• Nadat ik in al mijn enthousiasme vier seizoenen van True Blood achter elkaar heb gekeken, dacht ik: hoe awesome zou het zijn als er een film wordt gemaakt over vampiers in een motorgang? :'D
    Goed, ik bezit helaas niet over connecties in de filmwereld, dus een film maken gaat 'm niet worden. Wat ik uiteraard wel kan doen, is een verhaal schrijven. Nu zit ik dus met het idee om een story te schrijven over een jonge vampier die niet beschikt over een eindeloos budget of bijzondere talenten. Ze moet noodgedwongen deel uitmaken van een bende die bestaat uit criminele soortgenoten. Terwijl ze de ene na de andere klus verpest, bespioneerd ze in haar vrije tijd een Canadese ex-gevangene waar ze langzaamaan een zwak voor ontwikkelt. Hoe zich dat verder gaat ontpoppen, moet ik nog bedenken. Extreem romantisch wil ik het in ieder geval niet maken. Ik schrijf liever iets bloederigs met veel geweld en echte vampiers die mensen leegzuigen.
    Het probleem is dat ik bang ben dat het al snel onorigineel en heel onrealistisch word, aangezien er al honderden verhalen zijn over vampiers. Daardoor weet ik niet of het wel de moeite waard is om dit idee uit te werken. Wat vinden jullie?


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik lees geen vampiervehalen. Thanks to Twilight.
    Maar het kan wel potentie hebben tot een goede story. :')


    Take me to wonderland

    Als je het niet extreem romantisch maakt en het lekker bloederig omschrijft, zie ik bijna geen reden dat het niet origineel zou zijn. De meeste vampierverhalen gaan toch alleen maar over Twilight. Ik heb er een keer een gelezen die daar niet over ging, maar oké. Dat was er maar eentje.


    26 - 02 - '16

    Het klinkt wel origineel en leuk. Al helemaal omdat je het niet extreem romantisch gaat maken, wat meestal bij alle andere verhalen wel het geval is. Je kunt het beginnen, en dan zie je vanzelf wel hoe het loopt toch?


    To love is to destroy.

    Een goed verhaal is een goed verhaal, dus je kan het altijd proberen :]. Het klinkt wel interessant, al hou ik persoonlijk niet zo van vampierverhalen.


    i put the fun in funeral

    Als je hem erg bloederig maakt mag je mij waarschuwen :Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Itami schreef:
    Ik lees geen vampiervehalen. Thanks to Twilight.
    Maar het kan wel potentie hebben tot een goede story. :')


    Bad decisions make good stories.

    Vampieren zijn al snel een cliché, true that, maar ik ben van mening dat een goed vampierverhaal eveneens origineel kan zijn en zeker wel het cliché kan doorbreken. Dat hangt geheel af van de schrijver(ster) af, hoe deze het brengt en waar het plot over gaat. Tja, de liefdesverhalen zijn inmiddels behoorlijk uitgemolken binnen het vampiergenre, maar er zijn nog zat andere dingen waarover een verhaal kan gaan. Liefde is altijd leuk om erin te verwerken, maar het hoeft absoluut geen must te zijn.
    Ik vind in ieder geval dat je dit plot gewoon moet uitwerken en je mag me zeker waarschuwen aangezien ik een goed vampierverhaal (dus geen twilight of eender uitgemolken fanfic) altijd kan smaken. Je kan het allicht proberen (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Senzafine schreef:
    Als je hem erg bloederig maakt mag je mij waarschuwen :Y)


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Itami schreef:
    Ik lees geen vampiervehalen. Thanks to Twilight.
    Maar het kan wel potentie hebben tot een goede story. :')


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik waardeer het dat jullie hebben gereageerd, want dankzij jullie comments heb ik motivatie en inspiratie gekregen om het idee uit te werken. Als ik het daadwerkelijk online ga zetten, laat ik het aan degenen weten die dat willen. (:


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.