• Want morgen ga ik aan de ouders van een van m'n beste vriendinnen vertellen dat ze een eetstoornis heeft. Ze is het nu al veel te lang aan het aanslepen, en haar ouders hebben nog steeds niets door.
    Dus wens me succes lieve Quizletters, want dat zal ik nodig hebben. De kans is groot dat onze vriendschap hierna nooit meer terug goed komt, maar dan wordt ze misschien wel terug gezond.

    Edit: De ouders waren erg geschokt, ze hadden al een tijdje door dat er iets niet juist was, maar ze hadden nooit gedacht dat het zo erg zou zijn. Maar aan de andere kant waren ze ook erg opgelucht dat wij hun alles hadden verteld, want nu weten ze tenminste wat er scheelde met hun dochter. Ze zullen haar niet vertellen dat het van ons komt, en nu gaan ze met een psycholoog praten om een oplossing voor haar te vinden.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2013 - 20:40 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Heel veel succes. Ook al zal ze je nu misschien niet dankbaar zijn, als ze haar eetgewoontes weer op de rit heeft, zal ze toch wel blij zijn dat iemand hulp voor haar zocht.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Veel succes! Ze zal je later echt wel dankbaar zijn dat je dit voor haar gedaan hebt!


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Heel veel succes!


    Do what people say you can't.

    Héél veel succes! Je doet er goed aan.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Om eerlijk te zijn vind ik dat je haar eerst zou moeten overtuigen dat waar ze mee bezig is, slecht is. Anders sleep je haar figuurlijk aan haar haren mee naar hulp en gaat ze er alleen maar met tegenzin in. Als ze beseft dat haar gedrag gewoon ongezond is, voordat je haar meteen 'verraad' bij haar ouders, zal ze er een stuk makkelijker mee om gaan.
    Tenzij je dit natuurlijk al geprobeerd heb, dan moet ze maar aan haar haren gesleept worden. Maar ik vind wel dat je eerst met haar moet praten, voor je het bij haar ouders neerlegt.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Veel succes!


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Junns schreef:
    Om eerlijk te zijn vind ik dat je haar eerst zou moeten overtuigen dat waar ze mee bezig is, slecht is. Anders sleep je haar figuurlijk aan haar haren mee naar hulp en gaat ze er alleen maar met tegenzin in. Als ze beseft dat haar gedrag gewoon ongezond is, voordat je haar meteen 'verraad' bij haar ouders, zal ze er een stuk makkelijker mee om gaan.
    Tenzij je dit natuurlijk al geprobeerd heb, dan moet ze maar aan haar haren gesleept worden. Maar ik vind wel dat je eerst met haar moet praten, voor je het bij haar ouders neerlegt.


    Ze is hier al 2 jaar mee bezig, praten heeft geen zin, dan wordt ze ofwel woedend, ofwel klapt ze gewoon dicht. Ze heeft een psychologische ziekte, en dus heeft ze totaal geen besef van het feit dat ze echt ziek is. Zo'n mensen hebben echt professionele hulp nodig, want dit probleem gaat zelden/nooit vanzelf weg.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Twee jaar?
    Is ze dan niet héél dun geworden? Ik vraag me af hoe haar ouders het niet door kunnen hebben, mijn moeder wordt al helemaal paniekerig als ze ziet dat ik een paar kilo ben afgevallen, haha. :'D


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Macabre schreef:
    Twee jaar?
    Is ze dan niet héél dun geworden? Ik vraag me af hoe haar ouders het niet door kunnen hebben, mijn moeder wordt al helemaal paniekerig als ze ziet dat ik een paar kilo ben afgevallen, haha. :'D


    Geloof me, na 2 jaar heeft ze het echt wel leren verbergen. En haar ouders hebben nooit echt naar haar omgekeken, niet dat ze niet van haar houden, maar ze zijn altijd te druk met hun werk of zichzelf.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Junns schreef:
    Om eerlijk te zijn vind ik dat je haar eerst zou moeten overtuigen dat waar ze mee bezig is, slecht is. Anders sleep je haar figuurlijk aan haar haren mee naar hulp en gaat ze er alleen maar met tegenzin in. Als ze beseft dat haar gedrag gewoon ongezond is, voordat je haar meteen 'verraad' bij haar ouders, zal ze er een stuk makkelijker mee om gaan.
    Tenzij je dit natuurlijk al geprobeerd heb, dan moet ze maar aan haar haren gesleept worden. Maar ik vind wel dat je eerst met haar moet praten, voor je het bij haar ouders neerlegt.


    Er staat dat haar vriendin een eetstoornis eet. Als je iemand met een eetstoornis zegt dat hij/zij ongezond bezig is luisteren ze daar echt niet naar. Je kan dan honderd keer proberen met haar te praten, maar dat heeft echt geen zin.

    @Drogo, succes! Ik hoop voor jou, en voor haar, dat het goed komt en dat het jullie vriendschap niet verpest.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Macabre schreef:
    Twee jaar?
    Is ze dan niet héél dun geworden? Ik vraag me af hoe haar ouders het niet door kunnen hebben, mijn moeder wordt al helemaal paniekerig als ze ziet dat ik een paar kilo ben afgevallen, haha. :'D

    Ze kunnen het verdomd goed verbergen en misschien hebben haar ouders wel door dat ze dun is, maar denken ze gewoon niet aan anorexia.


    Take me to wonderland

    Drogo schreef:
    (...)

    Ze is hier al 2 jaar mee bezig, praten heeft geen zin, dan wordt ze ofwel woedend, ofwel klapt ze gewoon dicht. Ze heeft een psychologische ziekte, en dus heeft ze totaal geen besef van het feit dat ze echt ziek is. Zo'n mensen hebben echt professionele hulp nodig, want dit probleem gaat zelden/nooit vanzelf weg.


    In dat geval, ga ervoor. Ik vind het heel dapper dat je dit doet voor haar.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Succes! Erg dapper dat je dit doet voor je vriendin c:


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Macabre schreef:
    Héél veel succes! Je doet er goed aan.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Heel erg veel succes, je zal er goed aan doen! En ik hoop echt voor je dat het jullie vriendschap niet verpest, maar dat ze zal inzien dat je het doet voor haar.


    Never look back, don't doubt tomorrow.