• Twee moslim politici, die verkozen werden bij de gemeenteraadsverkiezingen in Brussel op 14 oktober 2012, hebben gezworen de islamitische sharia wetgeving in België te zullen invoeren.De twee kandidaten, Lhoucine Aït Jeddig en Redouane Ahrouch, van de jonge partij Islam, wonnen zetels in de sterk geïslamiseerde Brusselse gemeenten Sint Jans-Molenbeek en Anderlecht.Tijdens een persconferentie in Brussel na de verkiezingen op 25 oktober maakten de twee gemeenteraadsleden, die op 3 december de eed zullen afleggen, duidelijk dat ze hun verkiezing zien als de sleutel tot de bevestiging van de moslimgemeenschap in België.

    “We zijn verkozen islamisten maar bovenal zijn we moslims,” verklaarde Ahrouch. “De islam is compatibel met de Belgische wetgeving. Als verkozen moslims omarmen we de koran en de tradities van de profeet Mohammed. Wij geloven dat de islam een universele godsdienst is. Onze aanwezigheid in de gemeenteraad zal ons de gelegenheid geven ons kenbaar te maken,” zei Ahrouch, die weigert in het openbaar vrouwen de hand te drukken of oogcontact met hen te hebben.

    Op een gegeven ogenblik stelde Ahrough, 42, dat hij zal trachten dat de “beslissingen en oplossingen van de gemeenteraad duurzaam en definitief zullen zijn en dat ze zullen ontstaan vanuit de islam.” Ahrouch, die in 2003 veroordeeld werd tot 6 maanden hechtenis wegens het slaan en verwonden van zijn gehandicapte echtgenote, besteedt veel tijd aan gesprekken over de ethiek in de politiek en “respect voor de ander.”
    Elders verklaart Aït Jeddig, 50, dat de islam het pad geëffend heeft voor “de geboorte van de Europese beschaving”. (Hij maakt geen melding van de joods-christelijke en Grieks-Romeinse wortels van Europa.) Hij benadrukt ook dat de islam verenigbaar is met vrijheid en democratie. De derde kandidaat van de partij Islam, Abdelhay Bakkali Tahar, 51, haalde niet genoeg stemmen om verkozen te worden in Brussel-Stad.

    Ahrouch heeft al eens een gooi gedaan naar een politiek mandaat. In 1999 richtte hij een politieke partij “Noor, de islamitische partij” op, die een 40 puntenprogramma vooropstelde, gebaseerd op de islamitische sharia. Deze punten omvatten o.a.:

    - 7) afschaffing van intrestbetalingen (riba) in de Belgische banksector

    - 10) het aanpassen van de Belgische justitie volgens de islamitische wetten

    - 11) de herinvoering van de doodstraf

    - 12) een verbod op alcohol en sigaretten

    - 13) het aanmoedigen van het tienerhuwelijk

    - 16) scheiding van mannen en vrouwen in het openbaar

    - 20) verbod op gokken en loterij

    - 39) het creëren van een officieel islamitisch aalmoezenfonds (zakat)




    Ik heb niet alles er op gezet, als je alles wilt lezen, moet je maar even naar mijn bron gaan.
    Maar serieus, ben ik nu de enige die dit wat te ver vind gaan?
    Ik ben absoluut geen racist, maar waar zijn de uitspraken dan gebleven dat iedereen zich aan moet passen naar de wetten van het land?
    En niet de wetten aanpassen naar de wetten van hun land?
    Hopelijk blijft het maar bij praten want ik denk dat als dit echt gebeurd, ik toch verhuis naar ergens anders hoor.:W
    Wat denken jullie er van?

    Hou jullie meningen een beetje beschaafd en laat zien dat jullie je toch een beetje volwassen kunnen gedragen, ik wil geen ruzie in dit topic anders laat ik het sluiten.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Dat gaat dus niet gebeuren. Gewoonweg omdat wij een westers land zijn. Wij luisteren heel hard naar en hechten enorm veel belang aan de EVRM. Zoals bijna ieder land in West Europa. Sommige van die eisen zijn zo tegenstrijdig met de rechten van de mens, dat we die niet gaan doorvoeren. België krijgt nu al torenhoge boetes voor het schenden van de EVRM. België gaat niet express wetten invoeren waardoor ze nog meer boetes krijgen.
    De doodstraf komt niet terug, dat is tegen de EVRM. Islam in de wetten doorvoeren gaat ook niet gebeuren omdat we het recht van vrije meningsuiting hanteren. Verbod op alcohol en sigaretten lijkt me onhaalbaar + iedere mens heeft 'the right ro rot'; maw: iedereen mag zijn leven zelf verpesten met de dingen die hij/zij graag wil + België verdient enorm veel op de accijnzen van deze dingen. Aanmoedigen tienerhuwelijk? Onhaalbaar, in de westerse cultuur worden tieners nog niet bezien als mensen met volwassen gedrag. Dat is puur biologisch, tieners kunnen gewoon nog geen rationele keuzes maken. Scheiding mannen en vrouwen gaat ook niet gebeuren aangezien iedere mens het recht heeft om zelf te kiezen met wie die wil omgaan.

