• Okay, so, what's the point...
    Ik heb al vaker forums gepost over problemen met een vriendin. En nu, nu het eindelijk een tijdje beter gaat tussen ons, beginnen mensen tegen me te zeggen dat ik haar maar beter weer links kan laten liggen. Waarom? Omdat ze veranderd is. En niet ten goede. Ze is arrogant geworden. En wat ook meespeelt is het feit dat we allebei op afstromen staan, en zij zich niet inzet en ik het wel probeer te doen.
    Ik snap wel dat mensen zich zorgen maken enzo, en ik voel me ook vaak genoeg klote door opmerkingen van haar. En ik voel me kut over het feit dat zij lang,slank en knap is. Dat zij altijd de boventoon voert. En ik eigenlijk altijd maar de fat friend ben die braaf knikt en glimlach. Terwijl ik dat absoluut niet ben bij andere vrienden. Daar ben ik mijn vrolijke, hyperactieve, emotioneel incontinente zelf.
    Maar ik wil haar niet kwijt Ze betekent ongelooflijk veel voor me. Meer dan een vriendin ooit gedaan heeft. (ik ben een jongensalsbestfriendtype). Maar aan de andere kant wil ik ook voor eens en altijd mezelf kunnen zijn, en wil ik me niet meer laten belemmeren door de mensen om me heen.
    So guys, what do you think? Moet ik voor mezelf kiezen, of gewoon vrlolijk doen alsof er niks aan de hand is?


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Je beschouwt haar als een trofee, niet als een vriendin: je geeft toe dat je je niet helemaal op je gemak voelt bij haar en dat ze niet helemaal een goeie vriendin is, maar dat je haar houdt als beste vriendin vanwege de fijne herinneringen


    quidquid excusatio prandium pro

    Misschien moet je haar inderdaad links laten liggen, als zij jou zo 'verbleekt' naast iedereen en je krijgt dit soort reacties...dan zouden ze het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben. Laat haar maar inzien dat je geen meelopend stuk bent, maar dat je ook gewoon een persoon bent en dat ze niet zo arrogant moet doen. Laat haar eens vallen en kijk eens of ze inziet waar ze nou eingelijk mee bezig is.
    Hopelijk werkt dat, succes!


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Als jij je niet oké voelt bij haar, moet je hier vooral niet mee doorgaan. Ga op zoek naar echte, leuke vriendinnen, waarbij je wel jezelf kunt zijn.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Madonna schreef:
    Als jij je niet oké voelt bij haar, moet je hier vooral niet mee doorgaan. Ga op zoek naar echte, leuke vriendinnen, waarbij je wel jezelf kunt zijn.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Het is juist het feit dat ik me wél op mijn gemak voel bij haar. Of nou ja, vaak dan. We kunnen over alles praten, of nou ja, dat deden we eerder. Het is gewoon het feit dat ik mijn beste vriendin niet los durf te laten, hoewel ik denk, en mijn lieve groepje scoutingapen zijn dat met me eens, dat ik ook voor een keer wel eens aan mezelf mag denken. Hoe ik me voel. ARGHH, i wanna cry now. Drilpudding. -.-'


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Sherpa schreef:
    Het is juist het feit dat ik me wél op mijn gemak voel bij haar. Of nou ja, vaak dan. We kunnen over alles praten, of nou ja, dat deden we eerder. Het is gewoon het feit dat ik mijn beste vriendin niet los durf te laten, hoewel ik denk, en mijn lieve groepje scoutingapen zijn dat met me eens, dat ik ook voor een keer wel eens aan mezelf mag denken. Hoe ik me voel. ARGHH, i wanna cry now. Drilpudding. -.-'


    Het punt is dus dat ze niet meer is wie ze ooit was. Je moet gewoon accepteren dat ze veranderd is en dat ze waarschijnlijk nooit meer zal worden zoals ze eerst was. Mensen veranderen en daar heb je mee te leven. Ik weet dat het heel moeilijk is om vriendinnen los te laten, maar soms is dat gewoon het beste. Zelfs de beste vriendinnen groeien uit elkaar.
    Ik heb veertien jaar een vriendin gehad die voor mij alles was. Ze was er altijd voor mij en ik voor haar, maar dat is veranderd en ik heb haar na veertien jaar losgelaten. Dat is best heftig en ik ben er nog steeds wel eens verdrietig om, maar ik weet nu dat het beter was en ik heb er ook geen spijt van.
    Als het enkel het feit is dat je haar niet durft te laten gaan, moet je je daar overheen zetten en het gewoon doen. Je vindt heus wel nieuwe vriendinnen waarmee het weer beter zal klikken.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    First of all, don't fuck unicorns. Nobody is allowed to fuck unicorns, no matter how bad the situation is (cat)

    Ik heb ook zo''n vriendin gehad. We hadden het leuk samen, ik stond voor haar klaar en zij voor mij (dacht ik tenminste). We deden veel leuke dingen samen. Maar zij was lang, slank en model. Dat is gewoon niet goed voor je self esteem. Ik ben niet eens 1.60 en heb me altijd klein en kinderlijk gevoeld naast haar. En achteraf ben ik heel blij dat ze me destijds heeft laten zitten, waardoor ik haar uit mijn leven heb gezet. Ik dacht altijd dat zij me hielp in mijn onzekerheid, maar zij was achteraf gezien juist degene die me onzeker maakte. Sinds zij uit mijn leven is voel ik me 10 keer beter over mezelf, ben ik gelukkig en verspil ik mijn energie niet meer aan mensen die het niet verdienen.
    En ja, het deed pijn om haar uit mijn leven te zetten, we hadden zoveel meegemaakt samen. Maar soms heb je een harde klap van realiteit nodig om te beseffen dat je vriendin niet echt je vriendin is. Jij hebt deze klap niet gehad (of nog niet), maar je zegt al wel dat je je niet helemaal op je gemak voelt bij haar. In een vriendschap hoor je elkaar omhoog te trekken, niet naar beneden te halen. En omdat jij naar haar kijkt als lang slank en kap, haal je jezelf daarmee automatisch naar beneden en zij trekt je niet terug op. Je hoort elkaar beter te laten voelen o. a. over jezelf, zij heeft dat effect bij jou duidelijk niet.
    Het doet vreselijk pijn om iemand achter te laten die zoveel voor je betekend (I've been there), maar op het einde is het beter voor jezelf.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Madonna schreef:
    Als jij je niet oké voelt bij haar, moet je hier vooral niet mee doorgaan. Ga op zoek naar echte, leuke vriendinnen, waarbij je wel jezelf kunt zijn.


    •*• Lululu •*•

    Ik heb ook zo'n vriendin gehad. We waren altijd met z'n tweeën en ik had dan ook nauwelijks andere vrienden. Zij had massa's beste vriendinnen met wie ze volgens mij veel closer was, hoewel ze mij bleef vertellen dat ik haar beste vriendin was. We deden altijd alles wat zij wilde, in haar huis en ze luisterde nauwelijks naar wat ik wilde. Maar ze was mijn aller beste vriendin en wat kon ik anders dan gewoon leuk meedoen? Ik was eerst heel droevig toen we beide naar een andere middelbare school gingen maar nu ben ik er maar wát blij om want nu pas besef ik me echt hoeveel pijn ze me eigenlijk heeft gedaan.
    Ik heb nu een nieuwe beste vriendin en bij haar kan ik gewoon mezelf zijn en ik heb ook nog andere vrienden.
    Als ik eerlijk ben, ben ik nu dan ook veel gelukkiger. Het doet "pijn" om haar zeg maar los te laten maar als ik jou was zou ik níét voor haar kiezen.


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    Ik zou me, als ik jou was, eerst afvragen waarom ze plots arroganter is. Je weet niet wat er in haar hoofd omgaat. Misschien is ze gewoon arrogant of gemeen omdat ze haar woede/verdriet op anderen uitwerkt? yeah, been there.


    Save me from myself.

    Madonna schreef:
    Als jij je niet oké voelt bij haar, moet je hier vooral niet mee doorgaan. Ga op zoek naar echte, leuke vriendinnen, waarbij je wel jezelf kunt zijn.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli