• Ik kijk op dit moment in een heel weerwar allerlei anime door elkaar. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een anime die ik in een keer kan uit kijken. Ik heb al best veel shojo gezien en kijk ook wel anime met actie erin. Dus als jullie suggesties hebben. Noem alles wat je kunt verzinnen maar op, maakt niet uit welk genre trouwens, maar ik ben niet zo gek van eechi.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2013 - 9:42 ]


    Don't be afraid, just be yourself

    Welp, looks like I have to take some time for this one. Ik ga heel wat opnoemen, ik maak het bold welke ik al gezien heb / aan het kijken ben. Alles wat rood is is ecchi.
    Death Note
    Lucky Star
    Highschool of the Dead
    Higurashi No Naku Koro Ni
    Angel Beats!

    Hetalia
    Sword Art Online
    K Project
    Accel World
    Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Brotherhood
    Clannad
    Clannad After Story
    Korewa Zombie Desuka?

    Seikon no Qwaser (gedropt due to ecchi)
    Pandora
    Pandora Hearts
    Fruit Basket
    Naruto
    Soul Eater
    Fairy Tail
    Ao no Exorcist

    Bleach
    One Piece
    Deadman Wonderland
    Mirai Nikki

    Shiki
    Hellsing
    Baka to Test to Shoukanjuu
    Senko no Night Raid
    Folktales from Japan
    Ben-to
    Gintama
    Amnesia
    Durarara!!

    Katekyo Hitman Reborn!
    Heroman
    Dragon Ball Z
    Kurokoshi II
    Ookami Kakushi
    Kamisama Hajimemashite
    Sayonara Zetsubou Sensei
    Detective Conan
    Kuroshitsuji

    Dit is het enige wat ik er zonder hulp van internet uit krijg. Succes :3

    [ bericht aangepast op 21 feb 2013 - 20:32 ]

    Rosario+Vampire en Kimi Ni Todoke vind ik geweldig, keilief, alleen heeft Rosario+Vampire wel heel wat ecchi, Hellsing is ook echt geweldig :'D


    Let it come and let it be

    die nieuwe
    amnesia


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Met actie:
    Phantom ~ Requiem for the phantom
    Deadman Wonderland
    Fairy Tail
    Full metal Alchemist
    Code Geass (+R2)

    Shoujo:
    Say I Love You
    Kimi ni Todoke (1+2)
    Amnesia
    Brave 10
    Boku x Inu SS
    Tonari no Kaibutsu


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    • Junjou Romantica
    • Tenjou Tenge
    • Skip Beat!
    • 07-Ghost
    • Black Lagoon


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Mensen die Alchemy gebruiken richten zich niet op het bovennatuurlijke, want daar geloven ze niet in. Hoe en waarom het werkt boeit de meeste Alchemisten ook niet. Zolang het maar werkt.
    Alchemie in FMA is het manipuleren van iets door de vorm of de energie ervan te veranderen in iets anders. Dit door middel van een transmutatie cirkel of, als je de "The Gate of Truth" hebt gezien, door in je handen te klappen. Daarbij komt ook nog dat men zich bewust moet zijn van wat men doet.
    De energie wordt JUIST uit een het voorwerp gehaald dat getransmuteerd wordt. Dat is het hele gedoe met Equivalent Exchange.

    Dus nee, ik vind niet dat het onder Magie hoort. Over het Alternative Reality gedoe geef ik je gelijk.


    SPOILER VOOR FMA BELOW

    (dit forum heeft spoiler tags nodig...anyway)

    Hoenheim legt juist uit aan Ed dat hun idee van hoe Alchemie werkt niet klopt. Hij verteld hun dat louter de grondstoffen niet genoeg zijn, en dat er energie nodig is voor de transmutatie...maar waar komt die vandaan? Het antwoord; onze wereld, aan de andere kant van de poort. De levensenergie van onze doden levert de benodigde energie voor de transmutatie.

    Dit is energie manipulatie op een vergevorderd niveau. Het is een combinatie tussen de kunst die wij verstaan als alchemie (Equivalent Exchange) en Magie.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Fruit Basket
    Genres: Comedy, Drama, Fantasy, Romance, Shoujo, Slice of Life
    K-On! + K-On!!
    Genres: Comedy, Music, School, Slice of Life
    Kimi ni todoke 1+2
    Genres: Romance, School, Shoujo
    Kokoro Connect (Michi Random)
    Genres: Comedy, Drama, Romance, School, Slice of Life, Supernatural


    Love You >3<

    Blazerer schreef:
    (...)

    SPOILER VOOR FMA BELOW

    (dit forum heeft spoiler tags nodig...anyway)

    Hoenheim legt juist uit aan Ed dat hun idee van hoe Alchemie werkt niet klopt. Hij verteld hun dat louter de grondstoffen niet genoeg zijn, en dat er energie nodig is voor de transmutatie...maar waar komt die vandaan? Het antwoord; onze wereld, aan de andere kant van de poort. De levensenergie van onze doden levert de benodigde energie voor de transmutatie.

    Dit is energie manipulatie op een vergevorderd niveau. Het is een combinatie tussen de kunst die wij verstaan als alchemie (Equivalent Exchange) en Magie.

    Hmm, ik vond FMA uitleg bullcrap ;p
    Dit doordat de FMA:B uitleg logischer was. In FMA:B word de energie van tektonische verschuivingen gebruikt (waarbij bij Alkahestry geloofde in "The Dragon's Pulse". Zij zien de hele wereld als een levend organisme en ontnemen daar energie van en gebruiken deze weer.) Zo hoeft er geen aparte energie stroom te zijn, behalve die die er altijd is / was en zal zijn.

    En ik ben er mee eens dat het forum Spoilers tags nodig heeft.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Hmm, ik vond FMA uitleg bullcrap ;p
    Dit doordat de FMA:B uitleg logischer was. In FMA:B word de energie van tektonische verschuivingen gebruikt (waarbij bij Alkahestry geloofde in "The Dragon's Pulse". Zij zien de hele wereld als een levend organisme en ontnemen daar energie van en gebruiken deze weer.) Zo hoeft er geen aparte energie stroom te zijn, behalve die die er altijd is / was en zal zijn.

    En ik ben er mee eens dat het forum Spoilers tags nodig heeft.

    Op een bepaalde manier snijdt de theorie van FMA wel hout. Wat is de ziel? Wat is de vonk van het leven? Volgens de Dragon's pulse theorie zou menselijke transmutatie gewoon mogelijk moeten zijn daar de energie vanuit de wereld zelf komt. Volgens de FMA theorie komt de energie van de transmutatie (en dus de 'vonk' van het leven) vanachter de poort. Het probleem zit m erin dat je de poort niet zomaar kan openen daar jij je eigen leven al offert om de poort te openen.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Blazerer schreef:
    (...)
    Op een bepaalde manier snijdt de theorie van FMA wel hout. Wat is de ziel? Wat is de vonk van het leven? Volgens de Dragon's pulse theorie zou menselijke transmutatie gewoon mogelijk moeten zijn daar de energie vanuit de wereld zelf komt. Volgens de FMA theorie komt de energie van de transmutatie (en dus de 'vonk' van het leven) vanachter de poort. Het probleem zit m erin dat je de poort niet zomaar kan openen daar jij je eigen leven al offert om de poort te openen.

