• Ik heb al best wel een tijdje een crush op iemand gehad en die heeft laatst via Whatsapp doodleuk verteld dat ze erachter was door een of ander iemand en dat ze niks wou. Daar was ik behoorlijk kapot van aangezien het al de miljoenste keer was dat ik afgewezen werd. (Vat het niet verkeerd op ik ben niet zo vaak verliefd maar elke keer is het gewoon een nee :() Ik praatte er toen met een vriendin over en weet je wat ze zei? Het komt wel goed, Het komt wel goed, je vind wel iemand die jou leuk vind en graag iets met je wil. Het komt wel goed, want op ieder potje past een dekseltje. Maar is het dan nooit bij je opgekomen dat zulke antwoorden heel erg hard aankomen. Want ik weet dat het goed bedoeld word. Maar op zulke momenten is dat gewoon hetgeen dat je liever niet wil horen. Want komt het allemaal wel goed? Tuurlijk je vind je geluk op een dag, Maar is dat het waard om jaren met een depressie rond te lopen? Als je door je vrienden in de steek wordt gelaten? Als je alles alleen moet doen. Komt het dan wel echt goed? Ik mis het gewoon zo om alles met iemand te kunnen delen. Want nu heb ik het gevoel dat ik niet echt tegen iemand kan praten die me begrijpt. Die me niet veroordeeld om wie ik ben. Ik zet express niet alles op dit topic want dat geeft me geen goed gevoel. Maar hoe heerlijk zou het zijn om een keer te praten met iemand die begrijpt wat ik doormaak en me niet in de steek laat om het gene wat ik doormaak.

    BlackTree:$


    Edit Het gaat hier zeker niet om het gedeelte van die crush. Meer om het gedeelte dat het wel goed komt. Ik zal het verhaal even uitbreiden zodat het misschien duidelijker word. (Ik ben inderdaad jong maar het voelt er niet minder erg om)

    Ik zit nu in 4 HAVO en ben zelf al jaren gepest (vanaf groep 3) en in de eerste had ik eindelijk een goede vriendin die me met alles hielp en er mee over praatte. Iemand waarmee ik alles kon delen, Dat bleef mn beste vriendin tot ongeveer een jaar terug. Ik had inmiddels er nog een vriendin bij die mij iets meer begreep en die ook zoveel doormaakte als ik. En die werd dus heel erg in de hoek gedrukt door de eerste. Toen ik voor haar opkwam (ze was met een hele groep bezig tegen haar.) wou ze patsboem niks meer met me te maken hebben. Een paar maanden later liet de ander me ook in de steek. Nu heb ik wel mensen waarmee ik af en toe praat maar niemand meer waar ik mn echte verhaal bij kwijt kan. En als ik dan een keer tegen iemand mijn verhaal doe dan is het het komt wel goed. Als je in zoon diepe put zit is het heel moeilijk te geloven dat het wel weer goed komt.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2013 - 21:09 ]


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Wat een ontzettend rotte situatie. Ik weet hoe het is om door vrienden in de steek gelaten te worden. Dat gebeurde op mijn vorige school ook en zelfs een beetje op deze school helaas. Ik snap dus precies wat het met mensen kan doen. Ook ben ik al drie jaar lang depressief geweest - dysthyme stoornis - en ook snap ik dat het kan voelen alsof je in een bodemloze put zit waar je niet meer uit kan komen voor je gevoel. Ik vind het echt ongelooflijk naar voor je dat je dit door moet maken. Maar, nu klink ik misschien heel simpel, na regen komt zonneschijn. Bij mij is het ook, deels, gebeurd. En ik hoop echt uit de diepte van m'n hart dat jij iemand vind met wie je heel gelukkig zal worden.


    26 - 02 - '16

    Dankje :)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik heb alles een beetje snel doorgelezen. En het gedeelte over liefde: Je bent 15 jaartjes jong. Misschien nog even wachten?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    SecretDoor schreef:
    Ik heb alles een beetje snel doorgelezen. En het gedeelte over liefde: Je bent 15 jaartjes jong. Misschien nog even wachten?


    Je bent nooit te jong voor liefde, behalve als het om lichamelijke liefde gaat.


    Physics is awesome

    Dat was eigenlijk ook het gedeelte wat ik niet zo belangrijk vond. :P Maar meer dat komt wel goed enzo. Tsjah 15 volgende maand 16 ik weet dat het allemaal wel stom klinkt, Maar het voelt toch zeker niet minder erg als je zoveel mee maakt als ik nu. Ik snap zelf ook wel hoe dubiel ik nu klink maar goed.

