• MI6: de Britse geheime dienst.
    De organisatie die in de schaduwen werkt om Groot Britanië veilig te houden voor al haar inwoonders. Het bestaat uit tecnici, sluipschutters en geheim agenten. MI6 wordt geleid door M met strakke hand. Van M krijgt iedere geheim agent zijn of haar opdrachten en zij maakt ook de belangrijkste beslissingen. Q is de baas van alle technische snufjes en zit eigenlijk altijd in zijn 'nerd cave' nieuwe dingen uit te vinden en dingen te hacken.


    Personages:
    - Benjamin Daniel Quinn 'Q' - Sylvesti
    - Curlies
    - Elena Harrison '009' - ForbesBrooks
    - Merida Freya Krayev '008' - Seaver
    - Audrey Zoe O'Brian '007' - Venetre
    - Sam Jackson Wayland '004' - Tolkien
    - Chase Jake Almeida - Venetre
    - Jared Flynn Thomas 'Ross Flee' - MindBreaker
    - Flynn Connor Cameron '001' - MindBreaker
    - Isiz Laine Fairchild - Gamgee
    - Jillian Morgan 'M' - Sylvesti


    rollentopic


    Regels:
    - Minimaal 5 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2013 - 16:04 ]


    Bowties were never Cooler

    [Kay, wil jij haar sturen? ^^]


    help

    [oke, komt eraan, ik ga even eten ben zo terug ;)]


    Het orakel van Delphi.

    Audrey Zoë O'Brian

    Met een goed humeur liep ik het kantoor in. Alles wat ik voor vandaag had moeten doen had ik op tijd af, waardoor ik gister extra tijd voor mezelf had gehad. Ik liep naar mijn bureau om daar mijn computer aan te zetten en alles klaar te zetten. Ik typete mijn computer wachtwoord in en wachtte geduldig tot hij was opgestart. Vanuit mijn ooghoek zag ik Jack aan zijn bureau zitten. Ik zwaaide even maar hij was volledig gefocust op iets voor zich. Ik haalde mijn schouders op en begon wat dingen in te voerin in mijn computer. Na een kwartier stond ik op en liep ik naar Jack toe.
    'Weer is te laat met het inleveren van je dossier?' Vraag ik met een grijns op mijn gezicht.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2013 - 18:42 ]


    Het orakel van Delphi.

    Sam Jackson Wayland.
    Jack schrok op van zijn werk wanneer hij Audrey's stem hoorde. Hij draaide zich nonchalant om.
    "Weer eens te laat met het inleveren van je dossier?" vroeg ze met een grijns op haar gezicht. Jack keek haar emotieloos aan en trok dat uiteindelijk een wenkbrauw op.
    "Ik ben niet te laat. Jillian zet de inleveringsdatum gewoon te vroeg," zei hij droog. Hij draaide zich weer om en stopte de papieren in een mapje. Al fluitend liep hij naar Jillians kantoor en schoof het mapje door de gleuf van haar postvak. Hij had er een post-it opgeplakt met een verontschuldiging en een smiley.
    Verveeld liet Jack zich weer op zijn bureaustoel vallen en begon lusteloos met een potlood te spelen. Hij verveelde zich altijd dood op het kantoor. Hij bracht er meestal de dag door met Facebook. Aangezien Jack een meester was in achteloos doen, geweldig snelle reflexen, een goed gehoor en een scherpe blik had, was er bijna niemand in het kantoor die wist dat hij eigenlijk enorm lui was in de administratie.
    Wat zat hij hier ook te doen? Jack, OO4, getraind als sluipschutter en uiteindelijk gepromoveerd tot veldagent? Kantoorleven was niets voor hem. Dat was ook precies waarom hij met de opleiding begonnen was. En hij hield van de adrenaline, natuurlijk. Hij was praktisch een adrenaline-junkie. Niet dat hij roekeloze dingen zou doen, maar toch...


    help

    Audrey Zoë O'Brian

    "Ik ben niet te laat. Jillian zet de inleveringsdatum gewoon te vroeg." Zegt Jack nonchalant. Ik lach even en kijk hem dan na. Hij loopt naar Jillians kantoor om het dossier in haar postvak te schuiven. Ik loop ook naar Jillians kantoor, ik heb een opdracht nodig, ik heb geen zin om weer de hele dag achter mijn computer door te brengen. En als Jillian geen opdrachten komt brengen, kom ik wel naar haar toe. Want zo simpel is het toch? Ik kijk op me mobiel en zie dat het vroeg in de ochtend is. Als ik voor Jillians kantoordeur sta klop ik drie keer erop. Normaal zou ik dat nooit doen en gewoon binnenstormen, maar Jillian was koud. IJskoud. Ze toont bijna geen emotie's en dat is iets wat mij afschrikt.


    Het orakel van Delphi.

    Benjamin Daniel Quinn
    Ik zuchtte licht toen hij zei dat hij eraan kwam. "Is goed. Dan zie ik je zo." Ik hing op en ging rustig verder met rampvermindering. Hopelijk zelfs rampvoorkoming. Ik knikte net op de laatste knop om zijn sporen door een laatste check te halen om te kijken of ze echt profesioneel gewist waren toen ik een klop hoorde. Ik tilde mijn voeten van mijn buro en zette de laptop erop terug. "Binnen" Het zou Chase wel zijn. De glazen deur en wanden hielpen ook mee. Ik kon wel naar buiten kijken maar zij niet naar binnen. Dat was soms wel handig. Ik draaide mijn rug naar hem toe om mijn laptop met de twee grote schermen achter mijn buro te verbinden en de website erop te projecteren die hij had proberen te hacken gister avond. "Ga zitten, Chase."Ik ging op mijn beurt op mijn stoel zitten. "Herken je de website op het scherm achter me?"


    Bowties were never Cooler

    Chase Jake Almeida

    "Ga zitten, Chase." Zegt Q. Vlug ga ik op de stoel zitten. "Herken je de website op het scherm achter me?"
    Fuck. Even sla ik mijn hand voor me mond. "Ja, maar ik kan het uitleggen"' Zeg ik snel.
    "Kijk euh, gister was ik wat sites aan het hacken maar ik was in slaap gevallen en sorry." Ratel ik snel. Chase, je hebt het nu verpest. Dit gaat je je baan kosten. Ik moet niet paniekeren, dit is precies waarom ik geen veldwerk doe.
    Ookal zijn Q en ik even oud, hij heeft jaren meer ervaring dan mij. Ik haal mijn hand over mijn hoofd en kijk Q aan.


    Het orakel van Delphi.

    Benjamin Daniel Quinn
    Ik zie dat Chase de website herkent aan de paniek in zijn ogen en het feit dat hij zijn handen voor zijn mond sloeg. Ik glimlach even als hij zegt dat hij het kan uitleggen. "Toe dan maar, Almeida." Ik blijf vriendelijk. Ik neem een slok van mijn nu bijna lege beker warme chocolademelk. Hij ratelt als een gekke. Hij is duidelijk over de rooie en in paniek. Maar goed dat hij geen agent was maar een techie, waardoor ik nog rotzooi kon opruimen zonder dat er doden vielen. "Rustig maar, Chase. Ik heb je sporen gewist. Probeer alleen ook als je thuis al hackt met elke stap die je zet de vorige uit te wissen en als dat niet lukt, zelfs al is het halverwege en heel spannend, stop er mee. Je wilt niet dat een veinad je na weet te tracken en je hoofd op zijn muur spijkert." Ik haalde een hand door mijn haar.


    Bowties were never Cooler

    Chase Jake Almeida

    "Rustig maar, Chase. Ik heb je sporen gewist. Probeer alleen ook als je thuis al hackt met elke stap die je zet de vorige uit te wissen en als dat niet lukt, zelfs al is het halverwege en heel spannend, stop er mee. Je wilt niet dat een veinad je na weet te tracken en je hoofd op zijn muur spijkert." Zegt hij.
    'Thanks, ik let volgende keer wel beter op.' Mompel ik. Ik sta op en verlaat het kantoortje van Q. Dat was een blunder. Maargoed, ik ben niet gespecialeerd in hacken. Vooral in traceren en bestanden ontcijferen. Ik loop terug naar mijn bureau. Ik schrijf wat dingen op en begin dorst te krijgen. Ik pak mijn leren jack en loop naar de uitgang, waar ik mijn pasje tevoorschijn tover en de deur uitloop. Ik had wel even een pauze verdiend. Daarbij houd ik meer van Starbucks koffie, dan van die slappe koffie van onze kantoor. Ik loop de Starbucks binnen bestel een random koffie. Ik betaal, en loop weer terug naar kantoor.


    Het orakel van Delphi.

    Jillian Morgan
    Ik was al vroeg op kantoor. Nadat ik een kop thee had gehaalt was ik de cellen gaan inspecteren en de afdelingen om te kijken of alles er een beetje netjes bij lag. Ik liep daarna naar mijn postvak, waar ik eindelijk Jack's papierwinkel vond. Ik was wel gewend dat hij het te laat inleverde, maar ja. Als het papierwerk van de vorige niet was ingelevert kreeg je geen nieuwe missie of opdracht. Toen ik mijn kantoor in wilde lopen zag ik Audrey staan. Ik passeerde haar en ging haar voor het kantoor in. "Ga zitten 007" zei ik terwijl ik ook plaats nam. Mijn thee was bijna op, dus dat zou ik zo weer moeten gaan halen. "Hoe ging je vorige missie?" vroeg ik aan haar. Onder dat ik haar andwoord afwachtte legde ik Jack's rapport op een stapel andere rapporten en begon in een tweede stapel te zoeken naar haar nieuwe opdracht. Ik vond het rapport en zag welke sticky note ik erop had geplakt: 2 agenten, m+v. Ik klapte het open en keek er zelf even in. Ja, deze zou ze prima kunnen uitvoeren. Samen met ofwel Flynn ofwel Jack.


