• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Of voel je je gewoon zo ontzettend geweldig en wil je dat met de rest van de wereld delen?
    Schrijf hier dan alles van je af!


    everything, in time

    Blazerer schreef:
    (...)
    Eerder Kuizlet. De klank zou niet anders hoeven zijn. 'Ku' zou op alle andere plekken ook prima de 'q' kunnen overnemen.


    Waarom schrijven we niet gewoon alles zoals we het zeggen?

    Waarom sgrijvun we niet gewoon allus zoo-als we het zeggun?
    Kwislet.


    Tijd voor koffie.

    Folklore schreef:
    Michonne van TWD is so bad ass!


    I know. 8D


    Your make-up is terrible

    Bieberen schreef:
    waarom 3 toetsweken per schooljaar? ik wil gewoon 1 toetsweek aan het eind van het 3e trimester in plaats van elk trimester aan het eind D:

    Omdat het dan óf 3 toetsweken zouden zijn óf je zou toetsen krijgen van 6 uur...Good luck with that.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Wáárom leren mensen niet gewoon lezen! Als ik in knalrode letters op mijn profiel zet dat ik GÉÉN reclame wil, zet er dan ook geen reclame neer! Verdomme.


    26 - 02 - '16

    Bieberen schreef:
    waarom 3 toetsweken per schooljaar? ik wil gewoon 1 toetsweek aan het eind van het 3e trimester in plaats van elk trimester aan het eind D:

    Wij hadden op het VMBO helemaal geen toetsweken, omdat we dat niet aan zouden kunnen. Ik heb welgeteld 1 keer een toetsweek meegemaakt toen ze besloten dat af te schaffen. Hadden we de hele periode door toetsen. That sucked.
    En geen tweetalig onderwijs, daar baalde ik nog wel het meest van. Wat een onzin. God wat had ik graag aan dat Engelse examen mee willen doen to show their asses that we ain't that stupid.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ben vrij van werk maar ik wil er gewoon heen :'D Gewoon omdat ik het daar zo gezellig vind en ik me er thuis voel. Dus ik hoop dat ze vandaag bellen dat ik moet komen werken ^^


    -

    Blazerer schreef:
    (...)
    Omdat het dan óf 3 toetsweken zouden zijn óf je zou toetsen krijgen van 6 uur...Good luck with that.

    Een school waar andere vriendinnen van me zitten hebben 1 toetsweek aan het einde van het jaar, en dat is precies hetzelfde als ons alleen dan maar 1 keer. Niks met toetsen van 6 uur, gewoon 50-minuten toetsen.

    Hashirama schreef:
    (...)
    Wij hadden op het VMBO helemaal geen toetsweken, omdat we dat niet aan zouden kunnen. Ik heb welgeteld 1 keer een toetsweek meegemaakt toen ze besloten dat af te schaffen. Hadden we de hele periode door toetsen. That sucked.
    En geen tweetalig onderwijs, daar baalde ik nog wel het meest van. Wat een onzin. God wat had ik graag aan dat Engelse examen mee willen doen to show their asses that we ain't that stupid.

    Ik heb naast die 3 toetsweken, ook nog normale SO's en repetities.. Op mijn school is geen tweetalig onderwijs, maar dat had ik zo graag willen doen D:

    Bieberen schreef:
    Een school waar andere vriendinnen van me zitten hebben 1 toetsweek aan het einde van het jaar, en dat is precies hetzelfde als ons alleen dan maar 1 keer. Niks met toetsen van 6 uur, gewoon 50-minuten toetsen.

    ...How?
    Je kan de toetsstof van een heel jaar nooit in één fatsoenlijke toets krijgen. De echte Proefwerken horen je kennis te testen over een groot gedeelte van de stof, waardoor ze er dieper op in kunnen gaan. Kleine SO'tjes testen simpelweg niet diep genoeg. (Tenzij je SO's net zo groot maakt als proefwerken maar dat verslaat dan weer het doel van 1 toetsmoment hebben)


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Ik heb een goed gevoel over mijn ingeleverde betoog. Nu de rest van de toetsweek nog.


    26 - 02 - '16

    Bieberen schreef:
    (...)
    Ik heb naast die 3 toetsweken, ook nog normale SO's en repetities.. Op mijn school is geen tweetalig onderwijs, maar dat had ik zo graag willen doen D:

    Volgens mij, maar ik kan daarin fout zitten omdat ik toen twaalf jaar was en 't al een tijd terug is, hadden wij zowel toetsen als SO's in die toetsweek, dus die vielen in mijn geval er niet buiten maar middenin. Ik vond toetsweken altijd erg prettig aangezien we dan een periode hadden waarin alles ongeveer tegelijkertijd op z'n eind liep, maar dat kan ook een nadeel zijn voor mensen die op de laatste nipper alles fiksen. Die hebben dan te maken met zes toetsen die ze in een paar dagen mogen leren. Nu ben ik een uitsteller pur sang maar was het VMBO zodanig op niveau dat die toetsen in een dag te leren waren.
    Nee inderdaad, ik had zo graag tweetalig willen hebben! Leek me echt cool om onder begeleiding van school dat examen te gaan doen. Kan je op je CV heel handig van pas komen als je 't Cambridge hebt gehaald. Mijn zusje zit nu ook op een Turks/internationale school. Klinkt erg tegenstrijdig, maar is het in wezen niet. Afijn, nu kan ze eigenlijk zo goed Engels dat ze qua niveau bij een native speaker in de buurt komt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Blazerer schreef:
    (...)
    ...How?
    Je kan de toetsstof van een heel jaar nooit in één fatsoenlijke toets krijgen. De echte Proefwerken horen je kennis te testen over een groot gedeelte van de stof, waardoor ze er dieper op in kunnen gaan. Kleine SO'tjes testen simpelweg niet diep genoeg. (Tenzij je SO's net zo groot maakt als proefwerken maar dat verslaat dan weer het doel van 1 toetsmoment hebben)


    Ik heb op een MBO gezeten waarin je elk jaar één toets moest halen waarin ze alle leerstof flikkerde van meerdere vakken. En die toets was hooguit 80 meerkeuze vragen en dat was het.


    Your make-up is terrible

    Hashirama schreef:
    (...)
    Volgens mij, maar ik kan daarin fout zitten omdat ik toen twaalf jaar was en 't al een tijd terug is, hadden wij zowel toetsen als SO's in die toetsweek, dus die vielen in mijn geval er niet buiten maar middenin. Ik vond toetsweken altijd erg prettig aangezien we dan een periode hadden waarin alles ongeveer tegelijkertijd op z'n eind liep, maar dat kan ook een nadeel zijn voor mensen die op de laatste nipper alles fiksen. Die hebben dan te maken met zes toetsen die ze in een paar dagen mogen leren. Nu ben ik een uitsteller pur sang maar was het VMBO zodanig op niveau dat die toetsen in een dag te leren waren.
    Nee inderdaad, ik had zo graag tweetalig willen hebben! Leek me echt cool om onder begeleiding van school dat examen te gaan doen. Kan je op je CV heel handig van pas komen als je 't Cambridge hebt gehaald. Mijn zusje zit nu ook op een Turks/internationale school. Klinkt erg tegenstrijdig, maar is het in wezen niet. Afijn, nu kan ze eigenlijk zo goed Engels dat ze qua niveau bij een native speaker in de buurt komt.

    Die toetsweek zelf vind ik geen probleem, alleen dat het 3 keer is vind ik onnodig. De repetitie's normaal zijn al vrij uitgebreid, dus laat staan 2 hoofdstukken leren voor één toets.
    En inderdaad, op je CV staat het heel goed. Ach, met mijn VWO kan ik ook ver komen zonder tweetalig onderwijs gedaan te hebben. :3 mijn Engels heb ik zelf ontwikkeld, en ik ben al verder met de grammatica op school dan in de boeken staat, dat heeft zo zijn voordelen hehe.

    Blazerer schreef:
    (...)
    ...How?
    Je kan de toetsstof van een heel jaar nooit in één fatsoenlijke toets krijgen. De echte Proefwerken horen je kennis te testen over een groot gedeelte van de stof, waardoor ze er dieper op in kunnen gaan. Kleine SO'tjes testen simpelweg niet diep genoeg. (Tenzij je SO's net zo groot maakt als proefwerken maar dat verslaat dan weer het doel van 1 toetsmoment hebben)

    het is niet zo dat je alle stof van het hele jaar krijgt, het zijn 2 hoofdstukken van bijvoorbeeld biologie , 5 paragrafen van geschiedenis etc. En dat 3 keer bij ons. bij hun precies hetzelfde, alleen dan maar 1 toetsweek ipv 3.

    boom.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2013 - 15:07 ]


    Tijd voor koffie.

    Jezus. Kutouders zijn jullie ook! Direct weer boos worden als ik moet werken, omdat ik zogenaamd te veel werk. Stelletje aanstellers, ik werk maar twee/drie keer in de week en dat gaat ECHT NIET ten koste van mijn cijfers! Hou eens op altijd te zeuren over die kuttoetsen en diploma's, ik haal het gewoon!!!!!
    Soms haat ik mijn ouders echt. Mijn vader is een dikke lul die me dan voor blok zet voor mijn moeder, zodat ik daar weer een uitbrander van krijg. Ik word helemaal gestoord van jullie, hou eens op me te behandelen als een klein kind! Aslkjgasdlkgj.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Bieberen schreef:
    waarom 3 toetsweken per schooljaar? ik wil gewoon 1 toetsweek aan het eind van het 3e trimester in plaats van elk trimester aan het eind D:

    Toetsweken zijn chill. Nou ja, nu niet want nu krijgen we alle examenstof al in de komende toetsweek (uhm, er is een reden dat we zo'n vijf weken de tijd krijg om te leren voor het examen) maar het is chill omdat je dan vroeg uit bent en je dus heel veel tijd kan besteden aan niksdoen en een beetje leren.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."