• Oke ik zal graag jullie mening willen hebben over dit stukje..:$

    Er is een trap naar boven, een hal en een bordje waarop staat: Bureau van de burgermeester.
    Ik heet Sirinne. Ik ben 21. Ik ben geboren in Amsterdam en opgevoed in marrokaanse traditie.Dat laatste zal ik nooit vergeten, dankzij de almachtige persoon in mijn directe omgeving: Mijn vader.Hij is niet fanatiek religieus en ook niet slecht. Hij is een man die gerespecteerd wordt. Hij slaat zijn dochter als ze hem niet gehoorzaamt. Zo heeft hij mij opgevoed, gedrild om te gehoorzamen en me te onderwerpen. Hij heeft me geslagen om ervoor te zorgen dat ik trouw met de man die nu voor mij de trap opgaat. Ik trouw voor de Nederlandse wet met een man die ik niet ken. Het is dus geen huwelijk, maar een verplichtring Ik zou ervandoor kunnnen gaan, de trap as en naar de hal rennen en om hulp vragen. Als ik dat deed, zou ik mijn leven verliezen. Een meisje dat in die tradite is opgevoed mag en kan niet leven buiten haar familie en de bescherming van haar vader. Zoals elk meisje heb ik gedroomd van een huwelijk uit liefde, een ontmoeting met de ware. Ik zou ene mooie witte jurk gedragen hebben, zoals in romantische verhalen. Alleen duurde dit alles samen nog geen 10 minuten. De onbekende heeft nou wat hij wilde, en dat is niet perse mij, Sirinne. Elke Nederlandse geborene zou goed geweest zijn, wel maagda natuurlijk en van goeie familie. Mijn vader heeft me zelf niet verkocht, wat soms voorkomt.!
    Mijn hoofd is leeg. Ik ben er niet. Deze dag bestaat niet. Ik heb hem van tevoren uit mijn gedachten verbannen. Met de kop in het zand netals een struisvogel, hoop ik op ik weet niet watvoor wonder om me uit de puree te helpen. Het einde van de wereld, een aardbeving of miss iemand die opstaat en zegt:”De franse wet verbiedt gedwongen huwelijken. Ik zie ja met een stem die niet de mijne was. Ik ondertekende een papier dat ik niet eens zag, omdat ik een waas van tranen voor mijn ogen had.
    Ik had moeten vluchten toen nhet nog kon!


    ???


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    mooi!!! zelf geschreven?


    Why don't you break my heart

    prachtig(:


    Ive Life Is Just A Joke, Then Why Am I Dead? x]

    Beautiful!!!
    Echt heel mooi(A)

    supper mooi


    It's not about where you come from, it's about where you're going | SuperHuman>Umbreon>Beetee>JHutcherson>TDCC

    :O Verdient een 10!


    It's heavy but you are not the only one

    Echt mooi geschreven.. is het een begin of idee voor een quizlet?

    x. kirsten


    Wie du mir, so ich dir.

    mooi!!! zelf geschreven?

    Jap

    Thnxx!!


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Moooi

    mooi

    WOWIE


    rise and fall of my pants

    mooi(heb je hem zelf geschreven???)


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Waaw, echt goed!!!


    Live is al work of art, you got to paint it colorful

    ik vind hem MOOI!!^^
    [net als de rest^^]


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    egt super!!1! :D(Y)