• Hallo allemaal!

    Voor mijn afstudeerproject van mijn opleiding moet ik voor mijn stageschool een product maken. Nu heb ik daarvoor casussen nodig en die moet ik zelf bedenken. Ik ben al op de helft, maar mijn inspiratie raakt een beetje op.
    Nu is mijn vraag aan jullie: kunnen jullie nog meer dingen bedenken waar kinderen in groep 7 en 8 van de basisschool mee te maken krijgen?
    Ik heb het dan over dingen als gescheiden ouders, diefstal, ruzie en pesterijen, maar ook leuke dingen, zoals vriendschap en verliefdheid. Als jullie mij wat van dat soort dingen kunnen noemen, kan ik daarvan misschien weer een paar casussen schrijven.
    Alvast hartelijk bedankt! (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik ben Belg, dus nu zit ik me af te vragen hoe oud die kinderen dan zijn gezien wij met leerjaren werken.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Rond de 10/11/12.

    Sommigen komen ook al te maken met lichaamsgroei-haargroei in groep 8. Succes trouwens met je schoolproject!


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Sempra schreef:
    Rond de 10/11/12.


    Bedankt ^^

    _________

    Ik werk in de kinderzorg en ik merk dat kinderen van twaalf toch wel heel erg bezig zijn met de veranderingen die hun lichaam begint door te maken (vooral meisjes dan), en de kleren die ze dragen. Ze krijgen echt een eigen mening over wat ze wel en niet leuk of mooi vinden.
    Jongens beginnen op die leeftijd ook veel meer te drang te voelen ergens in uit te blinken, doorgaans sport.

    Verder moet ik ook nog even nadenken.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Puberteit bij meisjes begint vaak al toe te slaan, de veranderingen van het lichaam etc. Meestal ook al wel zenuwen over de middelbare school etc.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Bedankt, daar kan ik wel iets mee. (:

    Nog meer dingen zijn altijd welkom!

    [ bericht aangepast op 25 mei 2013 - 13:52 ]


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Spanning van de eindmusical, Cito en/of Nio, de eindmusical zelf, Sinterklaasgeheim geheim houden.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife