gemaakt van surprise eieren, maar dit is helaas niet zo gezond, haha..

    een manadrijntje en daar omheen wc papier doen en oogjes en en montje maken en dan heb je een dummie mummie


    ''Long Story... Wait For The Movie,, Damon Salvatore. The Vampire Diaries.

    ik had een appelcake gemaakt waarop de kinderen mochten versieren, de appelcake was vetvrij :p maar die mandarijn is echt chill will die ook :D
    verdere ideën, om je mandarijn verder op uit te breiden kan je bananen nemen met daar twee saté prikkers in die dienen als zeilen. dan maak je zo een kisje waarin je van die gouden munten legt ( die chocolade munten ) en vergeet die mandarijn niet. je kan ook een zee egel maken door een meloen te nemen, oogjes op te kleven en met verschillende saté prikkers fruit op te spiesen zoals een brochette. en je kan palmbomen maken van een cakje met daar zo een palmboom erop ( je vind da meestal op kinderijsje weer ) ik kan nog uitgebreider gaan als je wil moet maar vragen :Y)

    ik zit tog in de kinderafdeling bij kleuters :)


    Nothing is true, everything is permitted ~ Ezio Auditore

    Weet je hetal?(:


    •*• Lululu •*•