    Dus het meest plausibele dat er misschien ooit doorkomt is 'afschaffing van intrestbetalingen (riba) in de Belgische banksector' en 'verbod op gokken en loterij'. En alsnog lijkt me het niet echt dat deze dingen erdoor komen.

    Tja, ik vind het belachelijk dat ze de Islam proberen op te dringen. Wij dringen het christendom ook niet op. Maar we zullen wel zien waar het op uit draait... In ieder geval op ruzie, gok ik.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik vind België een superdepuper leuk land, maar als ik dit lees ben ik blij dat ik op dit moment niet in België woon. Herinvoering van de doodstraf en het scheiden van mannen en vrouwen in het openbaar. Pfffff.. o___O


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ach, in elk geloof heb je dit soort extremen, maar aangezien wij nog steeds in een democratie leven gaat dit toch allemaal niet gebeuren.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Nu ik die rechten lees, mist eigenlijk alleen nog de herinvoering van de slavernij om alle immorele wetten even op een lijstje te hebben staan. :P
    Of zijn ze daar nog niet over uit of ze die willen herinvoeren?


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Dit is eigenlijk best eng...


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Barnabas schreef:
    Waarooooooooom? Geloof en politiek moet gescheiden gehouden worden. (cat)

    Precies waar Ataturk voor streed.
    En nu hebben we Erdogan om alles naar de klote te helpen :D.

    Laat ze maar oprichten die hap, reactie vraagt contra reactie.


    No growth of the heart is ever a waste

    Er zijn een hele hoop dingen die ze sowieso niet zouden kunnen doorvoeren. Oké, er is misschien een partij die dit als idealen heeft, maar dat betekend nog niet dat het ook zo wordt. Er moeten nog mensen zijn die op dit een goed idee vinden en op hun stemmen, bovendien moet er voor sommige dingen aan de grondwet gezeten worden, waarvoor er een twee derde meerderheid nodig is en nieuwe verkiezingen. Dat ze maar lekker verder dromen, er zijn genoeg mensen met gezond verstand in België.

    Persoonlijk vind ik dit overigens ook veel te ver gaan. België is België en dat moet het ook blijven.


    comfort in c h a o s

    Mulford schreef:
    Nou, dat ze die islamitische partij maar achterwegen laten. Als ze een islamitische partij willen, misschien moeten ze dan naar een islamitische staat gaan, in plaats van van België een te maken.

    Precies.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Mulford schreef:
    Nou, dat ze die islamitische partij maar achterwegen laten. Als ze een islamitische partij willen, misschien moeten ze dan naar een islamitische staat gaan, in plaats van van België een te maken.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik ben voor! Ik wil een harem :Y)

    hoewel, (oude) Arabische vrouwen hebben vaak een snor! STEM TEGEN! D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    Ik ben voor! Ik wil een harem :Y)

    hoewel, (oude) Arabische vrouwen hebben vaak een snor! STEM TEGEN! D:

    Ok, hier moest ik best om lachen:Y)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Cas schreef:
    Thefuck is dit. Ik heb er echt een hekel aan als anderen hun geloof op proberen te dwingen, dat is iets waar ik gewoon niet tegen kan. Ik vind alles best, zolang je het maar lekker voor jezelf houd.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Ja, natuurlijk, heel normaal, kom naar een land dat je binnenlaat en een nieuw leven geeft en ga het dan proberen overnemen en maken zoals waar je vandaan komt. Waarom blijf je dan niet gewoon?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Doodstraf? Tienerhuwelijken? Waar gaat het heen zeg.


    Don't tell me sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik hoop eigenlijk dat ze een zetel krijgen in het nationaal parlement. Geert Wilders zou volgens mij exploderen en moord en brand schreeuwen xD


    quidquid excusatio prandium pro