• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 6000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag en één rust-dag in de week. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    27K

    - Amused
    - Exit (Last first kiss - One direction + Donderslag bij heldere hemel - Harry Styles)
    27K

    - Memoria (Autumn leaves
    34K

    - Mallory
    20K

    - Broadstairs
    60K

    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    50K

    - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Backfire (Faed - Birds of passage)
    - Insurgent (Tears of illusion)
    77K

    - Svale
    84K

    - Katl1
    103K

    - unimaginable (The wolf and her hunter - Spencer Reid)
    7K

    - Tortura (Pieces of time)
    36K

    - Phantasticae (Elusive + Shattered)
    60K

    - xDesire (Unexpected travel companions - POTC )
    - Odysseus
    30K

    - Coockies (Lost in lies)
    38K

    - SweetNiallx (Live when you're broken - 1D Zayn Malik)
    - michellexoxo (Bloedhete zomer)
    14K

    - Serah (Having weakness is being strong. Strong enough to protect them + Heavenly hell & devilish heaven)
    6K

    - Requille
    6K

    - Liberacorpus
    30K

    - Fayaph
    - Devourer (Levensruil)
    6K

    - Michonne (The wet alley cat)
    - Embry (Imprintée - wolfpack + Dangerous Salvation - Twilight)
    - Matilda (Als de trein vertrekt)
    6K

    - Huoriel (Time escapes me - Louis Tomlinson + The killing machine - TWD)
    - dayxdreamer (A ranger/traitor)
    18K

    - xMissMarije
    12K

    - Wolfheart (I hate you, but I love you......]I hate you, but i love you.
    - Macabre (Ophelia)
    6K

    - XxPeetaxX (The lost brother - One direction)
    - GhostCider
    - KittyChan
    - Melieke
    - Jaimes (Hotel Atkinson)


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 3000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de week krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2
    Inspiratie voor bij het schrijven

    Ons off-topic


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:

    Maandag: 500
    Dinsdag: 1000
    Woensdag: 1500
    Donderdag: 2000
    Vrijdag: 2500
    Zaterdag: 3000
    Zondag: bijschrijven


    Vorige topics
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 22 mei 2013 - 21:09 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb wel wat kunnen schrijven deze week.. Meer dan ik dacht, maar ik red alsnog niet de 6K, als ik niet beide weken schrijf. :')
    In ieder geval genoeg motivatie om volgende week weer vvoor de volle 100% er tegen aan te gaan.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Heeft er iemand toevallig zin in een word war?


    •*• Lululu •*•

    Mallory schreef:
    Heeft er iemand toevallig zin in een word war?


    Ik kan wel een word-war gebruiken, al zal ik niet continue - een uur lang - kunnen schrijven aangezien de kleine thuis is.. al vermaakt hij zich nu prima met zijn konijn :'D
    Ik doe dus mee, in zover het mogelijk is ^_^
    Hoe laat had je in gedachten? Half 2 beginnen?


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    ik werk eerst even aan mijn examenperiode voordat ik me op het schrijven stort


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Merrow schreef:
    (...)

    Ik kan wel een word-war gebruiken, al zal ik niet continue - een uur lang - kunnen schrijven aangezien de kleine thuis is.. al vermaakt hij zich nu prima met zijn konijn :'D
    Ik doe dus mee, in zover het mogelijk is ^_^
    Hoe laat had je in gedachten? Half 2 beginnen?

    Prima, ik was al begonnen.^^
    Geeft niet, ik ook haha.^^


    •*• Lululu •*•

    KittyChan schreef:
    ik werk eerst even aan mijn examenperiode voordat ik me op het schrijven stort

    Tuurlijk, doe rustig aan.


    •*• Lululu •*•

    471 woorden geschreven :3 Ik is happy aangezien er weer vaart in m'n verhaal voor de PHP-schrijfwedstrijd zit :3
    Dan nog de twee beoordelingen erbij die ik gedaan heb vandaag en ik heb toch al in totaal 838 woorden geschreven, wat voor mij nog best veel is (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    GhostCider schreef:
    In totaal heb ik meer dan 5000 woorden, maar deze week heb ik er nog maar 2313 geschreven. Wel al bijna aan de 3K, maar misschien dat er vanmiddag iemand komt. En ik moet nog twee werkstukken maken. Telt dat ook mee? XD

    Enkel dingen die je in verhaalvorm schrijft tellen mee: bijvoorbeeld als je een opstel maakt dat echt een soort verhaal is. maar een werkstuk of een verslag telt niet - dat is tenminste hoe ik het begrepen heb :')


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Heeft iemand tips om het begin van een verhaal leuk te maken? Ik kan niet meteen drama erin gooien of liefde, maar hoe maak ik het toch leuk en interessant zodat mensen door willen en blijven lezen?


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ik begin mijn verhaal altijd met actie of een gesprek of iets dergelijks. Op die manier wordt de lezer gelijk betrokken in het verhaal. De hoognodige uitleg kun je geven als de actie over is. De minder belangrijke informatie komt later in het verhaal wel of wordt vanzelf duidelijk als het verhaal verder vordert.
    Of anders probeer ik het begin een beetje vaag te houden, waardoor de lezer nieuwsgierig wordt naar wat er aan de hand is.

    Ik heb even een paar voorbeeldjes opgezocht.

    Zoals de eerste mogelijkheid:
    ‘Het wordt de hoogste tijd dat we eens actie ondernemen,’ stelt de vrouw die voor ons op de kleine verhoging staat. Om mij heen stijgen instemmende geluiden op, maar van achter komt protest.
    ‘Dat roep je al weken, als het al geen maanden zijn, en er is nog steeds niets gebeurd! Ik geloof er niet meer in. Volgens mij gaat er nooit iets gebeuren!’
    De vrouw achterin krijgt medestanders en het wordt hoe langer hoe rumoeriger. De andere vrouw, die op de verhoging, probeert hen te sussen, maar ze komt nauwelijks boven het geschreeuw uit.


    En nog een:
    ‘Jordy, dit is al de derde keer dat je achterstevoren zit! Nu is het mooi geweest!’
    Verstoord kijk ik om. Meneer Jansen, de wiskundedocent, kijkt me boos aan.
    ‘Pak je spullen in en verdwijn,’ beveelt hij.
    Ik zucht geërgerd en sla mijn boeken dicht. ‘Nou jongens, dan zie ik jullie in de pauze wel weer,’ groet ik mijn vrienden. Met grote passen been ik het lokaal uit en sla de deur met een harde klap achter me dicht. Ik hoor Jansen nog iets roepen over een briefje halen bij de administratiebalie, maar reageer er niet meer op.



    Zoals de tweede mogelijkheid:
    Om haar heen is het donker. Het enige licht dat de ruimte binnenkomt, valt door een spleet tussen de ongelijke stenen van de muur. Haar dunne jurk biedt nauwelijks bescherming tegen de akelige kou.
    Hoewel ze op onmogelijke wijze de cel zou kunnen verlaten, zijn haar voeten aan ijzeren kettingen gelegd, die rammelen bij elke beweging die ze maakt.
    Hoelang ze al op deze muffe, ongure plek is, weet ze niet. Het is zo lang dat ze alle besef van tijd is kwijtgeraakt. Minuten lijken uren te duren en uren lijken dagen.


    En nog een:
    Het was een paar minuten geleden dat de laatste van ons de slaapzaal binnengekomen was. Eindelijk werd het stil. Ik sloot mijn ogen en raakte in een lichte slaap. De dag was vermoeiend geweest, zoals altijd, maar ik durfde me niet helemaal over te geven aan de behoefte aan rust. Ik had geleerd dat ik hier nooit veilig was, overdag net zo min als ’s nachts.
    Ik lag op mijn rechter zij, met mijn gezicht naar de deur. Op mijn rug liggen, zou te veel pijn doen. De krassen en wonden die daar zaten, kregen nooit de mogelijkheid om te genezen. Ze werden elke dag opnieuw opengeslagen. Als ik eraan dacht, was het alsof ik de zweep weer op mijn blote rug kon voelen.


    Hopelijk kun je hier iets mee. ^^


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Wat Svale zegt (:
    Ik begin inderdaad ook altijd midden in een acite/gesprek, zodat de lezer meteen getriggerd raakt en wil weten waar het gesprek over gaat, etc. Dit leg ik dan later in het verhaal uit.
    Bij een ander verhaal dat ik net begonnen ben, moet je als lezer een paar herinneringen van de hoofdpersoon kennen om haar beter te begrijpen, dus ik ben de story begonnen met een droom van haar, waarin deze herinneringen als flashbacks terugkomen.
    Zelf merk ik ook dat ik meer geprikkeld ben om een verhaal verder te lezen wanneer ik meteen 'midden in het verhaal gegooid word' en er niet eerst nog een eeuwige uitleg komt over de hoofdpersonen, situatie, etc. Dat komt later nog wel.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Oké, dankjulliewel. Ik skip nu gewoon het begin van het verhaal zeg maar en alles wat daarvoor gebeurd is, komt wel aan de orde, maar dan alleen belangrijke dingen.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ik moet echt dringend weer gaan schrijven. Ik heb deze week wel wat tijdens de les geschreven, maar moet nu nog alles uittypen. Morgen op de bus naar Parijs kan ik hopelijk ook nog wat schrijven. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ben terug aan het schrijven! *O* hoewel ik eigenlijk zou moeten leren, maar dat laten we even achterwege. Eindelijk heb ik inspiratie om mijn tweede hoofdstuk uit te werken.
    Iemand zin in een word-war?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik doe er later op de avond eentje, denk ik. c:


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''