• Ik ben nu aan 't klooien met photoshop, maar ik zit vast.
    Het lukt me meerdere foto's te openen (dat was niet zo moeilijk), maar het lukt me niet om lagen te creëren. Ik krijg wel een nieuwe laag, maar het is niet de foto die ik wil. Het is gewoon een.. lege laag. Kan iemand me dit uitleggen? Desnoods voor me voordoen met teamviewer?

    Edit: Laat ik even duidelijker zijn: ik wil een gif maken. De juiste afbeeldingen heb ik, maar ik moet ze dus precies op elkaar layeren zodat ik er een animation van kan maken.

    Edit 2: new problem; het opslaan!

    [ bericht aangepast op 28 jan 2013 - 20:30 ]


    everything, in time

    Ik zou je best willen helpen Marleen, maar ik gebruik geen Photoshop. Sorry ;c


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Gimme a moment.
    Edit: oke, als ik t goed begrijp kun je het zo doen: open je eerste foto in je bestand (gewoon open: le picture) en druk vervolgens op file: place. Je zal zien dat de foto een kruis erin heeft. Dat houdt in dat ie geselecteerd is (ya could already know maar zeg t effe voor de zekerheid). Je kan dan de afmetingen veranderen.
    Als je een foto groter of kleiner wil hebben maar de verhoudingen hetzelfde wil houden, druk shift in terwijl je 'm groter of kleiner maakt en druk op enter. Zo niet, druk meteen enter.
    Herhaal t proces zo vaak als nodig is (vanaf file: place ed). Dan heb je een aantal lagen met zo'n vaak afgebroken hoekje.
    Rechterklik op die laag: rasterize layer. Dan kun je de foto naar believen bewerken en wordt het een gewone laag gevuld door de foto. Hope this helped :].

    Als je op meerdere lagen (foto's) dezelfde eigenschappen wil toepassen dan kun je de lagen mergen. Als je layers wil mergen (samenvoegen) tot een laag zou ik dit pas op het einde adviseren, als je bijna klaar bent tenzij je absoluut zeker weet dat je na die verandering niks meer wil wijzigen. Anders kun je foto's niet meer afzonderlijk aanpassen als je een dag later je bestand opent. Hatelijk D:. Voor lagen groeperen, doe je: shift en lagen aanklikken naar keuze: pijltje rechts in menu waar layers - channels - paths in staan aanklikken en 'new group from layers' aanvinken. Werkt overzichtelijker.
    Dus als je heel veel lagen hebt: groepeer ze :D. Is mijn advies.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2013 - 18:50 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik kan je wel helpen denk ik. Alleen ik snap je probleem niet helemaal..


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    ASTRONAUTx schreef:
    Ik kan je wel helpen denk ik. Alleen ik snap je probleem niet helemaal..


    Ik ben niet zo goed in uitleggen, sorry, haha. Ik heb nu allemaal slices open staan. Allemaal foto's dus. Deze foto's wil ik allemaal op elkaar hebben, lagen dus. Alleen als ik op 'new layer' klik, dan krijg ik gewoon een witte laag ipv mijn foto.
    Is het zo wel iets duidelijker? D: Alle foto's die ik achter elkaar open heb staan moeten dus layeren en dat doen ze niet.

    @Mitchell: is niet erg joh. Bedankt voor het wel willen helpen! ^^

    @Sam: take your time (:

    [ bericht aangepast op 28 jan 2013 - 18:39 ]


    everything, in time

    Sorreh, Mar. Ik snap er werkelijk geen ene fuck van. D:


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik suck in uitleggen...
    Ik heb photoshop geopend en gedaan wat ik normaal doe... ik heb twee bestanden (foto's) geopend. Ik heb de tweede geopende foto - die ik dus als nieuwe laag bij de eerst geopende foto wil hebben) en selecteer deze met de rectangular marquee tool. Ik neem aan dat je weet hoe deze tool werkt? Kwestie van in de ene hoek beginnen, op de muisknop drukken en naar de andere hoek trekken zodat de afbeelding volledig geselecteerd word. Klik op de afbeelding ter vergroting.



    Dan ga je naar Edit-Copy
    Ofwel gebruik je de CTRL-c knop om te kopieren.