    Ik zal hem ff goed editten zodat ik niet verkeerd begrepen wordt XD


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik zit ongeveer in dezelfde situatie, maar daarbij ben ik het wel gewend om alles 'bijna' alleen te moeten doen.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2013 - 21:02 ]

    Das niet zo mooi :(


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik kan me inderdaad voorstellen dat je op zulke momenten niet zit te wachten op de woorden van: het komt allemaal wel goed. Anderzijds is het voor die persoon ook lastig omdat ze gewoon niet weet wat ze moet zeggen. Ze vind het vervelend om je zo down te zien en wilt haar best doen om je op te vrolijken. Er zijn er tegenwoordig maar weinig die begrijpen dat je enkel maar een luisterend oor nodig hebt in zulke situtaites en geen goedbedoelde woorden. Til er niet te zwaar aan. Het is wat je zegt, ze bedoeld het goed (;

    En dat gevoel dat je door je vrienden in de steek wordt gelaten, ken ik maar al te goed. Dat is ook reden nummer 1 dat ik niet opzoek ben naar vriendschappen. Soms mis je het inderdaad (ik vooral zo die meidentalk en die gekkigheid die je niet met je vriend of ouders kan delen), maar met ouder worden leer je wel dat het niet noodzakelijk is in je leven.
    Ik heb er in het begin ook heel erg meegekampt omdat het een onwijs ellendig gevoel is van te weten dat je eigenlijk niemand hebt in je leven. Ja, ik had dan m'n colleda's op het werk waar ik mee babbelde en wel zo nu en dan mee uitging, maar echt vriendschappen waren dat ook weer niet ofzo. Een beetje oppervlakkig van 'hey hoe gaat het? 'Jah, goed en met jou?' ondanks dat je je zo slecht voelde als maar kon zijn.

    Bij mij is dat gemis, dat soort verlangen naar een echte vriendschap, veranderd nadat ik accepteerde dat mijn leven nu eenmaal is zoals het is. Van toen ik accepteerde dat ik niemand nodig had, ging het stukken beter met me.
    Ik kwam zelfs op een punt dat ik gewoon geen lief meer zocht. (ik denk dat iedereen dat wel doet tussen de leeftijd van 12 - 70, aangezien een relatie een standaard is in de huidige maatschappij, iets dat er bijhoort en van kinds af er al in gestampt wordt)
    Ik heb altijd met m'n zelfbeeld gekampt en dacht dat ik andere mensen nodig had in m'n leven. Tot ik besefte van, hoe kan iemand van me houden/om me geven als ik al niet van mezelf hou? Ik begon me dan ook de vraag te stellen: Waarom heb ik nu precies andere mensen nodig in m'n leven?
    Er is lange tijd overeen gegaan (toch bijna 2 jaar denk ik) en uiteindelijk leerde ik m'n huidige vriend kennen waar ik nu ruim 5 jaar mee samen ben en een zoontje mee heb.
    Wanneer je opzoek bent naar iets, vind je het maar niet. Tot je stopt met zoeken en je met andere dingen bezig houdt, dan komt het vanzelf.

    Ik ben in mijn vriendschappen zo erg gekwetst geweest en het is daarom dat ik ze mijd. Ik sta er nog altijd voor open, overkomt het me, dan is dat leuk, maar blijft het weg, dan is dat voor mij even goed. Ik denk dat dat ook een stukje 'acceptatie' is. Vriendschappen moet je niet forceren en hoe liever je het wilt, hoe moeilijker het gaat worden.
    Een echte vriendschap is in mijn opinie hetzelfde als een relatie, hetzij met iets andere normen en waarden natuurlijk. Toch gaat het er in een vriendschap ook om dat je de juiste mens(en) treft die bij jou passen en die vind je nu eenmaal ook niet met een vingerknip. Met bij je passen bedoel ik niet dezelfde hobby's hebben, dezelfde muziek luisteren en ga maar door. Met 'bij elkaar passen' bedoel ik dat je elkaar neemt zoals je bent, dat je elkaar in zijn totaliteit accepteert, met goede en slechte kanten. Dat je daadwerkelijk om elkaar geeft en voor elkaar klaar staat, elkaar niet zomaar laat vallen.

    Probeer wat geduld te hebben, ondanks dat dat nog zo moeilijk kan zijn. Ik wil bhijna zeggen van: je moet nog 16 worden, maar er staat simpelweg geen leeftijd op. Probeer gewoon die focus op vriendschappen en een relatie eens te verleggen en ga opzoek naar andere dingen. Maak gewoon lol en doe de dingen die je graag doet. Er komen vanzelf wel mensen je leven binnenwandelen die het verdienen om jou als vriend te mogen hebben (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    BlackTree schreef:
    Dat was eigenlijk ook het gedeelte wat ik niet zo belangrijk vond. :P Maar meer dat komt wel goed enzo. Tsjah 15 volgende maand 16 ik weet dat het allemaal wel stom klinkt, Maar het voelt toch zeker niet minder erg als je zoveel mee maakt als ik nu. Ik snap zelf ook wel hoe dubiel ik nu klink maar goed.

    Ik zal hem ff goed editten zodat ik niet verkeerd begrepen wordt XD


    Je zit ook midden in de puber tijd. Al je hormonen gieren door je lijf en ik denk dat veel pubers last hebben van depressies etc. Heb er zelf ook behoorlijk last van gehad toen ik jou leeftijd had. Ben inmiddels bijna 19 dus ik heb gelukkig die periode al een tijdje afgesloten. En geloof me, ik dacht ook dat het nooit meer over zou gaan, maar hoe ouder je word, hoe wijzer. Je gaat anders over dingen denken en je gaat je van bepaalde dingen ook minder aantrekken.
    Het is een periode waar iedereen doorheen moet en bij de een is het heftiger dan bij de ander.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Ik dank u allen voor de lieve reactie's


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Britsanity schreef:


    genius


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Britsanity schreef:


    •*• Lululu •*•

    Dat is echt niet l leuk:S
    echte vrienden bestaan niet. Luister naar wat je gevoel zegt
    niet het komt goed bla bla


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Britsanity schreef:


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli