• Het is weer zover.
    Ik moet weer naar de kapper.

    Mijn haar komt nu tot ongeveer 6 cm onder mijn schouders, het is dus halflang. Ik heb het een tijdje gespaard omdat ik het lang wilde, maar begin nu toch weer te twijfelen.
    Mijn vader loopt te zeiken dat hij mijn lange haren overal vind en ik kan hem geen ongelijk geven en mijn moeder zegt dat ze mijn haar korter leuk vond, omdat het lange haar me "lijzig" maakt. Ik had een lange bob, tot iets boven mijn schouders. Het stond me echt goed, maar het is gewoon niet handig. Ik hockey, en werk sinds kort als vakkenvuller. Mijn haar is heel donkerbuin en krult een klein beetje, en ik heb géén idee wat ik moet doen. Ook zegt mama dat ieder meisje lang haar heeft en dat we allemaal ''een gezicht" zijn. Ik snap wat ze bedoeld, maargoed. Ik ben echt gehecht aan mijn lange haren, om het even bijeen te graaien en er een knot of staart van te maken.

    Wat denken jullie? Lang haar houden, of toch maar gaan voor een frisse, iets meer uitdagende bob. Als je wil weten hoe iik eruit zie (gezichtsvorm) dan moet je maar even naar mijn fotoalbum gaan (: Ik waardeer jullie mening heel erg.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2013 - 18:35 ]


    Miep

    Ik zou voor lang gaan.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Als je zelf zegt dat de bob je beter stond, zou ik daar voor gaan... Ook nu het weer zomer wordt (oké, dat duurt nog even, maar toch) is kort haar denk ik leuker/fijner (:


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Liberacorpus schreef:
    Als je zelf zegt dat de bob je beter stond, zou ik daar voor gaan... Ook nu het weer zomer wordt (oké, dat duurt nog even, maar toch) is kort haar denk ik leuker/fijner (:

    Maar aan de andere kant...
    Als je lang haar hebt, kan je er enorm leuke kapsels mee maken die echt leuk zijn in de zomer.
    Je kan er echt verschillende kanten mee op en als je kort haar hebt, moet je al haarextensions gaan kopen.:Y)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gipsy schreef:
    (...)
    Maar aan de andere kant...
    Als je lang haar hebt, kan je er enorm leuke kapsels mee maken die echt leuk zijn in de zomer.
    Je kan er echt verschillende kanten mee op en als je kort haar hebt, moet je al haarextensions gaan kopen.:Y)

    Daar heb je gelijk in... Maar ik weet van mezelf dat ik mezelf dit heel lang voorgehouden heb en hierdoor heel lang lang haar gehouden heb, terwijl ik er eigenlijk toch niks mee deed... Maar ik denk dat dit per persoon verschilt.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Hahahaha.
    Dit is dus serieus wat ik dus heb. De afwegingen... Het groeit wel weer aan, maarja. Ik heb er altijd moeite mee het af te laten knippen.


    Miep

    Je met je haar niet gaan knippen, omdat je ouders dat willen. Als jij je haar lang wilt houden, moet je dat doen. Lang haar is praktischer, omdat je het zo op zolder kan gooien. Je korte haar staat misschien beter. Kies voor wat JIJ wilt en niet voor wat anderen vinden dat je moet doen. Het is jouw haar.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Je moet het helemaal zelf weten. Ik heb er een poosje geleden 23 cm af laten knippen. ^^


    Bad decisions make good stories.

    Junns schreef:
    Je met je haar niet gaan knippen, omdat je ouders dat willen. Als jij je haar lang wilt houden, moet je dat doen. Lang haar is praktischer, omdat je het zo op zolder kan gooien. Je korte haar staat misschien beter. Kies voor wat JIJ wilt en niet voor wat anderen vinden dat je moet doen. Het is jouw haar.


    ars moriendi

    Anarose schreef:
    Je moet het helemaal zelf weten. Ik heb er een poosje geleden 23 cm af laten knippen. ^^


    23 cm? Dat is echt heel veel. Hoe lang was het?


    Miep

    Oke, over het vinden van lange haren: probeer er tijdens het borstelen voor zorgen dat je zo veel mogelijk haar vangt en het in de prullenbak doet. Geloof me, dit scheelt. Je zou zelfs kunnen overwegen dit een keertje extra op een dag te doen, als je haar ertegen kan, tenminste.

    Daarnaast: ik geef je moeder gelijk, ga voor het kortere kapsel. Het is superleuk en goed voor je om je als individu te kunnen presenteren. Je zegt het ook zelf al: het staat je leuker. Dat het wat minder praktisch is, daar zijn wel weer oplossingen voor, toch? :)

    Ik ben benieuwd wat het gaat worden...


    Does the mirror see the same as the heart?

    SermenaRiver schreef:
    Het is superleuk en goed voor je om je als individu te kunnen presenteren. Je zegt het ook zelf al:

    Ik wist niet dat je alleen met een kort kapsel jezelf als individu kunt presenteren.


    ars moriendi