• Ik kwam net op tumblr een plaatje tegen wat impliceerde dat iedereen die zei dat overgewicht of extreem overgewicht ongezond is, eigenlijk zegt dat dik zijn lelijk is en niet volgens de standaard van de maatschappij leeft.






    Dit maakte me eigenlijk zo kwaad. Ik houd me stil op dit gebied, want ik heb een nogal vrij onpopulaire mening hierover, maar dit vond ik erg ver gaan. Ik snap dat er mensen zijn die er niets aan kunnen doen dat ze dik zijn of obesitas hebben. Zelf heb ik een langzaam werkende schildklier en ben ik redelijk gevormd in vergelijking met mijn zusje. Maar mensen die dik zijn omdat ze zich graag vol eten met allemaal vet eten etc vind ik niet dat je dit goed kunt praten. Ik heb net voor een decentrale selectie moeten leren over diabetes, een ziekte die aanzienlijk vaak voorkomt bij mensen met overgewicht, maar ook hart- en vaatziekten worden veroorzaakt door overgewicht en allemaal andere ziektes. Ik zeg nu niet dat ik dikke mensen niets vind, ik zeg alleen maar dat ik gewoon niet snap dat mensen zoiets kunnen goedkeuren terwijl er zo'n grote risico's aan zitten. Sure, iemand moet zich goed voelen over zichzelf, maar als iemand veel eet, veel suikers en verkeerde vetten tot zich neemt, niet sport, alleen maar lui thuis zit en dit goed praat met "iedereen is zoals hij/zij wil zijn en niemand mag gezondheid als excuus gebruiken", daar kan ik gewoon niet meer tegen, dit vind ik erg ver gaan. Nogmaals; daarbij heb ik het niet over de mensen die er niets aan kunnen doen.

    Wat vinden jullie hiervan?

    Note; dit is mijn mening, gelieve niet mij direct aan te vallen om mijn mening waar ik dik achter sta.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben het met je eens. Overgewicht ís niet goed te praten. Pas als iemand overgewicht heeft en er flink wat aan doet om hier vanaf te komen vind ik pas dat men het goed mag praten, maar je vol zitten vreten op de bank met te weinig lichaamsbeweging per week vind ik heel erg ongezond en onverstandig. Ja, iedereen is mooi hoe ze zijn, maar dat geeft je nog geen reden om ongezond te eten. Straks gaan we nog tegen mensen die gele tanden hebben van het roken zeggen dat het niet uitmaakt, dat ze er niks aan hoeven veranderen, want ze zijn schitterend om wie ze zijn.


    From these ashes, I will rise

    Ik ben het met je eens hoor. Daarbij vormen dikke ouders ook een verkeerd voorbeeld voor hun kinderen en is het gewoon een feit dat die kinderen vaak ook overgewicht krijgen. Dat ís gewoon super ongezond, dat wil je, je kinderen dan toch niet aandoen? Als het niet ongezond was had ik er verder ook geen moeite mee gehad, al moet ik toegeven dat ik liever niet mensen met veel overgewicht in té strakke kleding zie rondlopen oid.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ben het helemaal met je eens. En dat plaatje:
    Als ik het gedrag van mijn opa afkeur, omdat hij niks doet en slecht eet, daardoor alleen maar vaker in het ziekenhuis belandt en vervolgens niet naar de artsen luistert dat hij meer moet bewegen etc., bedoel ik ook niet dat ik het lelijk vindt en ik er last van heb. Dan maak ik mij zorgen om hem en zijn gezondheid en ik denk dat dat voor de meeste mensen geld. Dat het misschien niet altijd even mooi is of niet past bij het beeld dat mensen hebben bij het perfecte uiterlijk zal mij een zorg wezen.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik vind ook dat overgewicht niet goed te praten valt, maar daarbij vind ik wel mensen niet zonder na te denken moeten zeggen: 'Wat onverstandig en slecht dat diegene zich vol zit te eten, wat dom!' Want de mensen die níet dik zijn vanwege een ziekte (iets waar ze niks aan kunnen doen dus), hebben óók hun redenen om zich vol te eten. Zoals stress en problemen. Natuurlijk blijft het ongezond, maar het is lastig om zonder hulp van overgewicht af te komen, lijkt mij.


    You are beautiful, you are love.

    Het valt inderdaad niet goed te praten, ik vind dat plaatje zelf beledigd eigenlijk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Patholoog schreef:
    Note; dit is mijn mening, gelieve niet mij direct aan te vallen om mijn mening waar ikdikachter sta.

    Nice added pun. En je hebt gelijk, het is gewoon een makkelijke uitweg.

    [ bericht aangepast op 18 mei 2014 - 18:02 ]


    We're all mad here.

    Mindretall schreef:
    (...)
    Nice added pun. En je hebt gelijk, het is gewoon een makkelijke uitweg.


    Hehe, dat was niet mijn bedoeling. ^^
    Maar inderdaad, dat is ook zo.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ben het volledig met je eens. Ik vind het zelf belangrijk om in shape te blijven en sport veel. Pas las ik op tumblr ook zoiets

    "People who work out all the time are insecure and don't enjoy life! I pity them.. /cuts herself another piece of cake."

    Echt hoor, het is de wereld op zijn kop. Ik ben het eens dat je er niet als een model uit hoeft te zien. Maar for God's sake, laten we vooral obesitas niet gaan verheerlijken. Waar zijn we dan vort mee bezig?! Dit gaat niet over acceptatie, dit gaat over gezondheid.


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    Ben het volledig met je eens. Ik vind het zelf belangrijk om in shape te blijven en sport veel. Pas las ik op tumblr ook zoiets

    "People who work out all the time are insecure and don't enjoy life! I pity them.. /cuts herself another piece of cake."

    Echt hoor, het is de wereld op zijn kop. Ik ben het eens dat je er niet als een model uit hoeft te zien. Maar for God's sake, laten we vooral obesitas niet gaan verheerlijken. Waar zijn we dan vort mee bezig?! Dit gaat niet over acceptatie, dit gaat over gezondheid.

    Dat soort dingen vind ik nergens op slaan. Ik besteed bijvoorbeeld veel van mijn tijd in de sportschool vanwege gezondheidsproblemen.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ribery schreef:
    Ben het volledig met je eens. Ik vind het zelf belangrijk om in shape te blijven en sport veel. Pas las ik op tumblr ook zoiets

    "People who work out all the time are insecure and don't enjoy life! I pity them.. /cuts herself another piece of cake."

    Echt hoor, het is de wereld op zijn kop. Ik ben het eens dat je er niet als een model uit hoeft te zien. Maar for God's sake, laten we vooral obesitas niet gaan verheerlijken. Waar zijn we dan vort mee bezig?! Dit gaat niet over acceptatie, dit gaat over gezondheid.

    Dis shit.

    Feeder, anyone?


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ben het zó met je eens. En om eerlijk te zijn, ik denk dat dik zijn langzaamaan een trend, iets "normaals" begint te worden. Terwijl het gewoon iets ongezonds is dat zoveel mogelijk vermeden moet worden.

    [ bericht aangepast op 18 mei 2014 - 19:59 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Oh God, dat filmpje.

    Ik ben het met je eens, en sowieso; wie wilt er nou dik zijn? Ik voel me al ongemakkelijk met een beetje vet aan mijn lijf. Het is waar dat iedereen mooi is op zijn eigen manier, ook al is het heel erg cliché, maar Dik. Is. Niet. Mooi. En het gaat ook nooit mooi worden, en het is hartstikke ongezond.
    Als je een ziekte hebt waardoor je dikker wordt is het een heel ander verhaal maar zoals die vrouw die het zelf wilt en vroeger slank was is het gewoon hartstikke ongezond en onbegrijpelijk.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    ^Het is gewoon een gevoelig thema, maar ik lees echt niet graag wat hier boven staat, ik voel me aangevallen en mijn dag is al een stuk minder. Ik prop me niet vol, maar ik ben gewoon wat zwaarder en lezen dat dat nooit mooi kan zijn is gewoon zo'n bummer.
    Ik ben het met je eens over gezondheid, die blijft belangrijk, maar ik zweer dat ik niet ongezond ben, hoewel ik wel onder 'standaard zwaarder persoon' val.

    Het idee 'dik', de maatschappelijke limiet, die ligt verkeerd.

    [ bericht aangepast op 18 mei 2014 - 20:25 ]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Hashirama schreef:
    (...)
    Dis shit.

    Feeder, anyone?


    Een beetje het omgekeerde van anorexia... o.O


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Skull schreef:
    (...)
    Dat soort dingen vind ik nergens op slaan. Ik besteed bijvoorbeeld veel van mijn tijd in de sportschool vanwege gezondheidsproblemen.

    Ja, het is ook echt bullshit. Alsof die mensen weten dat ze niet gezond bezig zijn, maar dat dan proberen goed te praten door op mensen die wel gezond willen zijn neerkijken. :') Zoals ik al zei, wereld op zijn kop.


    ars moriendi