    Bowties were never Cooler

    Audrey Zoë O'Brian

    Net als ik wil kloppen op de deur, passeert Jillian me. "Ga zitten 007." Zegt ze met haar monotone stem. Ik doe wat ze zegt en ga op het meubelstuk zitten.
    "Hoe ging je vorige missie?" Vraagt ze. Peinzend denk ik na over mijn vorige missie. "Goed, ondanks wat tegenslagen." Antwoord ik. Ik had mijn verslag al een paar dagen geleden ingeleverd en daar stond het uitgebreid in verteld. Jillian pakt een rapport en kijkt er even in. "Heb je een nieuwe missie voor me?" Vraag ik nieuwsgierig.


    Het orakel van Delphi.

    Jillian Morgan
    Ik schonk haar een schammel glimlachje. "Mooi zo." Ik bladerde nog wat tussen mijn papieren. Misschien nog een andere missie? Dat was opzich ook te doen. Maar dan morst een andere agent deze overnemen. "Wil je alleen of samen?" Ik had nog wel een andere, maar deze had zeker prioriteit. Over 4 dagen was namelijk het congress weer de stad uit en dan waren we te laat. Ik legde de papieren weer netjes neer. De twee mogelijke dossiers voor me neer. Ik duwde een ontsnapt plukje terug achter mijn oor. Stom plukje. Ik keek even naar de bruine mappen die overal in nette stapels op mijn buro lagen. Nu kon ik alles gaan invoeren. Misschien kreeg ik alles vandaag wel af. Het zal wel, maar het was wel handig. Dan had ik misschien morgen een rustige dag.


    Bowties were never Cooler

    Audrey Zoë O'Brian

    "Wil je alleen of samen?" Vroeg ze. Dat maakte mij niet zoveel uit, maar toch. "Doe maar samen." Antwoord ik dan. Ik kijk even rond, een net kantoor. Op haar bureau liggen veel mappen. Maarja, ze is de baas. Dan heb je ook veel werk te doen. "Ja, samen, dat vindt ik handiger." Herhaal ik dan. Het kantoor is netjes ingericht. Ik knak mijn vingers even, dat doe ik vaker, het is een soort van tik. Alleen wordt ik er zelf gek van.


    Het orakel van Delphi.

    Jillian Morgan
    Ik keek naar haar. Het alleen dossier verdween weer in de opdrachten stapel. Ik klapte de andere map open. "Okay dan. Ik wil dat jij en 001 of 004 een meisjeshandel oprollen. Onze inlichtingen hebben woord opgevangen van een congress voor handelaren in de grote hal van het hotel in de maffia wijken van Manchester. Jullie gaan undercover. De verdere informatie en aliassen staan in de map. Ook valse paspoorten voor de jongen die je mee wilt en jij zelf natuurlijk." Ik deed de map dicht en schoof hem naar haar toe. "De kamer is gereserveert onder de naam Jameson. Q heeft jullie gadgets en Chase kan de laatste hand leggen aan de paspoorten. "Dus wie wil je mee?" Ik liet de keus bij haar.


    Bowties were never Cooler

    Audrey Zoë O'Brian

    Nadat ik dat gezegd heb legt Jillian èèn map weg en opent ze de andere. "Okay dan. Ik wil dat jij en 001 of 004 een meisjeshandel oprollen. Onze inlichtingen hebben woord opgevangen van een congress voor handelaren in de grote hal van het hotel in de maffia wijken van Manchester. Jullie gaan undercover. De verdere informatie en aliassen staan in de map. Ook valse paspoorten voor de jongen die je mee wilt en jij zelf natuurlijk." Zegt ze. Ik neem de informatie in me op.
    "De kamer is gereserveert onder de naam Jameson. Q heeft jullie gadgets en Chase kan de laatste hand leggen aan de paspoorten. Dus wie wil je mee?" Ik denk even na. Ik heb Flynn -001- nog niet op kantoor gezien, dus kies ik Jack. 004. Hij is er wel en dan kunnen we alles nog even doornemen.
    "Ik ga wel met Jack, hij is al op kantoor." Mompel ik.


    Het orakel van Delphi.