• Mijn suggestie is dat je zelf je eigen CSS code kunt invoeren bij de Template's. Zo kun je zelf (makkelijk) een template maken en scheelt het jou (Rutger), een heleboel werk om al die functies / opties / mogelijkheden te maken. Verder betekent dat, dat programma's zoals Stylish niet meer nodig zijn en iedereen makkelijk zelf dingen kan maken.

    Wat vinden jullie?

    EDIT: Zou het zover komen zal ik weer zoiets beginnen als Stylish, zodat iedereen zijn of haar code kan delen met de rest en mensen die er niks van snappen verzoeken kunnen doen of al gemaakte template's kunnen kopiëren en plakken..
    Verder zal ik een handleiding maken over hoe je de CSS code's van Quizlet vind en hoe je het kunt aanpassen.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2013 - 9:49 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Hoe ingewikkeld is dat voor "programmering-noobs" zoals ik?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Chocobo schreef:
    Hoe ingewikkeld is dat voor "programmering-noobs" zoals ik?

    Hmmm, het is niet zo heel moeilijk op zich, je moet het alleen eventjes doorhebben.

    Voorbeeldje:
    Laten we eens kijken naar de "Plaats Reactie"-button.. Misschien vind je de kleur niet mooi of is het lettertype niet mooi, het stoort je tenminste. Nou dan kun je dat met zo'n CSS Template heel makkelijk aanpassen.

    .button.color, input[type="button"] {
    background-color: #72B626;
    }

    Dat is wat Quizlet op dit moment gebruikt voor de groene "Plaats Reactie"-button. Hoe ik hieraan kom leg ik wel uit als het ook echt komt. Dan ga ik wel een hele handleiding maken en alles.

    Nou goed, ik hou het simple, het stukje ".button.color, input[type="button"]" zoekt naar iets met het type "button" (Wat die knop is) en naar iets wat "button color" heet (In css, moet je de spatie met een punt vervangen).

    Zodra hij dat heeft gevonden, veranderd hij de "background-color", de achtergrond kleur dus, naar "#72B626" dat is een bepaalde kleur groen in HEX code (er staan duizenden lijsten online met welke HEX waarde, welke kleur is. Maak je daar maar niet druk om).

    Als we die nu zwart willen hebben doe je gewoon dit:

    .button.color, input[type="button"] {
    background-color: #000000;
    }


    Of nog makkelijker (maar helaas werkt dit niet bij alle kleuren):

    .button.color, input[type="button"] {
    background-color: black;
    }


    Hopelijk maakt deze snelle uitleg het een beetje duidelijk.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2013 - 22:49 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Whieee dit doet me herinneren aan het feit dat ik mijn theme op tumblr eens drastisch moet aanpassen en weer wat in de HTML moet gaan rotzooien. ;a


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Everdeen schreef:
    Whieee dit doet me herinneren aan het feit dat ik mijn theme op tumblr eens drastisch moet aanpassen en weer wat in de HTML moet gaan rotzooien. ;a

    Lijkt je dat niet leuk om hier te doen? Zodat je alles lekker krijgt zoals jij het wilt? :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Lijkt je dat niet leuk om hier te doen? Zodat je alles lekker krijgt zoals jij het wilt? :Y)

    Oh ik was vergeten te melden dat ik voor was. Maar dan vind ik wel dat de optie moet open blijven zoals het nu is. Want niet iedereen kan html codering en zo.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Maar eh kan iedereen dan een CSS-bestandje aanpassen of maken en die linken? Hoe zit dat?


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Everdeen schreef:
    (...)
    Oh ik was vergeten te melden dat ik voor was. Maar dan vind ik wel dat de optie moet open blijven zoals het nu is. Want niet iedereen kan html codering en zo.

    Ja, zoals dit, beide dan. :3
    Ik bijvoorbeeld ben echt een ei met html codes.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Everdeen schreef:
    (...)
    Oh ik was vergeten te melden dat ik voor was. Maar dan vind ik wel dat de optie moet open blijven zoals het nu is. Want niet iedereen kan html codering en zo.

    Helemaal mee eens. En het is CSS, geen HTML :x HTML zou niet zo handig zijn, hoewel, valt mee eigenlijk, maar alsnog. CSS is veiliger dan HTML.

    Odina schreef:
    Maar eh kan iedereen dan een CSS-bestandje aanpassen of maken en die linken? Hoe zit dat?

    Ik gok op een invoer vak waar jij gewoon je eigen CSS in schrijft en dat opgeslagen word, ergens op de webserver. Als je dan een pagina opent controleert de webserver of jij een aangepast CSS bestand hebt (wat het nu toch al doet voor de templates). Als dat zo is laadt hij deze en zie jij je eigen CSS template.

    Zou het zover komen zal ik weer zoiets beginnen als Stylish, zodat iedereen zijn of haar code kan delen met de rest en mensen die er niks van snappen requests kunnen doen of al gemaakte template's kunnen gebruiken.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2013 - 23:06 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik ben voor!


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik vind het wel handig, maar is dat niet heel erg veel werk om voor te bereiden?


    The odds are néver in our favor.

    Knight schreef:
    Ik vind het wel handig, maar is dat niet heel erg veel werk om voor te bereiden?

    Het zou precies hetzelfde zijn als nu. Alleen in plaats van dat je een al gemaakte template kiest, heb je een vakje om je eigen code in te vullen.
    Nu word de CSS die je hebt gekozen opgeslagen en aan je account verbonden zodat die altijd opent waar je hem geactiveerd hebt. Dat zou ook gebeuren als je zelf template's kon maken met CSS.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2013 - 8:48 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik ben voor, maar dan zal ik wel hulp nodig hebben. Ik ben slecht in programmeren, ik kan het überhaupt niet eigenlijk :'D


    26 - 02 - '16

    Dat zal succesvol bij mij worden :'D


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Devourer schreef:
    Ik ben voor, maar dan zal ik wel hulp nodig hebben. Ik ben slecht in programmeren, ik kan het überhaupt niet eigenlijk :'D

    Lees mijn "EDIT" eventjes. Zou dit er echt komen, dan zal ik een handleiding maken voor / over CSS en hoe je dat bij Quizlet in elkaar zit. En er zal een Topic komen waarin er allemaal thema's komen te staan waarvan je de CSS code kunt kopiëren en plakken.

    Boira schreef:
    Dat zal succesvol bij mij worden :'D

    Ik ben bereid om iedereen te helpen :Y)

    [ bericht aangepast op 29 jan 2013 - 9:46 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Lees mijn "EDIT" eventjes. Zou dit er echt komen, dan zal ik een handleiding maken voor / over CSS en hoe je dat bij Quizlet in elkaar zit. En er zal een Topic komen waarin er allemaal thema's komen te staan waarvan je de CSS code kunt kopiëren en plakken.


    Oh, dat vind ik wel handig c:


    26 - 02 - '16