    Pffft, beetje moeilijk om FMA en FMA:B met elkaar te gaan vergelijken op zulke diepe dingen. Daarvoor zal ik de hele anime nog eens moeten gaan kijken. Zowel FMA en FMA:B.
    Maar ik moet wel zeggen dat Alkahestry bedoeld is voor hellende dingen is bedoeld en is over het algemeen minder deconstructief bedoeld dan de "gewone" Alchemie in Amestrian. Helaas is er heel heel weinig informatie te vinden over Alkahestery, maar ik gok, aan de hand van wat ik gezien heb, dat het tot leven wekken / weer levend maken van mensen net zo onmogelijk is als de "gewone" Alchemy. Anders zou Hohenheim (die heeft geholpen met het ontstaan van Alkahestery) daar wel iets over gezegd hebben tegen Edward en Alphonse.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Combustible schreef:
    Rosario+Vampire en Kimi Ni Todoke vind ik geweldig, keilief, alleen heeft Rosario+Vampire wel heel wat ecchi, Hellsing is ook echt geweldig :'D


    Die eerst is al dikke ecchi, het enige wat de topicstarter niet wilde.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Pffft, beetje moeilijk om FMA en FMA:B met elkaar te gaan vergelijken op zulke diepe dingen. Daarvoor zal ik de hele anime nog eens moeten gaan kijken. Zowel FMA en FMA:B.
    Maar ik moet wel zeggen dat Alkahestry bedoeld is voor hellende dingen is bedoeld en is over het algemeen minder deconstructief bedoeld dan de "gewone" Alchemie in Amestrian. Helaas is er heel heel weinig informatie te vinden over Alkahestery, maar ik gok, aan de hand van wat ik gezien heb, dat het tot leven wekken / weer levend maken van mensen net zo onmogelijk is als de "gewone" Alchemy. Anders zou Hohenheim (die heeft geholpen met het ontstaan van Alkahestery) daar wel iets over gezegd hebben tegen Edward en Alphonse.


    Precies. Mijn punt was eerder dat louter volgens de theorie zou het mogelijk moeten zijn. Het kan niet, natuurlijk. Tevens omdat de hele serie dan op z'n kop zou staan, maar de theorie zelf limiteert niet het gebruik van menselijke transmutatie, noch kan ik mij niet herinneren dat er ergens wordt uitgelegd hoe het komt dat deze uitzondering bestaat.

    Ik vrees alleen dat we enigszins zijn weggedreven van het onderwerp van dit topic. <.< Een zeer interessante conversatie niettemin.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2013 - 19:26 ]


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Blazerer schreef:
    (...)

    Precies. Mijn punt was eerder dat louter volgens de theorie zou het mogelijk moeten zijn. Het kan niet, natuurlijk. Tevens omdat de hele serie dan op z'n kop zou staan, maar de theorie zelf limiteert niet het gebruik van menselijke transmutatie, noch kan ik mij niet herinneren dat er ergens wordt uitgelegd hoe het komt dat deze uitzondering bestaat.

    Ik vrees alleen dat we enigszins zijn weggedreven van het onderwerp van dit topic. <.< Een zeer interessante conversatie niettemin.

    Nou, in FMA:B kun je geen "dolls" tot leven wekken of mensen van de dood terughalen, doordat de energie die daarvoor nodig is zo groot zou zijn, dat je jezelf erbij vermoord en anders heel erg verminkt. Dit ligt er natuurlijk ook aan hoeveel energie je te bieden hebt en hoeveel energie de persoon nodig zou hebben.
    Daarom verlangt man ook zo erg naar de "Philosopher's Stone", die enorme hoeveelheden energie bevat. En je weet vast wel waar die energie vandaan komt.

    Juist, door het leven van veel levende mensen op te offeren. Hoe meer, hoe groter en beter de steen wordt en hoe langer hij gebruikt kan worden (Wat logisch is)

    De "Philosopher's Stone" betaald als ware het gedeelte dat jij niet kan geven bij de "Equivalent Exchange".

    En ik ben het met je eens. Zeker interessant.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2013 - 21:19 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Our prayers have been answered. We hebben spoiler tags. Heuj.

    Dragneel schreef:
    Our prayers have been answered. We hebben spoiler tags. Heuj.

    Heb meteen mijn bericht aangepast :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.