    Daarna ga je naar het eerste bestand (of document waar je het plaatje in wilt hebben) en dan gebruik je CTRL-v om te plakken. Ofwel naar Edit-Paste. (Persoonlijk gebruik ik altijd ctr-v om te plakken, vind ik sneller ^_^)

    En dan zie je dat je ene plaatje op een nieuwe laag staat.
    Klik op het plaatje voor de vergroting.



    Ik suck in uitleggen, dus ik hoop dat het duidelijk genoeg is. Heb je nog vragen, mag je die altijd stellen. Zo kan je dus oneindig knippen en plakken met tientallen verschillende plaatjes.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2013 - 18:44 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Dankje! Ik heb even een edit toegevoegd, kan dit dan nog op dezelfde manier?


    everything, in time

    Ik weet niet precies hoe het zit met gifs maken, aangezien je hiermee met frames werkt. Ik heb alwel bestaande gifs in photoshop bewerkt, maar nooit van verschillende layers een gif (bewegend plaatje neem ik aan) gemaakt in photoshop zelf.

    Om een gif te maken moet je dus wel zorgen dat je de juiste tool hebt. Dit doe je door simpel Window - Animation te klikken. Verder ben ik dus een echte leek met gifs maken in photoshop en daarmee kan ik je niet bepaald verder helpen.

    Wat ik altijd heb gedaan is het volgende. Desbetreffende layers van een gifje frame voor frame bewerkt. Iedere frame als zelfstandig bestand (jpeg) opgeslagen en met een gif converter (kan ook online maar daar ligt niet mijn voorkeur) samengevoegd om er op die manier een gif van te maken. In deze heb ik alles wel eerst in één bestand en met layers gewerkt en dan telkens layer voor layer zichtbaar-niet zichtbaar gedaan en dan opgeslagen onder save as... zodat ik alle frames dus apart had, die wel overeen kwamen.

    Oude gifbewerking van Taylor Swift, voor een personage dat ik had op een oude rpg site. In dat vlakje deed ik dan via htlm codes ervoor zorgen dat er dan tekst stond ^_^

    [ bericht aangepast op 28 jan 2013 - 19:10 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    @Merrow
    Ik heb echt super veel aan je uitleg gehad! Bedankt! :3
    De gif heb ik, ik weet nu niet zo goed hoe ik hem op moet slaan. Heb al meerdere dingen geprobeerd en ik krijg het alleen als plaatje. No movement there. ;c


    everything, in time

    Normaal gezien moet je je gifbestand opslaan via Files - save for web and devices. Sla het natuurlijk wel op als een Gif bestandje en dan moet het normaal gezien gewoon doen zoals het moet.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Normaal gezien moet je je gifbestand opslaan via Files - save for web and devices. Sla het natuurlijk wel op als een Gif bestandje en dan moet het normaal gezien gewoon doen zoals het moet.


    Ja dat eerste had ik ook gevonden, maar bij Files staat bij mij nergens safe for web and devices. D;


    everything, in time

    Dat is raar... heb je een oude photoshop versie?
    Dan kan het zijn dat het enkel heet 'save as web'...
    Je kan evt ook nog alt - shift - ctrl - s proberen. Bij mij is dat dus de versimpeltoets om er eveneens te geraken.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Anguish schreef:
    (...)

    Ja dat eerste had ik ook gevonden, maar bij Files staat bij mij nergens safe for web and devices. D;

    Als het goed is moet dat hier staan...


    En anders; probeer eens crl + alt + shift + s ;o


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Als ik dat doe kom ik gelijk in het opslaan vak, waar alleen
    'HTML and images (.html)
    Images only (.png)
    HTML only (.html)' staat. Als ik dan ergens op costum klik, krijg ik dit menu:

    oh fu nvm, die foto komt later wel, moet eerst naar school. xd


    everything, in time

    Anguish schreef:
    Als ik dat doe kom ik gelijk in het opslaan vak, waar alleen
    'HTML and images (.html)
    Images only (.png)
    HTML only (.html)' staat. Als ik dan ergens op costum klik, krijg ik dit menu:

    oh fu nvm, die foto komt later wel, moet eerst naar school. xd

    Zou je misschien een screenshot kunnen maken? ;o


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo