• Normaal laat ik me haar verven bij de kapper of doet mijn moeder het (platinablond) en dat ging altijd uitstekend en het eindresultaat was ook altijd erg mooi. Nu heb ik een jaar lang me haar laten uitgroeien waardoor ik me eigen haarkleur weer volledig terug heb. Maar nu wil ik chocoladebruin als kleur. En van me ouders mag dit niet, althans... Ze vinden het verschrikkelijk. Dus ik wil het helemaal zelf gaan doen. Maar nu vroeg ik me af of er een hele grote kans is dat mijn haar groen wordt of iets in die trant. En daarbij had ik ook een vraagje aan de mensen die hun haar zelf verven (dus ook niet een ander die het bij hun doet maar echt zelf) : Hoe zorgen jullie ervoor dat je écht niks vergeet. Want het lijkt mij supermoeilijk om bij voorbeeld de haren te verven die echt helemaal achterin zitten en die je dus echt niet kan zien.

    Kapper is financieel gezien even echt geen optie en ik wil het echt (":


    Chaos is a ladder.

    Ik zou kijken op de verpakkingen van je haarverf of dat mogelijk is. Ik denk haast van wel - als je uitgaat van je eigen haarkleur, Ik weet wel dat als je van lichtblond naar donkerbruin gaat, dat het er dik in zit dat het groen wordt :'D.
    And well, ik ben zelf bij de haaraanzet begonnen en dan baan voor baan afwerken, dan het overige erin pleuren en inmasseren. Maar als je haar schouderlang of langer is zou ik twee verpakkingen nemen. De eerste keer ging bij mij niet helemaal lekker daardoor omdat ik te weinig verf had.

    Bij onze etos kun je overigens twee pakken Garnier voor de prijs van een halen :Y).

    [ bericht aangepast op 6 mei 2013 - 13:14 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Ik zou kijken op de verpakkingen van je haarverf of dat mogelijk is. Ik denk haast van wel - als je uitgaat van je eigen haarkleur, Ik weet wel dat als je van lichtblond naar donkerbruin gaat, dat het er dik in zit dat het groen wordt :'D.
    And well, ik ben zelf bij de haaraanzet begonnen en dan baan voor baan afwerken, dan het overige erin pleuren en inmasseren. Maar als je haar schouderlang of langer is zou ik twee verpakkingen nemen. De eerste keer ging bij mij niet helemaal lekker daardoor omdat ik te weinig verf had.

    Bij onze etos kun je overigens twee pakken Garnier voor de prijs van een halen :Y).

    Ik was sowieso van plan om ongeveer 5 cm van een pluk haar af te knippen en om daar eerst de verf op te doen. Zodat ik kan zien hoe de verf op dat stukje haar aanslaat. Als het dan helemaal groen uitslaat, dan weet ik dat ik het niet op de rest van me haar moet doen. Maar ik heb inderdaad best lang haar (ik ben bezig met het te laten groeien en ben daarom ook al heel lang niet meer naar de kapper geweest)


    Chaos is a ladder.

    Ik heb mijn eigen haar al twee keer geverfd, maar het is bijna onmogelijk om alles te doen omdat je het gewoon niet ziet. Misschien is het handig om een vriendin ervoor te vragen?


    Your make-up is terrible

    Cas schreef:
    Ik heb mijn eigen haar al twee keer geverfd, maar het is bijna onmogelijk om alles te doen omdat je het gewoon niet ziet. Misschien is het handig om een vriendin ervoor te vragen?

    Kijk, dat dacht ik dus ook. Je ziet niks. Je ziet niet wat je van achteren aan het doen bent en dat vind ik zelf nogal een griezelig idee want straks vergeet ik plekjes.


    Chaos is a ladder.

    Daarbij stond op internet dat je je haar eerst moet voor voorpigmenteren zodat er al vast een warme gloed in je haar zit en je geen groen haar kan krijgen. Maar bedoelen ze met dat voorpigmenteren gewoon dat je eerst rode verf in je haar moet doen?


    Chaos is a ladder.

    Ik verf mijn haar ook met een pakje. Maar ik vraag iemand om het voor me te doen, zodat er niets gemist wordt. Van donkerblond naar bruin moet kunnen zonder dat het groen wordt, er staat altijd op het pakje aangegeven wat je kan verwachte met de haarkleur die je hebt. Mijn natuurlijke kleur is hetzelfde als die van jou en mijn haar ging zonder problemen naar rood.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik had blond en heb nu chocolade bruin, maar het lijkt soms zwart, en ze zeiden daar dat er sowieso een warme tint in moet zitten om het te laten lukken. (Mijn moeder heeft mijn haar geverfd)


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Hm, ik twijfel want ik vind het gewoon zo riskant (kans op groen haar + plekken misschien vergeten)

    Maar de kapper is zeker geen optie als je momenteel maar 60 euro hebt?


    Chaos is a ladder.

    Grimhilde schreef:
    Hm, ik twijfel want ik vind het gewoon zo riskant (kans op groen haar + plekken misschien vergeten)

    Maar de kapper is zeker geen optie als je momenteel maar 60 euro hebt?

    Och jewel!
    Brainwash, die verven het voor 32 euro.
    http://www.brainwash-kappers.nl/prijzen/


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik verf al enkele jaren m'n haar zelf, en ik heb nooit echt problemen met overgeslagen plekken. Dat heb ik nu juist altijd als ik het een ander laat doen :'D
    Ik ben dan wel lang bezig met m'n haar verven, toch ruim een half uur tot drie kwartier voor het helemaal gedaan is, maar ik ben altijd meer tevreden als wanneer ik het een ander laat doen. Ik heb dan half-lang haar.
    Eerst doe ik altijd zorgvuldig de haaraanzet, beginnende bij m'n scheidingslijn. Zo verder werken naar beneden toe, door telkens een stukje omhoog te kammen om zo op een stukje haaraanzet verf te kwakken waar niks zit. Dan als ik m'n volledige hoofd gedaan heb, haal ik een kam door m'n haren om de klitten eruit te halen.
    Daarna werk ik zorgvuldig pluk voor pluk af tot het allemaal gedaan is. Hierbij kan je niks overslaan als je het een beetje systematisch aanpakt en de gedane plukjes naar de andere kant veeg (ik werk altijd van m'n scheidingslijn af die ik dagelijks heb) Over het algemeen werk ik van voren bovenaf, naar onderen achteren en doe bij elke pluk ook nog eens extra bij de haaraanzet inwrijven.
    Ik gebruik twee potjes haarverf, heb altijd ruim een half potje over na eerst de haaraanzet te doen en alle plukjes apart - als het niet meer is - en kwak dit zorgvuldig in m'n haar verder en masseer het in als een shampoo. De punt van het flacon zet ik vaak nog goed overal tegen de haaraanzet voor de zekerheid en zo krijg ik altijd alles netjes gedaan.

    Normaal gezien zou je van middenblond gewoon naar donker kunnen gaan, althans, bij mij is het nooit verkeerd gegaan. Jah, toen ik platinablond had en zwart wilde, toen werd het kotskleur - was wel erg grappig :'D Maar verder heb ik nooit problemen gehad van licht naar donker ^_^
    Suc7 er in ieder geval mee (;

    [ bericht aangepast op 6 mei 2013 - 14:15 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik denk dat je het nu beter bij de kapper kunt laten doen of op z'n minst iemand vragen te helpen, want de kleurovergang is best groot, dus de kans dat het misgaat ook. Als het eenmaal bruin is, kan je het wel zelf proberen bij te kleuren, maar ik zou dit niet alleen durven. 't Is natuurlijk duur bij de kapper (en de kans dat er alsnog iets misgaat is niet uitgesloten), maar ik zou het toch daar laten doen. Kostte mij geloof ik niet meer dan normaal bijkleuren, dertig euro's (inclusief lang haar toeslag).


    i put the fun in funeral

    Ik heb kort haar, dus ik breng het gewoon in alsof ik shampoo indoe, maar dat zal bij jou niet zo handig gaan als je lang haar hebt.


    Take me to wonderland

    Hashirama schreef:
    (...)
    Och jewel!
    Brainwash, die verven het voor 32 euro.
    http://www.brainwash-kappers.nl/prijzen/


    Ik laat mijn haar altijd knippen en verven voor 35 euro in totaal bij club kappers


    Your make-up is terrible

    Cas schreef:
    Ik laat mijn haar altijd knippen en verven voor 35 euro in totaal bij club kappers

    Oh, die zit bij mij in de buurt zie ik. Bedankt voor de site! _O_


    Chaos is a ladder.

    Ik gebruik een spiegel om alles te checken, ja ik sta voor een spiegel, maar ook zo'n spiegeltje als dat ze bij de kapper hebben, dat je ook achter kan checken. Want dat is altijd de grootste issue, de achterkant ;P. Ik doe sws eerst de scheiding verven en dan wel eerst links een scheiding maken, rechts een scheiding maken en dan midden. Wordt een zooitje wel maar het werkt iig. En ik denk niet dat je een hele grote kans hebt dat je haar groen wordt? Gewoon goed kijken hoe lang het moet etcetera. Succes in elk geval (:


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind