• Ik wil op een vechtsport waar zelfverdediging veel word geleerd. Ik heb een paar filmpjes op youtube gekeken en wat informatie op internet gezocht, en ik denk dat Krav Maga en Aikido het meest geschikt zijn maar ik kan niet goed kiezen. Ik stel niet veel voor (17-jarig meisje die 1,60 meter lang is en 58 kilo weegt). Ik ben niet sterk, maar wil mezelf kunnen verdedigen als ik op straat bijvoorbeeld wordt aangevallen. Weten jullie welke vechtsport het meest effectief is? Mijn stiefvader heeft een paar lessen Aikido gekregen en hij denkt dat Aikido voor mij handiger is. Maar mijn moeder heeft op Karate gezeten en zij zegt Krav Maga. Wat denken jullie erover?:-)


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Ik denk zelf Aikido. Krav Maga is iets wat ze in het leger in bepaalde landen veel gebruiken volgens mij, veel ingewikkelder.


    Your make-up is terrible

    Ik heb geen idee wat je het beste kunt nemen, maar neem nooit Kungfu. Het enige wat ik in 2 à 3 jaar heb gedaan is een beetje in de lucht slaan en stomme koprolletjes doen. Als iemand me aan zou vallen, zou ik er echt niks aan hebben en dat terwijl ik op het 2na hoogste niveau zat voor mijn leeftijdsklasse.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik ken ze geen van beide.. ik heb zelf alleen een aantal lessen kickboksen gehad..

    Misschien moet je van allebij eens een proefles nemen en kijken welke het meeste geschikt is en welke je het leukste vind..

    Ik heb geen kaas gegeten van deze vechtsporten, maar ik heb wel 6 jaar taekwondo gedaan en dat is ook wel goed kwa zelfverdediging. :')


    Take me to wonderland

    Als het je om zelfverdediging gaat: Krav Maga. Een gevechtssport puur gefocused op je tegenstander uitschakelen op een zo efficient mogelijk wijze. Geen mooie trucjes of saltos, maar vies en laag en vals vechten, maar op een efficiente manier.

    Karate en al die andere oosterse vechsporten zijn wat dat betreft minder. Ook mooie sporten, maar minder goede vechtsporten. Judo is wat dat betreft een utizondering en is misschien ook iets voor jou: Bij Judo draait het om de kracht van je tegenstander tegen hem te gebruiken.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb geen idee wat beter bij jou zou passen, aangezien ik nog nooit van Krav Maga gehoord heb, maar ik heb een (of twee, weet ik niet meer precies) jaar op Aikido gezeten en als je dat redelijk onder de knie krijgt, denk ik dat het op straat nog redelijk van pas zou komen. Toch gaat het bij Aikido meer om de innerlijke balans en de rust/energie waarmee je het doet dan jezelf te verdedigen als je aangevallen wordt op straat. Het zal misschien wel redelijk van pas komen, maar het is niet het doel.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Okammy schreef:
    Als het je om zelfverdediging gaat: Krav Maga. Een gevechtssport puur gefocused op je tegenstander uitschakelen op een zo efficient mogelijk wijze. Geen mooie trucjes of saltos, maar vies en laag en vals vechten, maar op een efficiente manier.

    Karate en al die andere oosterse vechsporten zijn wat dat betreft minder. Ook mooie sporten, maar minder goede vechtsporten. Judo is wat dat betreft een utizondering en is misschien ook iets voor jou: Bij Judo draait het om de kracht van je tegenstander tegen hem te gebruiken.
    Ja, mij leek Krav Maga handigeren, omdat je daar vies leert vechten (zand in iemands ogen blazen ect). Want ja, als ik aangevallen word op straat ga ik me niet druk maken dat ik wel 'netjes' moet vechten. Ik heb ook even bij Judo gekeken maar dat vond ik eerlijk gezegd niks voor mij. Dus ja, ik leun meer tegen Krav Maga, maar mijn stiefvader zegt dat je met Aikido ook leert om mensen met wapens te 'ontmantelen' en dat soort dingen alleen met veel minder moeite. Dat je dus je tegenstander vermoeid laat raken. Dus ik weet het eigenlijk niet.


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Krav Maga kan best gevaarlijk zijn, mijn vader werkt voor Defensie en moest het daarvoor leren, het plan was toen dat ik het ook zou doen, maar ik was er te jong voor. Aikido; Nee. Ik heb beide Aikido en Taekwondo gedaan, waarbij ik in November mijn zwarte band examen ga afleggen voor Taekwondo en Aikido na een halfjaar voor afhaakte. Misschien lag het aan het feit hoe ik les kreeg, maar ondanks ik voor de aantal vechtsporten die ik heb geprobeerd blijkbaar aanleg voor had, vond ik Aikido maar niks.
    Aikido heb je niks aan als je een stel lange mensen voor je hebt die je in elkaar timmeren, want je hebt om Aikido uit te kunnen voeren een bepaalde afstand nodig en je moet snel kunnen reageren, like in een seconde. Ben je eenmaal geraakt, dan ben je klaar want je leert geen klappen vangen en het dan uit houden, aangezien Aikido puur de aanval van je tegenstander gebruikten om hem simpel weg op de grond te krijgen, meer niet. Je leert niet slaan, schoppen, niks.

    Taekwondo daarintegen is vooral veel schoppen, zelden slaan maar je leert het wel. Vechtsporten zoals deze zijn trouwens meer dan alleen het vechten. Je bent dan ook gewoon met je mentaliteit bezig, de cultuur, ect.

    Hier heb ik wat filmpjes van mijn Taekwondo school, examens enzo.



    Dit is van een jongen waarmee ik begon mee begon te trainen.




    Dit is mijn eigen examen, Blauwe band. Mn andere video ben ik kwijt. :')



    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Judo kan ook, is ook erg goed voor je gezondheid en fysieke gesteldheid, en het is bekender en wordt dus op meer plekken uitgeoefend.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Deze twee ken ik niet persoonlijk, maar en vriendin van mij doet aan Aikido.

    Ikzelf zweer bij Capoeira.
    :Y)


    We need a bigger boat.

    Requille schreef:
    Krav Maga kan best gevaarlijk zijn, mijn vader werkt voor Defensie en moest het daarvoor leren, het plan was toen dat ik het ook zou doen, maar ik was er te jong voor. Aikido; Nee. Ik heb beide Aikido en Taekwondo gedaan, waarbij ik in November mijn zwarte band examen ga afleggen voor Taekwondo en Aikido na een halfjaar voor afhaakte. Misschien lag het aan het feit hoe ik les kreeg, maar ondanks ik voor de aantal vechtsporten die ik heb geprobeerd blijkbaar aanleg voor had, vond ik Aikido maar niks.
    Aikido heb je niks aan als je een stel lange mensen voor je hebt die je in elkaar timmeren, want je hebt om Aikido uit te kunnen voeren een bepaalde afstand nodig en je moet snel kunnen reageren, like in een seconde. Ben je eenmaal geraakt, dan ben je klaar want je leert geen klappen vangen en het dan uit houden, aangezien Aikido puur de aanval van je tegenstander gebruikten om hem simpel weg op de grond te krijgen, meer niet. Je leert niet slaan, schoppen, niks.

    Taekwondo daarintegen is vooral veel schoppen, zelden slaan maar je leert het wel. Vechtsporten zoals deze zijn trouwens meer dan alleen het vechten. Je bent dan ook gewoon met je mentaliteit bezig, de cultuur, ect.

    Hier heb ik wat filmpjes van mijn Taekwondo school, examens enzo.



    Dit is van een jongen waarmee ik begon mee begon te trainen.




    Dit is mijn eigen examen, Blauwe band. Mn andere video ben ik kwijt. :')


    Bedankt voor je info. Ik weet dat Krav Maga behoorlijk ruig is. Daar ben ik ook een beetje bang voor. Maar ja, aan de andere kant, op straat zal het er ook niet soepeltjes aan toe gaan als je bedreigd word. Vechtsporten heb ik altijd al interessant gevonden, maar ik wil geen vechtsport volgen voor wedstrijden, shows, meditatie ect. Gewoon simpel om mezelf te kunnen verdedigen. Ik werd vroeger soms gepest (niet vaak, maar soms) maar ik durfde nooit voor mijzelf op te komen omdat ik bang was dat ik dan moest vechten (want bij mij op school kwamen vaak gevechten als je al opkwam voor jezelf als je ruzie had of gepest werd). En ik voel me s'avonds vaak niet fijn als ik alleen loop (wat soms moet) en ik ben er klaar mee om altijd bang te zijn. Ik wil gewoon mijzelf kunnen verdedigen in verschillende situaties. Mijn broer en een vriend van hem zijn twee jaar geleden beroofd en flink in elkaar geslagen in de stad. Ik wil me daarop kunnen voorbereiden. Het is maar beter dat je het kan en het niet nodig hebt dan dat je het nodig hebt maar het niet kan:-)

    [ bericht aangepast op 22 april 2013 - 23:16 ]


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Ik heb heel lang taekwondo gedaan, dat is op zich ook wel een goede sport als je wat aan zelfverdediging wilt leren.


    Bad decisions make good stories.

