• Hoi iedereen!
    Ik ga volgende zondag naar Londen met school en ik zou graag weten wat de dingen zijn waar ik op moet letten. Ik ga namelijk zo'n drie keer shoppen en ik ga genoeg pond mee hebben om leuke dingetjes te kopen.
    Ik ben een otaku (anime/manga fan), hou van extravagante stijlen, ...

    Waar zitten de leuke winkels? Ik weet niet waar ik juist ga shoppen, maar dat zal zeker wel in het centrum van Londen zijn.
    Tips & tricks voor als ik daar ben, do's and dont's?

    Of iemand die ervaringen heeft met gastgezinnen? Ik weet echt niet wat ik moet verwachten.

    Alvast bedankt! :3


    Let the Night embrace you

    Ik heb geen idee waar de leuke winkels zijn in Londen, want toen ik er was mocht ik niet shoppen ><
    Met gastgezinnen moet je echt geluk hebben. De meesten doen het namelijk om het geld en je zult ze aan het eind van de week waarschijnlijk niet echt missen. Soms is het net een hotel: Ze zorgen dat je een bed hebt, geven je eten, doen aardig tegen je en praten met je, maar veel meer dan dat zal het ook niet zijn. Vaak zijn ze wel heel aardig en doen ze wel echt hun best om het naar je zin te hebben, maar het is maar een enkeling die voor gastgezin speelt om de gezelligheid.


    From these ashes, I will rise

    Ik raad je aan om naar Camden Town te gaan. Het is heel gemakkelijk te bereiken met de metro en je vindt er werkelijk vanalles. Piercings, kleurlenzen, platen, kleding, etc. Ik heb er toen niet op gelet, maar ik denk dat je ook wel wat gaat vinden van manga en anime. ^^
    Over gastgezinnen weet ik niks, sorry.

    [ bericht aangepast op 29 april 2013 - 16:38 ]


    Take me to wonderland

    Ik zat vorig jaar in een gastgezin dat niet eens fatsoenlijk Engels sprak, en ontbijt was droge toast met water. (cat) Douchen is daar ook een bitch trouwens, met een beetje pech heeft je gastgezin zo'n douche met een warme en koude kraan en sta je eerst een kwartier de temperatuur te regelen.
    Aan te raden is M&M World, haha. Daarnaast gewoon de bekende plekken. Om te shoppen kan je ook heel goed naar de Primark gaan, maar die is gegarandeerd druk, en verder heb je nog gewoon de bekende merken.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Voor leuke winkels moet je in Oxford Street zijn! Over de gastgezinnen heb ik helaas weinig positiefs te vertellen, haha. Toen ik met school naar Londen ging, had ik namelijk liever in een hotel gezeten. Het eten was smerig en de vrouw waar we bij in huis zaten was nogal ongezellig. Daarnaast zat ik daar alleen met een meisje dat ik eigenlijk niet echt aardig vind. Toch ken ik genoeg mensen die wel een leuk gastgezin hadden en zelfs 's avonds leuke dingen hebben gedaan met die mensen, dus maak je er maar niet al te druk om.
    Veel plezier!


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    GA NAAR CAMDEN!

    Overal lekker eten! OVERAL!


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik ben niet zo van het shoppen, zelfs niet in London, maar ik vond de Cinemastore echt hemels :3
    Mijn host-mom was echt een schat, dus daar had ik veel geluk mee. Ik hoorde van andere mensen uit mijn klas ook verhalen, en de meeste waren heel positief. Gastgezinnen zijn spannend, maar ik zou me er niet heel erg druk om maken.


    Caution first, always.

    Hm wij hadden één dag shoppen in Londen maar ik heb geen idee meer waar ik toen heen ben geweest, is namelijk alweer ruim vier jaar geleden of zo. Ik had wel een leuk gastgezin; een alleenstaande, wat oudere vrouw. Ze was op sommige punten wel streng zoals dat we (twee vriendinnen en ik) niet bij elkaar op de kamer mochten en als ik iets tegen haar zei wat meer Amerikaans-Engels was, kreeg ik dat ook wel te horen :') Maar verder was het wel oké (: Op zich heb je niet heel veel met je gastgezin te maken. Overdag ben je er toch niet, dus eigenlijk eet je er alleen maar en slaap je er. Oh, het avondeten was wel echt heel ranzig daar tbh, ik vond het ontbijt wel super lekker. Ik weet nog dat we daar 's avonds iets aten wat we de volgende dag als lunch mee op brood kregen, niet erg plezierig. Verdween ook direct in de vuilnisbak. (cat)


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Okammy schreef:
    GA NAAR CAMDEN!

    Overal lekker eten! OVERAL!


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Ga naar Piccadilly Circus.


    There is nothing more badass than being yourself

    Voor een beetje gezelligheid is een hostel ook erg leuk. Veel hostels hebben gezamenlijke (eet)ruimtes en dan zit je ook met mensen van ongeveer je eigen leeftijd.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Oh, ik had niet verwacht dat ik het topic ook effectief gepost had. Toen ik op verzenden drukte wou Q niet meer werken. :p
    Maar bedankt iedereen voor jullie reacties. Ik kijk er echt naar uit! ^^


    Let the Night embrace you

    Oxford Street is ook leuk, maar Camden is ook echt super. Ik ben zelf niet in een gastgezin geweest in Londen, maar wel in Frankrijk. Je kan ongeluk hebben en bij een familie terecht komen die je alleen maar eten geeft en laat slapen voor het geld. Wel zijn er ook super aardige mensen die je echt als hun kind gaan verzorgen en lekker eten voor je gaan koken.:3
    Alvast heel veel plezier en hopelijk krijg je een leuk gastgezin! Aan het begin vond ik. Het heel spannend, maar die mensen zelf ook!(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."