    Ik zit nu vijf jaar op Aikido en voor mij is dat heel erg handig. Ik ben maar iets langer en iets zwaarder dan jij en dat heeft bij AIkido hier en daar wel grote voordelen :] En Aikido is vooral veel aanvallen leren afweren en mensen op de grond werken zonder al te veel energie te gebruiken. Zoals mijn leraar altijd zegt: "Je gebruikt de energie van de ander tegen zichzelf"
    En je reflexen worden enorm snel. Ik ben een keer door wat jongens lastig gevallen die ik uiteindelijk wist te ontvluchten -het waren er 5 geloof ik, dus ze allemaal op de grond werken zou niet werken-. Wat dingen als trappen uitdelen kon ik al wel, maar je leert ook mensen ontwijken en ook meerdere aanvallers te verslaan. En een vriend van m'n neef doet ook aan Aikido en hij zag een keer zijn brommer gestolen worden door drie jongens, die jongens hebben behoorlijk pijn geleid. Je leert soms best vuile truckjes, klein en sneaky. Als het moet kan ik je met één hand op de grond krijgen.

    Maar uiteindelijk zou ik vooral kijken wat jou ligt.

    [ bericht aangepast op 23 april 2013 - 13:42 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Zelf ken ik geen van beide, maar ik heb op Karate gezeten, waar ik voornamelijk trappen, stoten en zelfverdedigingstechnieken leren. Nu doe ik Jiu Jitsu, daar leer je dat ook, maar ga je echt verder. Worpen, reactie's op aanvallen, kortom, je leert hoe je je in verschillende situatie's kunt verdedigen en aanvallen. Zelf ben ik wel lang, maar ik ben altijd ondergewicht geweest. Dit vormt nauwelijks een probleem, aangezien het niet altijd om kracht gaat, maar ook om je techniek.

    [ bericht aangepast op 23 april 2013 - 14:02 ]


    Tijd voor koffie.

    Persefoneia schreef:
    (...) Bedankt voor je info. Ik weet dat Krav Maga behoorlijk ruig is. Daar ben ik ook een beetje bang voor. Maar ja, aan de andere kant, op straat zal het er ook niet soepeltjes aan toe gaan als je bedreigd word. Vechtsporten heb ik altijd al interessant gevonden, maar ik wil geen vechtsport volgen voor wedstrijden, shows, meditatie ect. Gewoon simpel om mezelf te kunnen verdedigen. Ik werd vroeger soms gepest (niet vaak, maar soms) maar ik durfde nooit voor mijzelf op te komen omdat ik bang was dat ik dan moest vechten (want bij mij op school kwamen vaak gevechten als je al opkwam voor jezelf als je ruzie had of gepest werd). En ik voel me s'avonds vaak niet fijn als ik alleen loop (wat soms moet) en ik ben er klaar mee om altijd bang te zijn. Ik wil gewoon mijzelf kunnen verdedigen in verschillende situaties. Mijn broer en een vriend van hem zijn twee jaar geleden beroofd en flink in elkaar geslagen in de stad. Ik wil me daarop kunnen voorbereiden. Het is maar beter dat je het kan en het niet nodig hebt dan dat je het nodig hebt maar het niet kan:-)


    Trouwens ook gedacht aan Kickboksen? Dan leer je gegarandeerd flinke klappen uitdelen en krijgen. Dat kan er ook ruig aan toe gaan, maar je leert in ieder geval jezelf op een goede manier af te weren en aanvallen. Word je geraakt, dan komt het puur omdat je het niet goed deed en dat weet je dan ook voor de volgende keer.
    Ik snap het wel hoor, mijn ouders hadden mij verplicht om op vechtsport te gaan en ik mocht dan kiezen welke, puur zodat ik in ieder geval wat terug kon doen mocht ik eens lastig gevallen worden. Ik ben ook iets kleiner dan jou, vrij dun en ik was altijd heel verlegen en onzeker, zelfs bij mensen die ik al jaren kende. Ik heb ook een tijdje ook helemaal met niemand gepraat en het heeft dan ook echt heel veel effect op mij gehad. Nog steeds loop ik liever helemaal om wanneer ik een groep mijn kant op zie komen, maar iemand die mij als slachtoffer zou uitkiezen zou een groot probleem hebben.

    Ik moet trouwens denk ik wel even aangeven van wat er in de video's te zien is, niet altijd erbij komt kijken op andere scholen. Bij mijn school gaan die examens om een band hoger te komen op die manier, maar Taekwondo wordt op verschillende manieren gegeven. :') Meeste scholen hebben dan ook wedstrijden met andere scholen, die van mij heeft dat weer niet. Mijn school is ook vooral op cultuur gericht aangezien mijn Grootmeester zelf volledig Koreaans is en amper Nederlands kan spreken, vele scholen zijn ook gewoon vooral bezig met sparring. Zo weet ik van mijn vriend en zijn broertje dat toen zij Taekwondo deden, zij vooral alleen aan sparren deden en dat hun band volgorde afweek van die van mij, het is maar net wat voor vereniging het is.

    [ bericht aangepast op 23 april 2013 - 14:13 ]


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''